Skocz do zawartości

Jak wykonać taki fundament-bardzo prosze o wskazówki


Recommended Posts

Napisano
Za kilka dni mam zamiar rozpocząć wykop pod fundamenty i rozpoczęcie budowy. Jest wiele rzeczy, które mnie nurtują. Proszę was bardzo o poradę. Mam plan domu częściowo podpiwniczony, tzn. podpiwniczenie pod garażem. Garaż jest w bryle budynku. Ściany piwnicy będą wykonane w technologii 3 warstwowej tzn. bloczek styropian i bloczek. Szerokość wszystkich fundamentów wynosi 48 cm. Ściany domu w przyszłości będą tez 3 warstwowe. W każdym razie tam gdzie nie będzie piwnicy zamierzam zrobić fundament wylewając beton w grunt. Jest tam ziemia gliniasta wiec nie będzie problemu. Fundament będzie ze stopniowany żeby połączyć go ze ścianą piwnicy. Wylewany fundament będzie do poziomu gruntu, później już murowany z bloczków w technologii 3 warstwowej. Fundament wylewany chce zrobić na razie we folii i później odkopać i dodatkowo ocieplić.
Teraz moje pytania:
Jak najlepiej zrobić połączenie fundamentów o różnych poziomach .i różnych technologiach budowania
Macie może inne koncepcje co do wykonania takiego fundamentu.
Czy istnieje inny sposób wykonania takiego fundamentu żeby podczas wykonywania ocieplić go bez konieczności ponownego odkopywania. Zależy mi na możliwie tanim sposobie.

Wszelkie sugestie i pomoce mile widziane. Proszę o poświęcenie kilku minut i pomocy bo mi już głowa pęka. Jeśli mój opis jest mało czytelny to proszę o informacje. Nie jestem murarzem i niektóre rzeczy jest mi ciężko opisać.
Napisano
tanio.................to znaczy byle jak.
Rób Pan tak, jak normy przewidują. Fundament to bardzo ważny etap budowy, jak nie najważniejszy. Nie warto oszczędzać, bo to podstawa domu.
polecam lekturę.
Pozdr.
Napisano
Fundamentowanie domu należy wykonac zgodnie z dokumentacją projektową po uwzglednieniu lokalnych warunków gruntowych. Wszelkie modyfikacje i uproszczenia przeprowadzone przez inwestora kończą sie najczęściej poważnymi problemami podczas eksploatacji domu. Trzeba też pamiętać, że potwierdzenie wykonania fundamentu zgodnie z projektem musi być odnotowane przez kierownika budowy w dzienniku budowy.


Artykuł na temat fundamentów pt. "Buduj na solidnym fundamencie" znajduje się w numerze 1-2/2005 Budujemy Dom.
https://budujemydom.pl/bd/artykuly/245/

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Niee... Te śruby nie będą do niczego potrzebne. One są do obcięcia.   Mogę zejść ostatnim profilem 5cm do dołu ale... to wtedy wystarczy? Z ok. 35 cm zejdę do 30 cm. Czy nie lepiej dać jeszcze niżej jeden dodatkowy wieszak/profil i wtedy mam ok. 15 cm? Jak dodam jeszcze jeden profil niżej to bez obaw?
    • Teraz sobie powiększyłem i widzę, że UD sięgają do ścianki kolankowej. Murłaty w ogóle bym do tego nie mieszał. Zjedź ile się da ostatnim profilem, albo przyłóż łatę do tych profili i sprawdź jak to wyjdzie ze ścianką kolankową. Za wysoko dałeś te profile, wystarczyło dać 5cm niżej i wszystko by się fajnie zamknęło. Jak się zejdzie tak, żeby dało się to szpachlą przykryć to nic według mnie nie trzeba kombinować. Ale widzę że wystają śruby ze ścianki, co z nimi? Bo jak cokolwiek chcesz dawać na tą ściankę to już się płyty nie zejdą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Widziałem te sposoby montażu, że ścianę też do dołu zabudowuje się GK i wtedy też ścianę można dodatkowo w ramach stelażu ocieplić wełną.   Jednakże nie. Ta końcówka ścian (mało ich tam jest) ma iść na tynk bez GK. Nie chcę już na ścianach GK.   Mógłbym zacząć z tym ostatnim wieszakiem jeszcze niżej. Jednakże zastanawiając się doszedłem do wniosku, że tam na samym dole (przy murłcie) i tak musi być jakiś dodatkowy profil.   Chyba jednak ja się tam z tym profilem narożnikowym jakoś złapał. Znaczy się musiałbym się nakombinować. Myślę tam usztywniłbym z tyłu za tym profilem elastycznym (wstrzyknął pianę PUR), a ten profil elastyczny łapał co powiedzmy te 40 cm na długie wkręty do murłatu. Gdybym zachował kąt i linię to powinno być chyba ok?   Zmierzyłem i od ostatniego wieszaka do końca płyty mam 35 cm. Sporo.   To co podałeś z tą listwą elastyczną to pewnie jedna opcja. Widziałem jednak w sieci na zdjęciach, że czasem są zdjęcia jak ktoś na dole montażu daje gęściej dwa wieszaki i profile. Zastanawia mnie czy tutaj gdybym dał dodatkowo jeszcze jeden wieszak na samym dole - wtedy wyszłoby, że od tego najniższego wieszaka/profilu do ściany byłoby 15 cm to już tyle płyta GK mogłaby wisieć? Czy nadal 15 cm to i tak nie za bardzo?   Bo może lepiej nie kombinować i zrobić tam zwyczajnie jeszcze jeden wieszak i profil i odległość 15 cm będzie akceptowalna?        
    • Fugi epoksydowe np. Mapei Kerapoxy, Litokol Starlike mają doskonałą przyczepność do ceramiki, nawet na powierzchniach z minimalnymi pozostałościami silikonu, jeśli są dobrze oczyszczone, odtłuszczone. Są wodoszczelne, odporne na pleśń i chemikalia, co czyni je idealnym wyborem do prysznica. Tworzą trwałą, twardą spoinę, która wystarczy na kilka lat.   Materiały na bazie cementu na stare tłuste fugi po silikonie nie przywrzą dobrze, zwłaszcza przy braku hydroizolacji, to bardzo ryzykowne.   Najlepiej położyć jak najcieńszy płaski brodzik "na wierzch" na te płytki, wcześniej zalane hydroizolacją.   Geberit Nemea ma 3,5 cm  to najcieńszy, elegancki model z odpływem liniowym tworzy płaską, jednolitą powierzchnię prysznica. Jest trwały, higieniczny, niewielki uskok podłogi. Jeśli budżet jest ograniczony, to  Schedpol Slight Line – tańszy, ale równie solidny.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...