Skocz do zawartości

Hydroilzolacja podpiwniczenia budynku


Recommended Posts

Napisano
Interesuje mnie problem oceny poprawności wykonania hydroizolacji i ocieplenia scian piwnic w budynku. W moim przypadku podczas budowy wykonałem ławy fundamentowe ( po zdjęciu warstwy 0,5 m ziemi ) i na nich, po wykonaniu izolacji poziomej (2x papa na lepiku) budowałem ściany 3-warstwowe podziemia z bloczków betonowych z wewnętrzną 6 cm warstwą styropianu. Następnie wykonałem opaskę drenarską i studnię zbierającą wodę z pompą umożliwiającą przepompowanie nadmiaru wody. Po wykonaniu stanu surowego budynku wykonałem izolację poziomą ścian zewnętrznych podpiwniczenia poprzez pomalowamnie 3x izolbetem. Dopiero wtedy nawiozłem teren około 120cm. Okolice przylegające do ścian budynku wypełniłem piaskiem. Po tym przystąpiłem do wykonania posadzki w podziemiu. Zastosowałem następujace rozwiązanie: uzupełniłem piasek ubity do poziomu 3/4 ławy fundamentowej, chudy beton 15cm, folia budowlana 0,3 wyłożona na ściany, na nią styropian FS20 2x3cm a na tym właściwa wylewka około 10-12cm. Budynek stoi już drugi rok (nie jest jeszcze użytkowany i nie ogrzewany) i nie zauważyłem zjawiska występowania wilgoci lub przenikania wody. Co jeszcze mogę wykonać aby zabezpieczyć sie przed zawilgoceniem budynku. Nie jestem fachowcem od budownictwa i podczas budowy mogłem popełnić błędy. Zgóry dziękuję za poradę.
Napisano
Skuteczność wykonanej izolacji bedzie zależała od rodzaju gruntu wokół budynku, jego nawodnienia i oczywiście staranności wykonania. Zastrzeżenia może budzić jedynie sposób połączenia izolacji poziomej na ławie z izolacją podpodłogową, gdyż nie ma informacji czy tworzą one wspólną szczelną przeponę. Nie wiadomo, również czy została wykonana druga izolacja pozioma na wysokości stropu nad piwnicą, która zabezpiecza przed kapilarnym podciąganiem wody przez ściany w razie nieszczelności izolacji pionowej. W opisie prawdopodobnie chodzi o izolację pionową ścian wykonaną z 3 warstw izolbetu, a nie poziomą jak podano w pytaniu.
Napisano
Zawilgnie gdy się wprowadzisz i zaczniesz ogrzewać. W okresie dodatnich temperatur woda może być podciągana kapilarnie z gruntu. Natomist zimą dzieje sie odwrotnie , w ścianie jest "punkt rosy" , jeżeli ściana oddycha powstaje w niej sporo wody, woda ta siłą grawitacji cieknie w dół napotka izolację poziomą (popę) i będziesz miał mokrą.
To zupełnie jak zimą założyłbyś na ciepły dres gumowy płaszcz - woda nie wejdzie a dres będzie mokry.
Dobra izolacja wodna powinna wody nie wpuścić, ąle wodę wypuścic! Przed wojną dawano w fundamencie kamienie granitowe, wody letem nie podciągały, ale zimą woda ściekała nimi do strefy niezamarzającej. Teraz stosuje się folie kubełkowe np ISOLA PLATON. Jak masz pytania to dzwon 0225591081
Napisano
Dziękuję za wyjaśniwnie dotyczące oceny wykonania hydroizolacji w moim budynku. Druga izolacja pozioma została wykonana na wysokości stropu parteru. Mam obawy o połączenie izolacji poziomej ław fundamentów z izolacją poziomą pomieszczeń piwnic. Nie wiem czy folia budowlana odwinięta ma ściany jest dobrym rozwiązaniem. Przed wylaniem chudego betonu zalepikowałem obrzeża ław fundamentowych wewnątrz obiektu. Dodatkowo podczas wykonania wierzchniej warstwy posadzki dodałem do betonu wodouszczelniacz. Pomieszczenia podpiwniczenia już są otynkwane tynkiem cementowo-wapiennym. Na razie w pomieszczeniach jest wyłącznie wentylacja grawitacyjna.
W jaki sposób w przypadku pojawienia się wilgoci mogę stwierdzić czy wnika ona z zewnątrz czy jest wynikiem skraplania sie pary w murze podpiwniczenia. Co jeszce mogę w tej kwestii zrobić aby zabezpieczyć się przed wilgocią? Czy celowe byłoby wykonani nieprzepuszczalnej warstwy wierzchniej jastrychu? Jest to dosyć kosztowny zabieg i nie wiem czy właściwy. icon_confused.gif
Pozdrawiam
Józef Motyka
Napisano
sprawdzanie skąd jest woda to prosta rzecz, gdy pojawia się zimą to z wewnątrz, gdy w pozostałych porach w czasie deszczów itp to z zewnątrz
Napisano
Przy normalnym użytkowaniu pomieszczeń piwnicznych nie ma powodu, aby następowało tam wykraplanie pary wodnej, chyba że latem w wyniku intensywnej wentylacji i doprowadzenia ciepłego powietrza z zewnątrz. Przenikanie wody gruntowej może wystąpić głównie na styku podłogi i ściany i w takim przypadku - przy braku połączenia izolacji na ławie i pod podłogą - żadne dodatkowe warstwy podłogowe tu nie pomogą. Jedynym sposobem będzie odkucie podłogi w pasie wzdłuż ścian wewnetrznych i zewnętrznych i poprawienie izolacji na styku podłogi i ściany. Jednak prawdopodobnie roboty te nie będą konieczne, dopuki drenaż będzie w stanie utrzymywać poziom wody ponizej ławy fundamentowej.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Szanowny Panie,   Pański przypadek wymaga głębszej analizy, ponieważ z opisu wynika dość duży stopień skomplikowania. Możemy domyślać się, że w pewnych obszarach połaci dachowych lub bezpośrednio do nich przyległych znajdują się ściany budynku, które planuje Pan ocieplić warstwą termoizolacji. W takim przypadku sugerujemy wykonać minimum w postaci ocieplenia fragmentów ścian w obszarze styku z dachem. Należy pamiętać, że każda aktywność na dachu po jego ułożeniu może skutkować zniszczeniem pokrycia dachowego lub jego trwałym uszkodzeniem wymagającym wymiany. Wszelkiego rodzaju zaprawy, kleje i tynki mogą uszkodzić powłokę lakierniczą doprowadzając do jej zniszczenia. Powstałe na późniejszym etapie prac dociepleniowych uszkodzenia mechaniczne profilu do nieszczelności. Jest wiele zagrożeń wynikających z czynnika ludzkiego, które należy brać pod uwagę. Jest więc możliwe wykonanie docieplenia a w późniejszym czasie pokrycia dachowego, wiąże się to jednak z dużym ryzykiem jego uszkodzenia i/lub z niemożliwością jego wykonania. Rekomendujemy w pierwszej kolejności wykonanie docieplenia na całym obszarze ścian, a w kolejnym etapie dopiero montaż pokrycia dachowego. ___________________________ Panele dachowe na rąbek PD-510, Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/panele-dachowe-blacha-na-rabek-stojacy/
    • Ok  tak to wygląda . Jednym słowem mówiąc bajazol . Chciałem zdystansować podłogę od wełny o jakieś 3 centymetry. Natomiast nie wiem, co z tymi ścianami szczytowymi. ? Zdejmować to robić najpierw jakiś stellarz. Na ścianie też mu chciały mieć jakąś półkę, a popakanie niespodzianka myślałem, że zostawią je gołe.
    • Komentarz dodany przez Mciek: Zdecydowanie odradzam
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
    • Cześć Wszystkim .Potrzebuje od Was porady od podstaw w sprawie naprawie ja pęknieć na płytach GK w moim pokoju .Powiem Wam że jest w paru miejscach na suficie przez całą długość oraz na ścianach bocznych .Chce się zabrać za to już na spokojnie po Świętach tylko teraz tak .Najpierw nożykiem naciąć to wszystko ,wyczyścić zagruntować i żeby później nie pękało dać siatkę zbrojeniowa i to zaszpachlować Cekolem bo to już drugi raz wyszło ?Dodam że później cały pokój będzie do malowania także chce to zrobić konkretnie aby nie wychodziło już .  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...