Skocz do zawartości

Punkt Rosy


Recommended Posts

Napisano
Witam.

Chcę ocieplić budynek styropianem, ale nie wiem jaką jego grubosć wybrać pod względem "punktu rosy".

Mury mają grubość 35 cm:
od strony zewnętrznej cegła szczelinówka (29 cm)
od strony wewnętrznej pełna "na wysoki kant" (6cm)

Czy istnieje na to jakiś wzór?
Czy może ktoś poprostu wie jaka grubość w takim przypadku będzie najlepsza?
Proszę o pomoc.
Napisano
Do sprawdzenia, czy w przekroju ściany nie nastąpi wykraplanie się pary wodnej, konieczne jest wykonanie wykresu prężności przy założonych warunkach wewnątrz i na zewnątrz pomieszczeń, co jest dość skomplikowane. Przy takiej konstrukcji ściany nie ma potrzeby wyznaczania tzw. punktu rosy, gdyż w planowanym układzie warstw z pewnością nie wystąpi wykraplanie pary, ze względu na stosunkowo słabą izolacyjność cieplną istniejącego muru. W praktyce przy ustalaniu grubości ocieplenia bierze się pod uwagę przede wszystkim wymagana przenikalność cieplną ściany, ale ze względów ekonomicznych nie powinno się układać warstwy cieńszej niż 8 - 10 cm.
Napisano
strefa komfortu cieplno - wilgotnościowego to 22-25 st C i wilgotność względna 35-65% patrząc na wykres Molliera punkty rosy są od +18 do +8 st.C Ponieważ ściana (jak wspomniała redakcja BD) do izolatorów ciepła nie należy to woda może Ci się wykraplać już na tynku wewnętrzynym pierwszych cegieł na fundamencie, który zimą ma temperaturę podobną do ziemi czyli koło zera. Jeżeli chcemy być pewni że do punktu rosy powietrze ciepłe i wilgotne nie dotrze to trzeba dać stelaż od środka wełnę , folię hydroizolacyjną (jak w dachu) i tynk płytowy g-k lub włókno-gips. Ułatwi to też sterowanie ogrzewaniem.
Napisano
witam
Szalanka, to dobże że chcesz ocieplić dom, ale rodzaj i grubość warstyw ociepleniwej powinnaś skonsultować z odpowiednim specjalistą, gdyż to nie tylko grubość ocieplenia, ale również rodzaj wyprawy na zewnątrz i wewnątrz ma znaczenie, jeżeli nic jeszcze nie zrobiłaś to lepiej zleć wykonanie analizy ściany (nie jest to duży koszt a będziesz mieć spokoiny sen).
I tak jak pisze redakcja punkt rosy nie ma tu znaczenia, w ścianie występuje prężność pary, więc jak ktoś ci mówi cokolwiek o punktach rosy to spuść go w kanał, bo gość nie ma pojęcia o czym mówi.
pozdrawiam
Napisano
Nawet jeżeli założyłbym że Pan "woltar" ma rację, (najlepiej to sprawdzić robiąc pomiary wilgotności ściany i styropianu w stojących domach, co zrobiłem) to napisałem o wilgoci wykraplającej się już na powierzchni wewnętrznej ściany, gdzie "prężność " Pana woltara nic nie zmienia. Aby woda się na styku ściana - fundament nie wykraplała musisz nagrzać fundanent do temperatury kilkunastu stopni, a co za tym idzie i ziemię pod domem, a to kosztuje.
Prosto pisząc Pan woltar radzi : nie izoluj zbyt dobrze bo wykropli się woda, lepiej trzymaj ściany i fundament w temperaturze wyższej od punktu rosy.
Możesz też zadzwonić do kierownika Instytutu Fizyki Ciepła ITB i po miłej rozmowie dowiesz się , że jednak wilgoć "wchodzi" W dachu też dajesz folię od srodka.
Popatrz na przekroje gdzie i jak się układa izolację na www.isover.pl i www.isover.se porównanie jest oczywiste. (przekroje z "se" są na mojej stronie www.nie-co.pl

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Nie bardzo, bo projekt chroni prawo autorskie i projektant musi się na to zgodzić. A skoro nie chce z wami gadać... Przyznam, ze gościa nie rozumiem, nigdy z lustrzanym odbiciem nie było problemów, kiedyś w projekcie wystarczyło tylko notatkę sporządzić dla PnB i urząd dawał zgodę na wykonanie  budynku w  lustrzanym odbiciu.    PS. Gdzie kupowaliście projekt?
    • Woda ma własny obieg zamknięty, więc trzeba wypuścić wodę z całego obiegu. Pod kotłem są pewnie zawory, ale nie ma sensu zostawiać tej resztki wody w kotle, więc wypuścić całą i po zamontowaniu grzejników napełnić cały obieg i tyle. Wcześniej można też wykonać operację czyszczenia obiegu przed wypuszczeniem wody, warto to zrobić raz na 10 lat, ale to daje efekt tylko przy grzaniu, więc jak teraz planujesz kiedy nie grzejesz w CO to niewiele to da. Potem oczywiście po dolaniu świeżej wody powinienem być wlany inhibitor. Oczywiście kocioł wyłączony całkowicie z zasilania. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Jest co wspominać 🙂     Czekamy, co orzeknie Colibeer 🙂
    • Nie masz możliwości odcięcia wody na każdym grzejniku, zatem musisz spuścić całą wodę z układu... Nie wiem jak rozdzielone masz obwody grzania CO i wody użytkowej, bo przecież musisz grzać ciepłą wodę, pomimo odcięcia obiegu grzejnikowego...   A tak nawiasem mówiąc - co to za budynek? I w jakim regionie kraju?   Nie znam tego typu podgrzewacza gazowego 
    • Witam wszystkich.  mam dość spory problem z projektem.    nie minęło jeszcze 30 dni od zakupu gdzie zorietowalismy sie ze kupiliśmy. Normalne ustawień zamiast lustrzanego    projektant rozpieczentowal wszystkie rysunki  i extra dom odmawia pomocy. I mówią ze musze sobie kupić nowy projekt za 6 tys w lustrzanym odbiciu (jasne…).    Czy mogę jakoś  wywrzeć presję na extra domu ( chroni mnie jakieś prawo konsumenta)     a może ktoś by mi mógł to przerobić?      za wszelką poradę dziękuję.    Mieszkamy na stałe w uk i nie ogarniam polskich przepisów            
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...