Skocz do zawartości

Postawienie garażu.


Recommended Posts

Napisano
Witam!!!
Nie nie wiem czy piszę w dobrym dziale ale proszę o wyrozumiałość! Otóż chcę postawić garaż blaszany 3m x 5m. Garaż ma być postawiony koło innych garaży na ziemi która nie jest moją własnością jest własnością miasta! Co muszę zrobić żeby móc ten garaż postawić? Czy muszę mieć jakieś pozwolenia? Mam zamiar kupić gotowy garaż blaszany od firmy Maritom za ok 2000 zł. Jakie są orientacyjne miesięczne koszta już po postawieniu takiego garażu? Z góry dzięki icon_biggrin.gif Paweł
Napisano
Cytat

Witam!!!
Nie nie wiem czy piszę w dobrym dziale ale proszę o wyrozumiałość! Otóż chcę postawić garaż blaszany 3m x 5m. Garaż ma być postawiony koło innych garaży na ziemi która nie jest moją własnością jest własnością miasta! Co muszę zrobić żeby móc ten garaż postawić? Czy muszę mieć jakieś pozwolenia? Mam zamiar kupić gotowy garaż blaszany od firmy Maritom za ok 2000 zł. Jakie są orientacyjne miesięczne koszta już po postawieniu takiego garażu? Z góry dzięki icon_biggrin.gif Paweł


no przedewszystkim to musisz miec jakies prawo do ziemi albu użyczenie,wynajem ,dzerżawa ,co kolwiek co pozwoli skokojnie postawic taki garaz wiec jutro do urzedu miasta i przedtawc sytuacje w wydziale gruntów
Napisano
Cytat

no przedewszystkim to musisz miec jakies prawo do ziemi albu użyczenie,wynajem ,dzerżawa ,co kolwiek co pozwoli skokojnie postawic taki garaz wiec jutro do urzedu miasta i przedtawc sytuacje w wydziale gruntów



A czy już po postawieniu tego garażu ile mniej więcej będą wychodziły miesięczne opłaty? Czyli będę musiał płacić tylko za wynajem, dzierżawę tej ziemi 3m x 5m?
Napisano
Cytat

A czy już po postawieniu tego garażu ile mniej więcej będą wychodziły miesięczne opłaty? Czyli będę musiał płacić tylko za wynajem, dzierżawę tej ziemi 3m x 5m?


to juz indywidualna sprawa i wszytko dowiesz sie w urzedzie ,nie moge za duze podpowiedziec bo nie znam tych warunków ,ale napewno nie bedziesz płacił tylko za gazraż bo napewno jeszcze bedziesz musiał jakos miec sprawe rozwiazaną dojazdu do garażu ,a opłaty niewielkioe od symbolicznej kwoty 20zł nawet do pareset ale to zalezy od własciciela gruntu i ludzi nim zarzadzających wiec jednozanacznej odpowiedzi tu nieuzyskasz
Napisano
Cytat

A czy już po postawieniu tego garażu ile mniej więcej będą wychodziły miesięczne opłaty? Czyli będę musiał płacić tylko za wynajem, dzierżawę tej ziemi 3m x 5m?


Z tego co się orientuję to nasze prawo budowlane wymaga wieeeele zachodu,żeby postawić LEGALNIE garaż -nawet blaszak bez trwałego połączenia z gruntem.Wymagają procedury jak przy budowie domu:wypis z planu zagospodarowania przestrzennego terenu,gdzie ten garaż ma stanąć,mapki do celów projektowych,projekt garażu,wyznaczenie przez geodetę,kierownik budowy(czyt.postawienia),zawiadomienie o rozpoczęciu budowy i oczekiwanie na uprawomocnienie,a potem zawiadomienie o zakończeniu prac.....
Więc ty nie zastanawiaj się ile będziesz póżniej płacić tylko,czy twój samochód jest wart tyle,żeby postawić coś tak eksluzywnego w naszym kraju jak BLASZAK!!!!!!!
Popytaj sąsiadów,którzy mają tam garaże,czy załatwiali to legalnie,jeżeli nie to stawiaj nic nigdzie nie zgłaszając i licz na to,że nikt cię nie podkabluje......a w najgorszym wypadku jak ktoś to zrobi to inspektorat budowlany każe ci rozebrać samowolę budowlaną.......(znam taką sytuację)
Napisano
Cytat

to juz indywidualna sprawa i wszytko dowiesz sie w urzedzie ,nie moge za duze podpowiedziec bo nie znam tych warunków ,ale napewno nie bedziesz płacił tylko za gazraż bo napewno jeszcze bedziesz musiał jakos miec sprawe rozwiazaną dojazdu do garażu ,a opłaty niewielkioe od symbolicznej kwoty 20zł nawet do pareset ale to zalezy od własciciela gruntu i ludzi nim zarzadzających wiec jednozanacznej odpowiedzi tu nieuzyskasz



Dojazd do garażu tam by był ponieważ tam gdzie chcę mieć garaż jest więcej garaży obok więc z drogą dojazdową nie ma problemu! Pójdę do Urzędu i się wszystkiego dowiem! Garaż ma być do dwóch motocyklów nie samochodu icon_biggrin.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Właściwie to może być jakikolwiek przewód trójżyłowy  o przekroju żył nie mniejszym niż 1,5 mm2 i o wystarczającej długości. W zasadzie to w piekarniku do zabudowy nie musi to być nawet przewód giętki (linka). Zakładam przy tym, że wtyczka jest potrzebna, bo spora część sprzętów do zabudowy jest przewidziana do podłączenia wprost do zacisków w puszce elektrycznej. Trzeba sprawdzić jak było tutaj.  Zaś co do ceny to ta tutaj jest dobre dwa razy zawyżona.
    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...