Skocz do zawartości

Sciany budynku z EDER czy z silikatów


Recommended Posts

Odwieczny problem wiekszosci zaczynajacych budowe. Ja bym olal Porotherm a jak juz chcesz ceramike to innej firmy. Osobiscie teraz bym budowal z silki ze wzgledu na to, ze jest najzdrowsza, ale zeby do konca zachowac jej zalety trzeba by dom ocieplic welna mineralna i otynkowac tynkiem silikatowym a to wychodzi drozej. Silka ma tez wady - jest ciezka, ma gorsze parametry izolacyjne. Jak nie stac Ciebie na silke to polecam suporex, czyli beton komorkowy.

Ja zbudowalem z BK H+H 24 + 15cm styropianu, ale zalecam 20cm i okna obsadzone w warstwie ocieplenia.
Jak silka to 18 lub 24cm + 15-20cm welny.

Tu kolega opisal ladnie zalety silikatow
https://forum.budujemydom.pl/index.php?s=&a...ost&p=65773
Link do komentarza
Też mam podobny dylemat. Opcję suporexów odrzuciłam na początku. Zastanawiam się nad: ceramiką, silką lub keramzytobetonem. W tej chwili na miejscu nr 1 są bloczki z keramzytobetonu - niedługo jadę obejrzeć materiał i ustalić cenę. Ściany będą częściowo 2-warstwowe, częściowo 3-wartswowe. Izolacja z wełny. Warstwa wykończeniowa: tynk, panele drewniane i klinkier.
Będę śledzić wątek dla niezdecydowanych icon_smile.gif
Link do komentarza
Silikaty- najbardziej doceniany materiał np. w Niemczech, Holandii, w Polsce dopiero teraz zdobywający uznanie.

Ściany zewnętrzne powinny stanowić bezpieczną barierę przed otoczeniem zewnętrznym. Optymalnym rozwiązaniem jest ściana warstwowa, w której warstwa izolacji zapewnia odpowiednie parametry cieplne, a silikaty oprócz funkcji konstrukcyjnej spełnią wszystkie pozostałe wymagania stawiane ścianie (np. odporność ogniowa, izolacyjność akustyczna).

Dodatkowym bonusem ściany wykonanej z silikatowych elementów murowych jest ich akumulacja cieplna. Masywne ściany z silikatów niwelują skutki szybkich zmian temperatur niezależnie od pory roku np. przewietrzenie pomieszczenia w zimie nie spowoduje obniżenia temperatury wewnątrz ponieważ nagromadzone w ścianach z silikatów ciepło szybko wyrówna tą różnicę lub ochrona cieplna w lecie, dająca utrzymanie niższych temperatur w pomieszczeniu. Ponadto skutecznie chronią przed hałasem, doskonale tłumią dźwięk, ponieważ obowiązuje zasada „im cięższe materiały ścienne, tym lepiej”.

Na wykonanie ścian fundamentowych lub piwnic polecam zastosowanie specjalnego silikatowego bloczka przeznaczonego do wykonywania tego typu ścian- SILIKAT F (50x25x14). Nośności murów z silikatów znacznie przewyższają nośności murów z innych materiałów, dlatego w przypadku ścian zewnętrznych mogą to być bloczki grubości 18cm lub 24, 25cm (SILIKAT N18, SILIKAT N24, SILIKAT N25).

Do ocieplenia ściany zalecam zastosowanie systemowego rodzaju ociepleń, które proponują producenci tych materiałów. Dostępne obecnie materiały do ocieplania ścian pozwalają na wybudowanie przegrody o grubości akceptowalnej przez użytkowników i spełniającej wymagania dla ścian w budynku energooszczędnym lub pasywnym np. ocieplając ścianę wykonaną z SILIKATu N18 ociepleniem grubości 15cm (w zależności od rodzaju ocieplenia) otrzymujemy współczynnik przenikania ciepła na poziomie U< 0,25 W/(m2*K) lub U< 0,20 W/(m2*K).
Link do komentarza
Cytat

Też mam podobny dylemat. Opcję suporexów odrzuciłam na początku. Zastanawiam się nad: ceramiką, silką lub keramzytobetonem. W tej chwili na miejscu nr 1 są bloczki z keramzytobetonu - niedługo jadę obejrzeć materiał i ustalić cenę. Ściany będą częściowo 2-warstwowe, częściowo 3-wartswowe. Izolacja z wełny. Warstwa wykończeniowa: tynk, panele drewniane i klinkier.
Będę śledzić wątek dla niezdecydowanych icon_smile.gif


A z jakiego powodu odrzuciłaś siporex? Ja mam w projekcie porotherm ale coraz bardziej się skłaniam ku siporexowi.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Naturalny wygląd Podkreśla strukturę drewna – słoje i naturalne usłojenie stają się bardziej widoczne i wyraziste. Matowe lub satynowe wykończenie – wygląda bardziej naturalnie niż połysk lakieru. Oddychająca powierzchnia Drewno zachowuje zdolność do oddychania, co pomaga w regulacji wilgotności w pomieszczeniu. Mniejsze ryzyko wypaczeń przy zmianach temperatury i wilgotności. Łatwa konserwacja i naprawa Nie trzeba cyklinować całej podłogi przy uszkodzeniu – można punktowo odnowić fragment. Regularna konserwacja (np. środkiem do pielęgnacji olejowosków) wydłuża żywotność wykończenia. Przyjemność użytkowania Ciepłe i przyjemne w dotyku – idealne dla osób chodzących boso lub z małymi dziećmi. Mniej śliskie niż lakierowane podłogi. Ekologia i zdrowie Produkty olejowoskowe są często na bazie naturalnych olejów i wosków – bezpieczne dla zdrowia. Brak intensywnego zapachu chemii, przyjazne alergikom.   Osmo to jedna z najbardziej znanych marek oferujących wysokiej jakości olejowoski do podłóg drewnianych (i nie tylko). Produkty tej firmy są bardzo cenione zarówno przez profesjonalistów, jak i osoby samodzielnie wykańczające wnętrza.
    • Zgadza się, dlatego uważam że w skrajnych przypadkach, czyli pewnie dwie noce w roku lepiej dogrzać grzałką, niż przepłacać za większą pompę i martwić się o taktowanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam człowieka na miejscu. Będzie obserwował.
    • Dziś po południu test obciążeniowy z tego co mi tutaj alert pogodowy wysyła.  
    • To nie do końca tak. Po pierwsze T-CAP nie są jedynymi pompami na rynku, które utrzymują nominalną moc grzewczą w skrajnie niskich temperaturach (-20°C lub mniej). Ale inne o takiej charakterystyce są od nich wyraźnie droższe.  Po drugie, zdolność do utrzymywania mocy nominalnej w trudnych warunkach nie oznacza większej skłonności do taktowania. W praktyce jest wręcz odwrotnie. Taka pompa jest w stanie utrzymać moc nominalną w całym przewidywanym zakresie pracy (mniej więcej od -20 do +15°C). Ale równocześnie to i tak są pompy inwerterowe, czyli z możliwością automatycznego dostosowywania mocy do chwilowych potrzeb. Dla większości pomp powietrze/woda minimum to 30%. Czyli pompa nominalnie np. 9 KW jest w stanie działać w sposób ciągły już z mocą ok. 3 kW.  Natomiast w typowych pompach, których moc spada wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej, też mamy nominalnie np. 9 kW. Ale osiągane dopiero np. przy +7°C na zewnątrz. Natomiast przy -10°C taka pompa będzie miała np. 5-6 kW mocy. Właśnie wtedy będzie potrzebne użycie grzałek. Natomiast przy wysokiej temperaturze zewnętrznej i tak potrzebne będzie wykorzystanie funkcji inwertera. Ale co się stanie, jeżeli wiedząc o spadku mocy wraz z temperaturą zewnętrzną, zdecydujemy się na pompę nominalnie już nie 9 lecz 12 kW? Wtedy powyżej 0°C zakresu regulacji mocy może już zabraknąć.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...