Skocz do zawartości

Wyznaczenie drogi dojazdowej.


Recommended Posts

Napisano
Witam,

Chciałbym wytyczyć drogę (dojazd) do części działki położonej "z tyłu" naszej posesji. W załączeniu szkic jak to wygląda w chwili obecnej. Zaznaczyłem, w którym miejscu chcemy wytyczyć dojazd (pewnie jako służebność) a w przyszłości wydzielić kilka działek i cześć sprzedać.

Proszę o informację na poniższe pytania:

1) Jaka musi być min szerokość drogi - zwracam uwagę na dom sąsiada stojący na granicy działek?
2) Czy nie będzie problemu z wytyczeniem drogi skoro sąsiad ma dom na granicy?
3) Moja działka jest sklasyfikowana jako rola ale jak będę dzielił wówczas przekształcimy na budowlane (nie ma MPZP).

Z góry dziękuję.

DSC01446.jpg

Napisano
Po pierwsze wystąp o warunki zabudowy, a dopiero jak je dostaniesz dziel działkę.
Po drugie - po raz kolejny powtarzam - zmiana kwalifikacji gruntu z R na B nie jest jednoznaczna z możliwością zabudowy.
Po trzecie - po podziale nie powstanie droga tylko dostęp do drogi publicznej (bo chyba drogi publicznej robić nie zamierzasz?) bA, NAWET TO DROGA WEWNĘTRZNA NIE BĘDZIE -grunty zajęte pod wewnętrzną komunikację gospodarstw rolnych, leśnych oraz poszczególnych nieruchomości zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z 29 marca 2001 roku w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz.U. Nr 38, poz. 454) grunty te wlicza się do przyległego do nich użytku gruntowego.


Ogólnie zjazd z drogi publicznej powinien mieć min. 4,5 m. (inaczej nie uzyskasz warunków zabudowy przynajmniej pod mieszkaniówkę) - może wystąp o lokalizacje zjazdu, hę? - ładnie Ci wszystko w decyzji lokalizacyjnej opiszą icon_smile.gif
  • 6 miesiące temu...
Napisano
Witam, podepnę się do tematu.

U mnie układ działek jest taki sam tylko że to sąsiad chce podzielić działkę na mniejsze i chce wytyczyć drogę dojazdową do nich. Mój dom stoi na granicy działek z oknami wychodzącymi na działkę sąsiada i tu mam pytanie czy potrzebuje mojej zgody na zrobienie drogi ???

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry,   Montaż blachodachówki bezpośrednio na papie to błąd techniczny, ponieważ eliminuje warstwę wentylacyjną niezbędną do prawidłowego funkcjonowania dachu. Brak kontrłat i łat uniemożliwia swobodny przepływ powietrza między pokryciem a warstwą spodnią, przez co skropliny pary wodnej osadzają się na spodzie blachy i na papie. W efekcie dochodzi do korozji blachodachówki, zawilgocenia warstw izolacyjnych, a z czasem do rozwoju grzybów i pleśni. Dodatkowo, w miejscach styku blachy z papą mogą pojawić się przetarcia i przecieki, ponieważ papa nie jest przystosowana do bezpośredniego kontaktu z pokryciem metalowym. Brak wentylacji prowadzi także do przegrzewania się dachu latem i strat ciepła zimą. ____________________________________ Blachodachówki panelowe - Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/blachodachowka-panelowa-modulowa/
    • 🔨 Planujesz budowę domu? Szukasz sprawdzonego projektu lub indywidualnego podejścia? Jesteśmy biurem projektowym z doświadczeniem i pasją – pomagamy spełniać marzenia o własnym domu! 📍 Oferujemy: ✔️ Projekty indywidualne domów jednorodzinnych – idealnie dopasowane do Twoich potrzeb, działki i budżetu ✔️ Adaptacje projektów katalogowych (również z pełną dokumentacją do pozwolenia) ✔️ Projekty konstrukcji (żelbet, stal, drewno) ✔️ Doradztwo formalno-prawne, uzyskanie decyzji, pozwolenia na budowę ✔️ Nadzór autorski, współpraca z kierownikiem budowy ✔️ Możliwość współpracy zdalnej lub stacjonarnie – działamy na terenie całej Polski ✏️ Każdy projekt traktujemy indywidualnie – zależy nam, by Twój dom był nie tylko ładny, ale i funkcjonalny, trwały oraz energooszczędny. 📞 Jeśli jesteś na etapie wyboru projektu lub dopiero rozważasz budowę – napisz do nas! Chętnie odpowiemy na pytania, doradzimy i pokażemy przykładowe realizacje. 📩 Kontakt: kontakt.projekty123@gmail.com   /   535 099 412   / www.projgaj.pl   Buduj z nami – mądrze i spokojnie! 🏡
    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...