Skocz do zawartości

Instalacja RTV


muffon

Recommended Posts

Napisano
Witam.
Jak poprowadzic instalację RTV od jednej anteny. Mam zamiar zrobic punkty odbioru (salon + 2 pokoje).Wystarczy założyć rozgałeźacz antenowy "? icon_confused.gif:
Czy może potrzebna jest jakas specjalna antena, wzmacniacz. Co brać pod uwagę ?


Pozdrawiam
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Wszystko zależy od poziomu sygnałuz anteny. W zasadzie może wystarczyć rozgałęźnik antenowy - ale taki chociaż za 10zł - porządniejszy na złącza typu F. instalacja typu gwiazda - antena - rozgałęźnik - kabel do każdego punktu. Oczywiscie rozgałąźnik nie musi być przy samej antenie...
Jak sprawdzić czy wystarczy sygnału? prosto, podłączyć antenę, jeden telewizor i ocenić sygnał, potem wstawić rozgałęźnik, i znowu ocenić, jak się znacznie pogorszy, dać wzmacniacz, jak będzie ok. - wypić piwo po zakończonej robocie. na oko mozna też zrobić inny test - wybrać program na wysokim kanale, podpiąć dodatkowe 20m kabla, co odpowiada ok. tłumieniu jak przy podziale sygnału na dwa telewizory, jak bedzie dobrze, to można włączać dzielnik....
  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
jeżeli jest jedna antena, to zakłada się symetryzator, przewodem zchodzi się na strych, tam zakłada sie wzmacniacz (typu AMS lub coś podobnego)- on już ma dwa wyjścia (na dwa TV lub gniazda). Jeżeli jest mało dwa wyjścia to każde wyjście można rozgałęzić jeszcze na dwa- już mamy 4 odbiorniki. Do rozgałęziania stosować najlepiej SPLITERY-o jak najmniejszym tłumieniu, najlepiej 3,5 dB. Na pewno bedzie dobrze.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Powiem tak,
warto znalezc kogos, kto dysponuje
1) miernikiem do pomiaru poziomu sygnalu - najlepiej z podgladem (moze jakis znajomy konserwator z kablowki). Anten wowczas nie ustawia sie na czuja tylko na moc odbieranego sygnalu oraz jakosc obrazu (odbicia).
2) wiedza z zakresu instalacji zbiorczych anten RTV (popularne AZARTy, Kablowka).

Zeby byc zadowolonym z jakosci odbieranego sygnalu naziemnego z pewnoscia trzeba bedzie:
a) rozeznac sie w rozlokowaniu nadajnikow programow naziemnych (dobry instalator sie zna)
b) dobrac anteny do okreslonych zakresow czestotliwosci (symetryzatory, wkladki - wzmacniacze kanalowe przyantenowe)
c) dobrac odpowiedni wzmacniacz, ktory pozwoli na ustawienie poziomu sygnalow chociaz kilku programow (polecam dosyc drogi ale bardzo dobry wzmacniacz Telkom-telmor http://www.telmor.pl/WK/Main?gr=76&deal=Telmor i UKFu (jesli sluchasz radia)
d) Kupic podwojnie ekranowany kabel koncentryczny np: produkcji INTEG-TOM
e) zaopatrzyc sie w F-ki dobrane do kabla (w zaleznosci od tego czyto jest kabel 0,8 czy 1,15 - złącze F ma inna srednice wewnetrzna na igielit)

Polecam sklepy ZURT, w ktorych mozna znalezc wszystkie potrzebne do instalacji RTV w domkach jednorodzinnych urzadzenia (lacznie z masztami, uchwytami, antenami, wkladkami przyantenowymi, wzmacniaczami, kablami, f-kami) oraz fachowa pomoc (moge polecic sklep ZURT w Łodzi)

Warto pomyslec o polozeniu kabli do konwertera SAT. Polecam czasze offsetowe LAMINAS . Warto polozyc dwa kable do konwertera (kiedys moze zajdzie potrzeba korzystania z dwoch dekoderow cyfrowych, wiec wystarczy zamontowac konwerter typu TWIN i po sprawie).

Warto dobrze zaplanowac instalacje z jednym centralnym punktem dystrybucyjnym, z ktorego beda wychodzily kable do kazdego z gniazd (najlepiej multiswitchowych, pozwalajacych na zasialnie sygnalem z konwertera dekodera cyfrowego). Mozna bedzie wowczas robic rozne misz-masze i dowolny sposob zasilania gniazd (SAT+RTV, RTV).
Warto zostawic jeden zapasowy kabel antenowy na dach (ANT-ZAP).
A jaeli buduje sie gdzies w miescie spuscic jeden kabel na dol na poziom ziemi ( w ewentualnych celech przyszlej kablowki (CATV))

Wykaz elementów sieci RTV (ceny z 2004 roku)

Nazwa Symbol schematu Cena
[SAT] Czasza OFC1100 169zl
[SAT] zawieszenie Az-El OFZ 1200 39zl
[SAT] stojak uniwersalny 6/4” 50zl
[SAT] Konwerter Twin K1-K2 166zl

[ANT] Antena TV – ATX55 A1 32zl
[ANT] Antena TV – ATX91 A2 48zl
[ANT] Antena UKF – dookólna A3-UKF 18zl
[ANT] Maszt antenowy z uchwytami stalowy 3m 46zl
[ANT] Wkładka przyantenowa – symetryzator WA1 2zl
[ANT] Wkładka przyantenowa – symetryzator WA2 2zl
[ANT] Wkładka przyantenowa UKF – symetryzator WA3 2zl

[WZM] Wzmacniacz główny – WWK-920 906zl
[WZM] Rozdzielacz R1 -zl
[WZM] Sumator TV+SAT – ZWS210 R2 26zl
[WZM] Sumator TV+SAT – ZWS210 R3 26zl

[TRM] Gniazdo końcowe TV/SAT G1 110zl
[TRM] Gniazdo końcowe TV/SAT G2 110zl
[TRM] Gniazdo końcowe TV/SAT G3 110zl
[TRM] Gniazdo końcowe TV/SAT G4 110zl
[TRM] Gniazdo końcowe TV/SAT G5 110zl
[TRM] Gniazdo końcowe TV/SAT G6 110zl

suma= 2192,00 zł

DSC01446.jpg

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...