Skocz do zawartości

Wzór umowy na stan deweloperski


Recommended Posts

Witam.
Na wiosnę rusza budowa domu. Chcę jednak zlecić wszystko jednemu wykonawcy. Chcę by robił od wykopu do stanu deweloperskiego. Ja się na tym kompletnie nie znam, co mi powiedzą to przyjmę- jestem więc idealnym klientem- wszystko takiemu można wcisnąćicon_sad.gif Czy macie jakiś wzór umowy , który gwarantowałby mi możliwie najbezpieczniejsze zabezpieczenie co do wykonywanej usługi. Co taki fachowiec( będzie to napewno prywatna mała firma, a nie jakiś potentat branżowy) powinien mi w cenie wykonać. Boję się , że np nie będzie parapetów, drzwi, albo elewacji, itd
Czy wszystko mam wypisywać w umowie? Proszę pomóżcie.

Załączam wybrany przeze mnie projekt. Na ile wycenilibyście budowę w stanie surowym a na ile w stanie deweloperskim. Dodatkowo będzie podpiwniczenie.
http://pprojekt.pl/projekt774-laura___106_7_m_sup2_.html
Link do komentarza
Kaja ja tak właśnie budowałam. Umowę przyniósł mi wykonawca. Wszystko było bardzo dokładnie wyszczególnione. Skąd jesteś? Bo ja byłam bardzo zadowolona z mojego wykonawcy, zmieścił się w 100% w założonej cenie i nie było drogo. Laura to mały prosty domek, nie będzie drogi. Wycenę u mojego wykonawcy zamawia się na wstępie, nie musisz się zdecydowac. W razie czego pisz na priw.
Tak rzucam kwota- ale myślę że realnie stan deweloperski jest w stanie się zmieścić między 200 a 250 tysięcy, zaleznie jeszcze od technologii (np dach z dachówki jest droższy niż z blachy, wiadomo). Mówię tu o budowie takiej jak nasza, czyli przez sprawdzoną dobrą firmę z renomą, ze wszystkim na gwarancji itp.
U mnie stan deweloperski obejmował:
dom z drzwiami, bramą garażową, oknami
z zewnątrz elewację i podmurówkę (czyli wszystko)
w srodku wylewki, tynki, wszystkie instalacje, parapety zewnętrzne.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
cześć- generalnie chodzi oto że stan tzw.deweloperski w twoim przypadku to -fundament, ściany,rury, dach, okna,tynk(nie pod malowanie) i to wszystko.parapety i takie tam to wykończeniówka.co do firmy to raczej mniejsze firmy(mniejsza liczba ludzi na utrzymaniu oprócz robotników)dobrze zeby byli z polecenia np sąsiadów którzy sa zadowoleni.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...