Skocz do zawartości

belka wzmacniająca strop


Recommended Posts

Napisano
Witam!
Proszę o pomoc. Kupiłem domek jednorodzinny parterowy z poddaszem użytkowym. Rok budowy 1939; Na parterze jest duży pokój 6,7 x 4,0 m połączony z dwóch mniejszych. W miejscu poprzednio stojącej ścianki działowej jest belka wzmacniająca. Problem jest taki, że "siadł" sufit w d. pokoju. Przpuszczam, że powodem może być zbyt słaba belka 9 x 9 cm jak i brak dodatkowego wzmocnienia pionowego.
Pyt.
Jak optymalnie wyprostować ścianę pionową (szczytowa) i wzmocnienić sufit.
Ściana z białej cegły z "pustką" pośrodku.

Pozdrawiam
Bogdan

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano
Wygląda na to, że ta ścianka była nie tylko DZIAŁOWA icon_sad.gif
A ta belka z 1939 roku to już nie jest ta sama belka co przed laty... i na czterech metrach nie ma już tej samej wytrzymałości, może ją coś gryzie od środka...
Musisz tak zaaranżować pokój, aby zmieścić jakiś słup podpierający, czy kawałek ścianki, na której ustawisz np. TV i sprzęt grający. Tym bardziej, że masz poddasze użytkowe i musisz się tam czuć bezpieczny.
Nie bardzo rozumiem, jaki problem masz z krzywizną ściany szczytowej?
Napisano
Ze zdjęć wynika, że widoczne odkształcenia stanowią realne zagrożenie dla stabilności konstrukcji. Konieczne jest natychmiastowe podparcie belki 2 - 3 słupami i dopiero wtedy można rozważać sposób wzmocnienia np. stalowymi kątownikami i ściągami wyprowadzonymi na zewnątrz budynku. O sposobie wzmocnienia powinien zadecydować konstruktor budowlany po zapoznaniu się ze stanem budynku.
Napisano
Cytat

Ze zdjęć wynika, że widoczne odkształcenia stanowią realne zagrożenie dla stabilności konstrukcji. Konieczne jest natychmiastowe podparcie belki 2 - 3 słupami i dopiero wtedy można rozważać sposób wzmocnienia np. stalowymi kątownikami i ściągami wyprowadzonymi na zewnątrz budynku. O sposobie wzmocnienia powinien zadecydować konstruktor budowlany po zapoznaniu się ze stanem budynku.


O, tak, ten strop jest na granicy katastrofy!!!
NATYCHMIAST trzeba zabezpieczyć, podeprzeć, zgarnąć śnieg z dachu - odciążyć maksymalnie strop, ale NIE WCHODZIĆ na poddasze przed podparciem belkami i zdobyć opinię budowlańca z "papierami", ale i z praktyką!
Napisano
Niepocieszająca ta wiadomość, no ale cóż jeżeli chodzi o bezpieczeństwo, belka jest już podparta dwoma stemplami
Dom ma spadzisty dach, belki na strychu zdrowe, sciany boczne domu (dłuższe) są w równym pionie bez odchyłu.
Tylko sciana wewnętrzna szczytu odchodzi środkiem. Może częsciowo ją wyburzyć i postawić na nowo.
PS. Co lepsze dodam, że taki stan jest już od min. 2 lat, Dom był nie zamieszkiwany.

DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

Niepocieszająca ta wiadomość, no ale cóż jeżeli chodzi o bezpieczeństwo, belka jest już podparta dwoma stemplami
Dom ma spadzisty dach, belki na strychu zdrowe, sciany boczne domu (dłuższe) są w równym pionie bez odchyłu.
Tylko sciana wewnętrzna szczytu odchodzi środkiem. Może częsciowo ją wyburzyć i postawić na nowo.
PS. Co lepsze dodam, że taki stan jest już od min. 2 lat, Dom był nie zamieszkiwany.


najlepiej jakby wypowiedziła się kontrukror ale jesyne co moge podowiedziec to podsteplowac cały strop ,wywali istniejąca belkę wstawić dwa dwuteowniki min 160 i zamontowac na końcach sróby tak aby poprzechodziły na wylot tych szczytów i nastepnie zamontowac duze blachy i skrecić dom a scianę szczytową która napewno jest naruszona powyzej sciany kolankowej zburzyc i nastepnie zazbroic kiloma drutami zrobic wieniec i podmurowac chocby z itong lub innego lekkiego materiału ale koniecznie na klej ,dom jest do uratowania ale prace musza być prowadzone przez osobę która zna sie na rzeczy
a zamin prace ruszysz to nalezy zwołać komisje śledczą i zbadać dlaczego sciana sie wybrzuszyła czy to
-ugiecie belki wysadziło sciane
-fundament usiał
-konstrukcja sciany jest uszkodzona tuż przy fundamencie i taki efekt
po takich pracach dopiero mozna podjąc jakiekolwiek decyzje
Napisano
Cytat

[...]
a zamin prace ruszysz to nalezy zwołać komisje śledczą i zbadać dlaczego sciana sie wybrzuszyła czy to
[...]


-dlaczego i kto wyburzył sciankę "działową" a właściwie jednak konstrukcyjną-nośną i jak została podjęta decyzja o wyburzeniu

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...