Zestawy: Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Wzór: Czysty Fale Notes Ostre Drewno Kamień Skóra Miód Pionowy Trójkąty

Renix

Uczestnik
  • Posty

    7
  • Dołączył

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

O Renix

  • Ranga
    Początkujący

Aktyw

  • Punkty pozostałe
    6
  1. Jestem po badaniu gruntu-czekam na opracowanie i bedzie plyta.Ale cały czas zastanawia mnie ten XPS pod płytą.Jak dostane opracowanie odnosnie gruntu to wtedy do projektanta plyty którego znalazłem bodajże tu na forum.Ale jak to jest z tym XPS-em pod płytą.Chce rozwazyc za i przeciw.Gdybym dał pod płytę powiedzmy juz ze 16cm XPS to czy wtedy mozna juz te plyte traktowac jako stan zero czyli bez wylewki koncowej?Gdyby tak to chcialbym podlogowke na parterze niby sie naczytałem ze mozna w plycie od razu topic rurki do podlogowki ale szczerze to troche mnie to przeraza.Wytrzymałosc rurek w betonie napewno nie wystarczy na 30 lat moim zdaniem biorac pod uwage najtansze marketowe rurki.Jesli trza by doplacac do materialu na podlogowke i do grubszego XPS-a to nie wiem ale pewnie to nieoplacalne.Nie wylicze sobie strat ciepla bo sie nie znam,a plyte chce bo szybciej i tylko dlatego,bardzo ograniczony budzet.Po prostu musze sie zmiescic z kosztami budowy a utrzymanie budynku to drugi plan.Troche pewnie chaotycznie pisze ale prosze was o jakąś alternatywe,jakis kompromis pomiedzy ciepłą płytą(duzo XPS) a mniej ocieplona z podłogówką(podlogowka moze byc w drugiej wylewce na tej płycie)Jakie rozwiązanie polecilibyscie gdyz robiąc zwykle lawe to mostek termiczny i tak bedzie wiec plyta niech odpowiada takim wartosciom U jak na ławach z tym ze bez takich głebokich wykopow czyli troche mniej roboty?
  2. Rozmawiałem wstępnie z projektantem płyty i odnośnie badania gruntu mówił że nie trzeba robić gdyż do domów na płycie zmieniły sie prawne warunki i nie potrzebuje tego badania.Wystarczy jemu to że projektant budynku który robił adaptacje,grunt zaliczył grunt jako I kategoria geotechniczna z dnia 25,04,2012r.Fakt trochę mnie to zdziwiło gdyż w lutym tego roku jak zaczynałem myśleć o budowie(nie miałem jeszcze planów ani projektu) też dzwoniłem do tego samego konstruktora płyty i wtedy własnie mówił że konieczne jest badanie gruntu a dziś tego badania nie chce i mówi że to za sprawą zmiany tych że przepisów.Chyba że faktycznie mam jakieś torfy ale nie ma czegoś takiego na mojej działce.
  3. A jeszcze pytanie o utwardzenie wykopu pod płytę-są jakieś wskazania do tego czym ma byc utwardzone np.tłuczeń bądz piach lub jakies inne materiały?
  4. 10 cm z prostego powodu-finanse,jestem bardzo ograniczony koncową kwotą i te 10cm to myślę że akceptowalne minimum.
  5. No to ok,przekonałeś mnie.Nie ma co kombinować. Czy mogę zastosować taki styropian pod płyte oczywiscie o grubosci 2x5 cm? http://allegro.pl/styropian-xps-styrodur-s...4710924108.html Grubość płyty określi konstruktor i projektant,tak ogólnie napisałem 25cm.Odnosnie tego styropianu pod płytą to projektant też by mi odpowiedział,ale chciałem już coś wiedzieć dokładniej na ten temat choćby i po to aby nie być zdziwionym przy rozmowie z projektantem i tak wogóle.
  6. Co chce uzyskac przez takie rozwiązanie? Myślałem że oszczędze. Zamiast drogiego styropianu pod płytę, można by zastosowac tanszy pod wylewke na tej płycie.Z zewnatrz pionowo był by styro na płycie który w połowie zachodził by na sciane,gdyż płyta miałaby grubość 25 cm a arkusz styro 50 cm.,i zostało by to zasypane ziemią.
  7. A więc nie ma możliwości zrobienia płyty fundamentowej bez ocieplenia jej od spodu? Szkoda myślałem że po sciągnięciu humusu i utwardzeniu podłoża tłuczniem do wysokości 60 cm bedzie można wylac płytę grubości 25 cm i na niej stawiać sciany a podłogi na tej płycie ocieplic 10 cm styro i wylewka.