Skocz do zawartości

Blachodachówka jaka ???


Recommended Posts

Napisano
Witam
Własnie szukam Blachodachówki na dach , co lepsze.
Plannja model ROYAL droga około 29-31 zł m2, albo
Bud Mat model SARA za 19zł m2 -10 lat gwarancji,Blacha szwedzka tylko tłoczona w Polsce.
Parametry jednej i drugiej blachy takie same.

Druga żecz- blacha z połyskiem , a może mat. Czy to ma jakies znaczenie oprócz wyglądu.

icon_confused.gif
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Witam!Wlasnie zakonczylem etap krycia dachu.Oto moje spostrzezenia zwiazane z twoim pytaniem:
-jesli chodzi o Plannje=blacha dobrej jakosci i godna polecenia ale sa pewne ale:
po 1. cena- sam napisales jaka jest roznica;
po 2. plannja sprzedawana jest w arkuszach-pasach(kazdy pas przykrecany jest osobno!!!)ktore wymagaja wykonania dobrych pomiarow juz przy łaceniu dachu i odpowiedniego ołacenia!
po 3. taki wlasnie sposób przykrecania blachy powoduje wzrost kosztów w związku z większą ilością zużywanej blachy
po4. dochodzą dodatkowe koszty np. więcej wkrętów itp..

Jak widzisz z tym rodzajem blachodachówki jest sporo dodatkowych spraw - wybor nalezy oczywiście do Ciebie
Drugi rodzaj blachy podałeś jakby na kontrast - duzo tańsza więc trudno odnieść się do jakości - sam osobiście jej nie znam a wiadomo że dach to bardzo ważna rzecz.
Proponuję :
-porównać dostępne na rynku wszystkie rodzaje blach (Ruuki, Lindab, z polskich blach Pruszyński, Kinga )
-porównać i obliczyć dodatki do blachy ( blacha okuciowa,wkręty itp )
-obliczyć powierzchnie dachu i wtedy porównywać ceny balchy (uwzględniając dodatki ) bo właśnie wtedy wychodzi nam różnica!!!

Jeśli chodzi o kwestie - mat czy połysk:
-po 1. - wygląd - zależy co się komu podoba
-po 2. - cena - mat z reguły jest trochę droższy
-po 3. - uwzględnić trzeba że blacha matowa "łapie" różne nieczystości np. przy opalaniu węglowym po około 2,3 latach wokół komina mamy zamiast pierwotengo koloru czarne plamy (szczególnie widoczne na jasnych kolorach ), dlatego zastanów się już teraz czym będziesz ogrzewał dom i co ważne czym ogrzewają sąsiedzi!!!
Napisano
Jak masz skomplikowany dach to nie kupujesz blachy w arkuszu i unikasz dużych strat blachy


Markus
  • 9 miesiące temu...
Napisano
każda blacha kładziona jest na zakładkę (wyjatek stanowi blacha układana na rabek stojący) i w przypadku tego pokrycia istotna jest cena metra efektywnego a nie kwadratowego. porównanie plannji do budmatu to jak bmw do fso. wystarczy porównać ilośc cynku na jednej i na drugiej. nie dajmy sie oszukać reklamom i nie wierzmy w to ze jedna blacha szwedzka kosztuje 30pln a druga 19pln. dodam że plannja jest produkowana i tłoczona w szwecji, a do polski przywożona w gotowych arkuszach o wymiarach zależnych od modelu blachodachówki. w ofercie plannji są dostępne modele:
royal
regent
rapid
regola - jedyna samonosna blachodachówka, nie wymagająca łacenia i nawet przy skomplikowanych dachach dająca mało odpadów.
mat czy połysk? połysk tańszy i wg mnie brzydszy, ale o gustach sie nie dyskutuje. a jeśli cos do dachu ma sie przyczepic to nawet do glazurowanego sie przyczepi, zaręczam.
pozdrawiam

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Właściwie to może być jakikolwiek przewód trójżyłowy  o przekroju żył nie mniejszym niż 1,5 mm2 i o wystarczającej długości. W zasadzie to w piekarniku do zabudowy nie musi to być nawet przewód giętki (linka). Zakładam przy tym, że wtyczka jest potrzebna, bo spora część sprzętów do zabudowy jest przewidziana do podłączenia wprost do zacisków w puszce elektrycznej. Trzeba sprawdzić jak było tutaj.  Zaś co do ceny to ta tutaj jest dobre dwa razy zawyżona.
    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...