Skocz do zawartości

Techniki betonowania


Recommended Posts

Napisano
Mam parę pytań związanych z betonowaniem...
Do zabetonowania sciany w ukladzie /patrz załącznik uklad.jpg/

1Jak najszybciej wykonac szalunek scian by ten uklad najpredzej zabetonowac?W jakiej kolejnosci szalowac sciany?Czy mozna zabetonować scianę do połowy?
2Przy betonowaniu stropow na większych powierzchniach nad słupami w ktorym miejscu mozna zakonczyc wylewanie pierwszej czesci-czy idealnie nad slupem czy tez w odleglosci 1-2 metrow za nim?
3Czy podciagi zawsze musimy betonować razem ze stropem?




[/img][size=18][/size]
Napisano
Z postawionych pytań trudno wywnioskować o co właściwie w nich chodzi. Możemy zatem podać jedynie ogólne wskazówki dotyczące zasad betonowania.
- szalowanie ścian najlepiej wykonać przy użyciu systemowych deskowań wielokrotnego użytku
- przerwy w betonowaniu robi się przy poziomym układzie kolejnych warstw
- przy zalewaniu stropów zakończenie etapu betonowania powinno nastąpić w połowie szerokości podpory
- podciągi betonuje się oddzielnie lub łącznie ze stropem w zależności od ich usytuowania i konstrukcji stropu.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Po pierwsze nie widzę twojego załącznika

1...
betonowania do połowy ścian nie zalecam.
teoretycznie jest to możliwe - ale skoro pytasz wnioskuję, że nie masz dobrych wykonawców - więc radzę nie kombinować
Jeżeli tych ścian jest dużo to można je betonować etapami - ale zawsze do poziomu spodu stropu lub belek. Można betonować połowę ścian w 1 etapie a połowę w drugim.
Gdzie robić przerwy powinno się ustalić najlepiej z projektantem lub inspektorem nadzoru - kierownik budowy, lub wykonawca zawsze będzie robił tam gdzie wygodniej a nie gdzie lepiej.

2.. Stropy można betonować etapami. Przerwę najlepiej zrobić w osi ściany (jak w poprzednim poście) - gdy jest układ scian, gdy mamy słupy zalecałbym robić przerwy w 1/3 rozpiętości stropu w strefie minimalnych sił - ale taki przebieg już koniecznie należy uzgodnić z projektantem lub inspektorem (jęśli jest on świadomy w jaki sposób pracuje dany strop)
Każdorazową przerwę roboczą należy zabezpieczyć siatką, a w razie gdy jest nie nad ścianą dozbroić zbrojeniem na ścinanie.

3..To czy podciąg można betonować oddzielnie od stropu - powinien określić projektant. Czasami przy oddzielnym wylewaniu należałoby taki podcią dozbroić na ścinanie.
Generalnie zalecam wylewać razem, szczególnie belki mocno obciążone i o dużych rozpiętościach.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ewidentnie masz problem z brakiem dobrej wentylacji w pomieszczeniu , no i spływem wody do kratki ściekowej... A fugę z grubsza w kolorze płytek, aby tylko nie w kolorze białym - bo "trochę" pracy wymaga utrzymanie białej fugi... To się okaże przy aplikowaniu nowej fugi ...
    • Obowiązek??? A ktoś KAŻE Ci kupować coś w butelce? Nie kupuj, nie będziesz miał czego zwracać...      
    • Wykonujemy podciąg oraz trzpienie bramy garażowej. Belka jest długa ale we dwóch udaje nam się ją wciągnąć na górę. Kończymy zbrojenie oraz domykamy wszytko szalunkami. Całość jest gotowa do betonowania!    
    • Ja zrobiłem poziomo UD na podłodze i w nie wsadziłem CD co 60cm, na to tak samo UD, oczywiście CD przykręcone do ściany kolankowej na hakach w połowie i przy górnym UD. Łączył będę takim elastycznym profilem, z tego co szukałem robi go tylko Knauf. https://allegro.pl/oferta/profil-naroznikowy-elastyczny-knauf-100mm-5mb-12547494762 U Ciebie w zależności co będzie na ścianach, bo może być zwykły tynk, natomiast na ścianie kolankowej nie bardzo widzę inną możliwość jak płyta GK połączona takim profilem. Ale można po prostu zjechać płytą do samej do ściany kolankowej i zrobić połączenie ślizgowe z tynkiem. Wszystko zależy co planujesz na ścianach czy ścianie kolankowej. Ale podstawowy problem jest taki, że ten ostatni profil wcale nie jest tak nisko, płyta w "powietrzu" będzie około 30cm z tego co widzę i nie da się tego tak zostawić, czyli albo połączyć takim elastycznym profilem bezpośrednio z ze ścianą kolankową, czyli wywinąć profil pod kątem ~150° przykręcić go do murłaty i zjechać 2-3cm płytą do murłaty. Wtedy połączenie ślizgowe i na to już sama szpachla. Tylko z tego co widzę, płyta minie ścianę kolankową i ratuje Cię chyba tylko GK. Jak chcesz, zrobię Ci fotkę jak to u mnie wygląda, bo ten stelaż na ściance kolankowej jest u mnie jeszcze na wierzchu. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Witajcie,   Kontynuacja pytań dotyczących poddasza. Zacząłem walczyć z suchą zabudową GK. W związku z tym mam na ten moment pytania. Wieszaki na skosach robię w odstępie 40 cm - chyba powinno wystarczyć.   Pierwszy profil CD60 mam dość nisko - zdjęcie:     Jednakże na samym dole przy murłacie do czego powinienem przykręcić płytę GK finalnie? Potrzebuję tam jeszcze jakiegoś profilu na samym dole?   Kwestia góry i sufitu jest widoczna tutaj:     Jak ten skos połączy się z sufitem to jak powinienem zrobić te łączenie? Też jakieś specjalne profile na łączeniu skos-sufit powinienem zastosować?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...