Skocz do zawartości

Jak wykonać ogrzewanie podłogowe


mathex

Recommended Posts

Napisano
Jestem na etapie podjecia decyzji czy zrobić tradycyjne ogrzewanie z grzejnikami czy też wykonać ogrzewanie podłogowe (którego jestem zwolennikiem).
Niestety tutaj pojawiły się pewne wątpliwości co do możliwości wykonania wodnego ogrzewania podłogowego.
Problem polega na tym, aby wykonać podłogówkę, mam do dyspozycji 10 góra 12 cm wysokości ponad istniejacą wylewkę z chudego betonu o gr. 3-4cm, zbrojonego siatką. Z różnych względów na etapie wykonywania podłoża na gruncie pod właściwą posadzkę i podłogę zastosowałem około 30-40cm keramzytu. Stało sie tak, gdyż na początku kiedy rozpoczynaliśmy budowę nie było mowy o podłogówce, a pomysł zrodził sie już po fakcie.
Mam plan aby zrobić tak:
1. istniejące 40cm keramzytu
2. istniejąca folia pod wylewką z chudego betonu 3-4cm
3. Jeszcze raz folia
4. styropian 5 cm (lub 4 cm)
5. wylewka betonowa gr 4-5cm.
Nie wiem czy taki pomysł będzie dobry, tzn. czy nie bedzie start ciepła, a płyta grzejna bedzie posiadała odpowiednią bezwładność.
Prosze o Wasze uwagi i spostrzeżenia.

Pozdrawiam
Mathex
Napisano
Izolacja termiczna podłogi jest tak samo ważna czy jest pod łogówka czy nie, ziemia znacznie szybciej odbiera ciepło niż powietrze, więc to że jest cieplejsza nie ma znaczenia (rozebrany stań w wodzie +2st C i powietrzu -20 st.C przekonasz się czy różnica temperatur decyduje o strumieniu upływu ciepła). Nimimalna grubość styropianu to 20 cm. ja stosuję 30 cm . Nie daj sobie truć o normach. Norma oznacza , że juz gorzej nie można!!! Domu nie budujesz na 2-5 lat a minimum izolacji to max . opłat. Keramzyt doskonale przewodzi ciepło, jest po to by dom nie podciągał wody. Jezeli nie masz 20 - 30 styropianu skuj chudziak i zrób przyzwicie.
Napisano
Zaproponowane rozwiazanie można uznać za dopuszczalne, choć wymagające pewnych modyfikacji. Warstwa keramzytu o grubości 30 cm odpowiada ok. 10 cm styropianu, zatem dołożenie jeszcze 4 - 5 cm izolacji pod jastrychem zapewnia dostateczną ciepłochronność. Pewien problem może sprawiać podkład podłogowy umieszczony między dwiema warstwami izolacji. Będzie on wpływał niekorzystnie na sterowanie temperaturą ogrzewania podłogowego, opóźniając reakcję czujników. Wylewka na ogrzewaniu podłogowym powinna mieć przynajmniej 6 cm grubości ze względu na wymagana wytrzymałość jastrychu jak i równomierny rozkład temperatury na powierzchni podłogi.
Napisano
To nie jest prawda, ze keramzyt ma przewodzenia <0,12 W/m2xK (skoro styropian najgorszy ma 0.04) , A pozatym po co grzać tyle keramzytu?!! Optiroc (producent) podaje, że najlepsze ich wyroby mają 0.15 ale Mszczonów podaje 2W/m2XK!!!! To po pierwsze, po drugie keramzyt luzem to nie to samo co "slejony" np pokruszony styropian ponad 10 razy gorzej izoluje niż płyta.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Niee... Te śruby nie będą do niczego potrzebne. One są do obcięcia.   Mogę zejść ostatnim profilem 5cm do dołu ale... to wtedy wystarczy? Z ok. 35 cm zejdę do 30 cm. Czy nie lepiej dać jeszcze niżej jeden dodatkowy wieszak/profil i wtedy mam ok. 15 cm? Jak dodam jeszcze jeden profil niżej to bez obaw?
    • Teraz sobie powiększyłem i widzę, że UD sięgają do ścianki kolankowej. Murłaty w ogóle bym do tego nie mieszał. Zjedź ile się da ostatnim profilem, albo przyłóż łatę do tych profili i sprawdź jak to wyjdzie ze ścianką kolankową. Za wysoko dałeś te profile, wystarczyło dać 5cm niżej i wszystko by się fajnie zamknęło. Jak się zejdzie tak, żeby dało się to szpachlą przykryć to nic według mnie nie trzeba kombinować. Ale widzę że wystają śruby ze ścianki, co z nimi? Bo jak cokolwiek chcesz dawać na tą ściankę to już się płyty nie zejdą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Widziałem te sposoby montażu, że ścianę też do dołu zabudowuje się GK i wtedy też ścianę można dodatkowo w ramach stelażu ocieplić wełną.   Jednakże nie. Ta końcówka ścian (mało ich tam jest) ma iść na tynk bez GK. Nie chcę już na ścianach GK.   Mógłbym zacząć z tym ostatnim wieszakiem jeszcze niżej. Jednakże zastanawiając się doszedłem do wniosku, że tam na samym dole (przy murłcie) i tak musi być jakiś dodatkowy profil.   Chyba jednak ja się tam z tym profilem narożnikowym jakoś złapał. Znaczy się musiałbym się nakombinować. Myślę tam usztywniłbym z tyłu za tym profilem elastycznym (wstrzyknął pianę PUR), a ten profil elastyczny łapał co powiedzmy te 40 cm na długie wkręty do murłatu. Gdybym zachował kąt i linię to powinno być chyba ok?   Zmierzyłem i od ostatniego wieszaka do końca płyty mam 35 cm. Sporo.   To co podałeś z tą listwą elastyczną to pewnie jedna opcja. Widziałem jednak w sieci na zdjęciach, że czasem są zdjęcia jak ktoś na dole montażu daje gęściej dwa wieszaki i profile. Zastanawia mnie czy tutaj gdybym dał dodatkowo jeszcze jeden wieszak na samym dole - wtedy wyszłoby, że od tego najniższego wieszaka/profilu do ściany byłoby 15 cm to już tyle płyta GK mogłaby wisieć? Czy nadal 15 cm to i tak nie za bardzo?   Bo może lepiej nie kombinować i zrobić tam zwyczajnie jeszcze jeden wieszak i profil i odległość 15 cm będzie akceptowalna?        
    • Fugi epoksydowe np. Mapei Kerapoxy, Litokol Starlike mają doskonałą przyczepność do ceramiki, nawet na powierzchniach z minimalnymi pozostałościami silikonu, jeśli są dobrze oczyszczone, odtłuszczone. Są wodoszczelne, odporne na pleśń i chemikalia, co czyni je idealnym wyborem do prysznica. Tworzą trwałą, twardą spoinę, która wystarczy na kilka lat.   Materiały na bazie cementu na stare tłuste fugi po silikonie nie przywrzą dobrze, zwłaszcza przy braku hydroizolacji, to bardzo ryzykowne.   Najlepiej położyć jak najcieńszy płaski brodzik "na wierzch" na te płytki, wcześniej zalane hydroizolacją.   Geberit Nemea ma 3,5 cm  to najcieńszy, elegancki model z odpływem liniowym tworzy płaską, jednolitą powierzchnię prysznica. Jest trwały, higieniczny, niewielki uskok podłogi. Jeśli budżet jest ograniczony, to  Schedpol Slight Line – tańszy, ale równie solidny.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...