Skocz do zawartości

rahim32

Uczestnik
  • Posty

    15
  • Dołączył

  • Ostatnio

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

rahim32's Achievements

Początkujący

Początkujący (1/4)

0

Reputacja

  1. Do rolet jest dostęp od dołu a ja chce je zamaskować od czoła
  2. Witam serdecznie zacne grono, bardzo proszę o poradę. Jestem na etapie ocieplania domu i posiadam rolety zewnętrzne podtynkowe. Niestety dwie rolety od dużych tarasowych okien wystają od sciany prawie na 20 cm tyle co położony styropian. W jaki sposób zasmakować je? Myślałem o dołożeniu styropianu i zrobić gzyms nad dwoma tymi oknami ale wizualnie mi się to nie podoba - reszta rolet okiennych ładnie schowana pod styropianem. Czy jest możliwość nałożenia siatki z klejem na aluminiową obudowę rolety? Czy będzie to pękać po jakimś czasie? Może macie jakieś inne patenty na zamaskowanie rolety? Z góry dziękuję za każde porady, sugestie. P.S. odkładanie styropianu na całą ścianę nie wchodzi w rachubę.
  3. A więc tak Panowie projekt domu to Domino Rex lustrzane odbicie z niewielkimi zmianami wewnątrz. Załącznik nr 1 - Zaznaczone miejsce na czerwono jest miejscem usytuowania pieca. Do ściany nośnej zewnętrznej jak i do dachu mam praktycznie taką samą odległość dlatego tak upieram się z wypustem na dach a nie na ścianie. Jak widać na projekcie w kotłowni znajduje się komin jak również wentylacja. Załącznik nr 2 - jeszcze pomyślałem żeby może usytuować rurę spalinowo - powietrzną między okapem dachu a daszkiem nad wejściem do domu ale odległości pomiędzy nimi są raczej za małe. Załącznik nr 3 - rzut usytuowania rozmieszczenia kominów jak również wentylacji No chyba że piec zamontować w rejonie okna kotłowni to w tedy odległość od ściany zewnętrznej będzie znikoma, i jak by się rura spalinowo - powietrzna zmieściła pomiędzy okap dachu a daszek nad wejściem to by było miodzio. Bo wylot z rury musi być odsłonięty czyli poza okapem czy może być bezpośrednio pod nim (między okapem a daszkiem)?
  4. Szanowni koledzy to jakie rozwiązanie polecacie bo już trochę zgupłem... Tak jak wyżej piec dwufunkcyjny i czy budować komin czy coś innego jeżeli tak jakie (wyjście na dachu)...
  5. Właśnie w tym kierunku cały czas moje pytanie zmierza czy mogę system "rura w rurze" poprowadzić spaliny i dopływ świerzego powietrza poza linię dachu bez instalowania jeszcze jakiejś osłony dla tego systemu np komin a w nim w/w system. Może to jeszcze opiszę tak: dom jest parterowy z bez użytkowego poddasza tylko strych a dach wykonany system wiązarowy. Między strychem a sufitem podwieszanym będzie ocieplenie z waty. Czy system rura w rurze przebiegająca w rejonie wiązarów - drewno będzie bezpiecznym rozwiązaniem jeżeli chodzi o PPOŻ czy musi być to jeszcze w jakiś sposób zabezpieczone? Jeżeli był by komin no to sprawa jest prosta a co jak się chce z niego zrezygnować?
  6. Czyli mam rozumieć że system powietrzno spalinowy zamontować na etapie budowy domu do stanu surowego i takie rozwiązanie spełni swoje zadanie? Wyjście będzie na dachu ze względu a usytuowanie pieca oraz względy estetyczne (żony punkt widzenia). P.S. piec będzie raczej na pewno dwufunkcyjny.
  7. To jaki dwufunkcyjny piec (moc) wybrać do 100 metrowego domu parterowego z ogrzewaniem podłogowym? I czy wyżej opisane zastosowanie rury wentylacyjnej zastąpi prawidłowo komin?
  8. Zgadza się max moc to 20 Kw tego pieca moje niedopatrzenie... Dom wybudowany z bloczków betonu komórkowego Ytong 600 plus do tego ocieplenie styropianem.
  9. Faktycznie trochę przesadziłem z mocą bo spojrzałem jeszcze raz na parametry pieców i podane jest 20 Kw. Dom będzie parterowy o powierzchni 100 m2 a ogrzewanie podłogowe z tym że w salonie, korytarzu i sypialniach będą położone panele na podłogę. Jedyny grzejnik znajdzie się w łazience na ręczniki. Czy taka moc pieca będzie odpowiednia czy za duża i nie warto przepłacać bo się tej mocy nie wykorzysta? System wentylacji mam zaplanowany grawitacyjny. Czyli według was takie rozwiązanie zastępujące komin jak bardziej sprawdza się? Czy w takim wypadku budowlańcy mają mi zainstalować rurę z tworzywa sztucznego jak do wentylacji wychodzący poza linię dachu a w tedy instalator pieca gazowego zainstaluje w środku tej rury system spalinowo-powietrzny? Czy tak by to miało wyglądać? Jeżeli tak to jaka jest wymagana średnica takiej rury wentylacyjne?
  10. Witam serdecznie zacne grono, mam taki problem a mianowicie za niedługo wkracza mi firma budowlana na działkę i szef firmy doradził mi żeby zamiast komina w kotłowni zamontować coś w stylu rury "wentylacyjnej" do której podłączy się piec gazowy dwufunkcyjny. Stwierdził że szkoda wydawać kasę na standartowy komin jak będzie pod niego podpięty piec gazowy. Jak Wy to widzicie z własnego doświadczenia czy wydawać kasę na budowę komina tradycyjnego czy raczej skusić się na propozycję właściciela firmy budowlanej. Jak dobrze go zrozumiałem to do rury wentylacyjnej włożyć system spalinowo - powietrzny i będzie to spełniać swoją funkcję. Dodam że wyjście tego układu będzie w dachu. Piec gazowy dwufunkcyjny o mocy około 26 - 28 kW. Z góry dziękuję za wszelkie sugestie i doradztwo. Pozdrawiam
  11. Moniss daj znać co położyłeś na ściany, czy tradycyjny tynk czy siatka klej. Z góry wielkie dzięki. Dom będzie parterowy więc ciężar silikatów mi nie przeszkadza.
  12. Chyba dam sobie spokój z wynalazkami i standardowe tynki położe. Mam jeszcze jedno pytanie do szanownych kolegów co sądzicie żeby ściany zewnętrzne były wykonane z betonu komórkowego a ściany wewnętrzne (wewnątrz nie ma ścian nośnych, wszystkie działowe) z bloczków silikatowych. Silikat ze względów akustycznych (dobre tłumienie) a beton komórkowy ze względu na dobrą izolacyjność cieplną. Co o takim rozwiązaniu sądzicie? A jeżeli klej to jaki (marka, model)? Klej zacieramy po listwach tynkarskich?
  13. Tak dokładnie 30zł za metr wraz z materiałem. Również miałem o to zapytać czy będą spoiny przebijać przez samą gładź? Wygląda na to że do wyboru zostaje: - tynk maszynowy (bądź ręcznie nakładany) - płyty karton-gips - bądź ten wynalazek z tytułu czyli siatka + klej
  14. Właśnie jak to zawsze bywa rozchodzi się o kasę... Za tynki maszynowe trzeba zapłacić ok 30 zł za metr, a podejrzewam że klej plus ewentualna siatka wychodzą dużo taniej. Najchętniej to zamowił bym firmę i niech robią ale trzeba trochę zaoszczędzić kase i jakieś prace samemu wykonać. Chyba że jak to kolega uroboros napisał że jak firma się postara to ściany będą równe i bez tynków się obejdzie.
  15. Witam serdecznie zacne grono. Zaczynam przygodę z budową własnegowymarzonego domku i co za tym idzie mam wiele pytań, wątpliwości itp tak jak to nie jeden z was. Jedno z bardziej nurtujących mnie pytań na które nie otrzymałem konkretnej odpowiedzi to czy można położyć siatkę + klej zamiast tynków wewnątrz domu. Dom będzie parterowy bez użytkowego poddasza, ściany nośne jak i działowe będą wykonane z betonu komórkowego prawdopodobnie z Ytonga. Tak jak każdy chciałbym zaoszczędzić trochę pieniędzy i samemu zrobić tynki. Czy ktoś słyszał o w/w rozwiązaniu, czy jest to dobre rozwiązanie które będzie na lata. A jeżeli nie to co proponujecie zamiast tynków tradycyjnych kładzionych mechanicznie - np płyty KG? Z góry dziękuję za odpowiedzi i wszelkie sugestie. P.S. Jeden z właścicieli domu nowo wybudowanego ok rok temu podsunął mi taki pomysł siatka + klej bo sam sobie takim systemem wykonał tynki wewnętrzne (dom również wybudowany z betonu komórkowego). Chwali sobie ten system bo raz że sam sobie go wykonał to i koszta dużo mniejsze od tynków tradycyjnych.
×
×
  • Utwórz nowe...