Skocz do zawartości

Przepis na beton


Recommended Posts

Napisano
Witam
Mam do wbetonowania ok 52 słupków ogrodzeniowych ( na głębokość 0,80m, średnica wykopu 0,30). Z moich wyliczeń wynika, ze potrzebuje ok 3 m3 betonu(mam nadzieję, że obliczenia poprawne icon_biggrin.gif ). Moje pytanie jest następujące jak zrobić dobry beton pod słupki? Ile potrzeba cementu, piasku, żwiru na 3 m3 betonu? Czy konieczna jest betoniarka czy szuflą też wymieszam? Czy zamiast piasku i żwiru można użyć popularnej spóły?
Napisano
Cytat

Czy konieczna jest betoniarka czy szuflą też wymieszam?



Na to pytanie to sobie sam powinieneś odpowiedzieć. Kubik betonu waży ok.2,4 t. dasz rade?
Generalnie piasku staraj się unikać, (cement+żwir+woda) powinno być ok jesli na 200litrów betonu użyjesz 50kg. cementu, reszta to żwir i woda.
Napisano
Cytat

Na to pytanie to sobie sam powinieneś odpowiedzieć. Kubik betonu waży ok.2,4 t. dasz rade?
Generalnie piasku staraj się unikać, (cement+żwir+woda) powinno być ok jesli na 200litrów betonu użyjesz 50kg. cementu, reszta to żwir i woda.




Pewnie że dam rade, większość ludzi na wsiach robi samemu ogrodzenia a i ja przecinkiem nie jestem. Chodzi mi tylko o to żeby ten beton był solidny.
Napisano
Cytat

Pewnie że dam rade, większość ludzi na wsiach robi samemu ogrodzenia a i ja przecinkiem nie jestem. Chodzi mi tylko o to żeby ten beton był solidny.


Na 3 części żwiru 1 część cementu. Lub w stosunku 4:1.

U siebie robiłem 3:1, mieszałem łopatą w taczce. Wody dolewałem tyle, żeby było gęste. Oczywiście, że w betoniarce łatwiej i lepiej się rozrobi, ale pod ogrodzenie wystarczy. Jak wykopiesz za dużu dołek, możesz powrzucać trochę kamieni polnych.

Pozdrawiam,

Jarek
Napisano
Cytat

Na 3 części żwiru 1 część cementu. Lub w stosunku 4:1.

U siebie robiłem 3:1, mieszałem łopatą w taczce. Wody dolewałem tyle, żeby było gęste. Oczywiście, że w betoniarce łatwiej i lepiej się rozrobi, ale pod ogrodzenie wystarczy. Jak wykopiesz za dużu dołek, możesz powrzucać trochę kamieni polnych.

Pozdrawiam,

Jarek



Dzięki za przepis. Pytanko ile tego żwiru ( jaka frakcja) i cementu na 3 m3 ? Te proporcje to wagowo czy objętościowo ( nie wiem czy to ma znaczenie) ???
Napisano
Cytat

Dzięki za przepis. Pytanko ile tego żwiru ( jaka frakcja) i cementu na 3 m3 ? Te proporcje to wagowo czy objętościowo ( nie wiem czy to ma znaczenie) ???



Moja miarką była szufla:-) Trzy szufla żwiru,jedna cementu. Pod słupki to naprawdę nie ma znaczenia, zwłaszcza, jeśli to jest cement w dołki a nie na podmurówkę. Żwir dawałem taki, jaki miałem, raczej drobny wymieszany z piaskiem.
Napisano
Cytat

Moja miarką była szufla:-) Trzy szufla żwiru,jedna cementu. Pod słupki to naprawdę nie ma znaczenia, zwłaszcza, jeśli to jest cement w dołki a nie na podmurówkę. Żwir dawałem taki, jaki miałem, raczej drobny wymieszany z piaskiem.




mozna tak icon_wink.gif na taczke jakies 5kg cementu i 15 kg zwiru, wody do "smaku".
POzdr
Napisano
Cytat

Witam
Mam do wbetonowania ok 52 słupków ogrodzeniowych ( na głębokość 0,80m, średnica wykopu 0,30). Z moich wyliczeń wynika, ze potrzebuje ok 3 m3 betonu(mam nadzieję, że obliczenia poprawne icon_biggrin.gif ). Moje pytanie jest następujące jak zrobić dobry beton pod słupki? Ile potrzeba cementu, piasku, żwiru na 3 m3 betonu? Czy konieczna jest betoniarka czy szuflą też wymieszam? Czy zamiast piasku i żwiru można użyć popularnej spóły?


Zajmuję się ogrodzeniami na co dzień zawodowo .Nie piszcie o czymś o czym nie macie pojęcia. 3 metry betonu to jest około 60 taczek.Coś te twoje obliczenia mocno przesadzone.Z taczki betonu ustawiam 2 lub 3 słupki,beton z betoniarki jest dobrze wymieszany,unikam gruzu i kamieni bo przy słupkach to osłabia beton.Druga sprawa to fundamencik między słupkami to dopiero usztywnia słupki.Towar na beton może być piasek z kamieniami [ostry] . Dwa worki cementu [50 kg.],30 łopat piasku ,woda zależy od gęstości ,beton gotowy.Radzę do słupków beton trochę suchszy lepiej ustawić słupki.
Napisano
Cytat

Zajmuję się ogrodzeniami na co dzień zawodowo .Nie piszcie o czymś o czym nie macie pojęcia. 3 metry betonu to jest około 60 taczek.Coś te twoje obliczenia mocno przesadzone.Z taczki betonu ustawiam 2 lub 3 słupki,beton z betoniarki jest dobrze wymieszany,unikam gruzu i kamieni bo przy słupkach to osłabia beton.Druga sprawa to fundamencik między słupkami to dopiero usztywnia słupki.Towar na beton może być piasek z kamieniami [ostry] . Dwa worki cementu [50 kg.],30 łopat piasku ,woda zależy od gęstości ,beton gotowy.Radzę do słupków beton trochę suchszy lepiej ustawić słupki.



Obliczałem stosując wzór na objętość walca a następnie mnożąc przez ilość słupków ( głębokość 0,8m promień 0,15 m).
Bardziej by mi pasowało ok 17 taczek niż 60. Może ty płycej dajesz słupki? Podmurówka bedzie systemowa. Skoro zajmujesz sie ogrodzeniami napisz co sądzisz o siatce Pantanet FAMILY, słupki dostosowane do tej siatki. Jeszcze jedno pytanie ile ton pospółki mam zamówić?
Napisano
Cytat

Obliczałem stosując wzór na objętość walca a następnie mnożąc przez ilość słupków ( głębokość 0,8m promień 0,15 m).
Bardziej by mi pasowało ok 17 taczek niż 60. Może ty płycej dajesz słupki? Podmurówka bedzie systemowa. Skoro zajmujesz sie ogrodzeniami napisz co sądzisz o siatce Pantanet FAMILY, słupki dostosowane do tej siatki. Jeszcze jedno pytanie ile ton pospółki mam zamówić?


Jedna taczka to jest 0,05 metra sześciennego ,mając betoniarkę 150 wyjdą ci 3 taczki betonu .Przewoziłem też beton z gruszki na 1 metr 20 taczek robiłem to setki razy więc wiem co napisałem ,słupki wkopuje też na 80 cm.Na 50 metrów bieżących ogrodzenia średnio wychodzi 10 ton piasku [pospółki]przy cokoliku 20cm.i głębokim [wysokim od 50-70 cm.] a cementu około 2 ton.
Napisano
Cytat

Jedna taczka to jest 0,05 metra sześciennego ,mając betoniarkę 150 wyjdą ci 3 taczki betonu .Przewoziłem też beton z gruszki na 1 metr 20 taczek robiłem to setki razy więc wiem co napisałem ,słupki wkopuje też na 80 cm.Na 50 metrów bieżących ogrodzenia średnio wychodzi 10 ton piasku [pospółki]przy cokoliku 20cm.i głębokim [wysokim od 50-70 cm.] a cementu około 2 ton.



Nie kwestionuje twoich obliczen! icon_biggrin.gif To na te 50-60 słupków ile muszę mieć materiałów ( podmurówkę zamawiam gotową), bo to 10 ton na 50 metrów to chyba przy robieniu podmurówki?
Napisano
Cytat

Nie kwestionuje twoich obliczen! icon_biggrin.gif To na te 50-60 słupków ile muszę mieć materiałów ( podmurówkę zamawiam gotową), bo to 10 ton na 50 metrów to chyba przy robieniu podmurówki?


4 tony piasku,20 worków cementu[500kg.]
Napisano
Cytat

4 tony piasku,20 worków cementu[500kg.]



Dzięki, a co sądzisz o materiałach na ogrodzenie , które wybrałem ( opisałem je wcześniej). Masz może pomysł jak zabezpieczyć takie ogrodzenie przed kradzieżą ( znajomemu zniknęło 100 m siatki). Czy podmurówkę systemową "klei" się na betonie? Mam nadzieję, że nie zanudzam icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Dzięki, a co sądzisz o materiałach na ogrodzenie , które wybrałem ( opisałem je wcześniej). Masz może pomysł jak zabezpieczyć takie ogrodzenie przed kradzieżą ( znajomemu zniknęło 100 m siatki). Czy podmurówkę systemową "klei" się na betonie? Mam nadzieję, że nie zanudzam icon_biggrin.gif


Szczerze mówiąc nie miałem do czynienia z czymś takim .Miałem klienta ,który chciał coś takiego ,ale się rozmyślił .Wygląda na słabą.Ja osobiście wybrał bym standartową siatkę o grubości drutu minimum 3,5 mm.Mam agresywne pieski ,które uporały by się z taką siatką.
Napisano
Cytat

Szczerze mówiąc nie miałem do czynienia z czymś takim .Miałem klienta ,który chciał coś takiego ,ale się rozmyślił .Wygląda na słabą.Ja osobiście wybrał bym standartową siatkę o grubości drutu minimum 3,5 mm.Mam agresywne pieski ,które uporały by się z taką siatką.



To może oddaj psy na tresurę icon_biggrin.gif > Ja hodowli amstafa nie zamierzam prowadzić. A wracając do tematu 50 kg cementu na 30 łopat to nie za dużo? Znajomy pan Edek podał mi przepis 40 szufli na worek 25 kg cementu. CZy większa ilość cementu daje trwalszy beton?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras jest na zagłębionym ( około 1m) pomieszczeniu gospodarczym, przylega do budynku, ale dystansuje go 10 cm styroduru, pomieszczenie to jest nieogrzewane. Czy w tej sytuacji ma sens docieplenie styrodurem ścian bocznych zewnętrznych (części fundamentowej zagłębionej około 1m)i naziemnej (około 1m) jak również samej płyty tarasu?
    • Oferujemy profesjonalny montaż  i serwis klimatyzacji w Krakowie i okolicach – zarówno w domach jednorodzinnych, mieszkaniach, jak i w biurach czy lokalach usługowych. Zapewniamy dobór odpowiednich urządzeń, estetyczne wykonanie i pełne wsparcie posprzedażowe. Projektujemy i montujemy nowoczesne systemy wentylacji mechanicznej, które zapewniają prawidłową cyrkulację powietrza i eliminują wilgoć. Realizujemy montaż nowoczesnych pomp ciepła – ekologicznych i bezobsługowych źródeł ciepła dla domów i firm. Pomagamy dobrać odpowiedni system grzewczy, a także świadczymy serwis i wsparcie posprzedażowe.   Sprawdź ofertę https://realklim.pl
    • Jesteśmy na wczasach...  
    • Drewno w ogrodzie, na elewacji czy w architekturze ogrodowej wygląda pięknie – ale tylko wtedy, gdy jest odpowiednio zabezpieczone. Jako ekspert marki Osmo, przedstawiam jeden z najbardziej cenionych produktów do ochrony drewna na zewnątrz: Lazura Olejna Osmo  (oryg. Holzschutz-Öl-Lasur). To sprawdzone rozwiązanie, które chroni drewno przed deszczem, słońcem, promieniowaniem UV, grzybami i pleśnią – a przy tym wydobywa jego naturalne piękno. Czym jest Lazura Olejna Osmo? To dekoracyjny, półtransparentny olejowy impregnat do drewna zewnętrznego, opracowany na bazie naturalnych olejów roślinnych: słonecznikowego, lnianego, sojowego i z ostu. Lazura nie tworzy powłoki filmowej – wnika głęboko w drewno i pozwala mu "oddychać", co zapobiega pękaniu, łuszczeniu i odpryskiwaniu. Zastosowanie elewacje i deski fasadowe pergole, płoty, ogrodzenia domki letniskowe, altany carporty, tarasy (elementy pionowe) drzwi, okna, okiennice (również wymiarowo stabilne elementy) Dlaczego warto? Wydajność: nawet do 26 m² z 1 litra przy jednym malowaniu Odporność na UV i warunki atmosferyczne Zabezpieczenie przed grzybami, algami i pleśnią Nie łuszczy się, nie pęka, nie schodzi płatami Bez konieczności szlifowania przy renowacji Łatwa aplikacja, bez smug i zacieków Dostępne kolory (transparentne) Kolory są półprzezroczyste – zachowują naturalny rysunek drewna, nadając mu odcień zgodny z kolorem lazury. Wszystkie kolory można ze sobą mieszać.   NrKolor Osmo (DE) Nazwa polska 700 KieferSosna 702 LärcheModrzew 703 MahagoniMahoń 706 EicheDąb 707 NussbaumOrzech 708 TeakTeak 710 PiniePinia 712 EbenholzHeban 727 PalisanderPalisander 728 ZederCedr 731 Oregon PineSosna Oregon 732 Eiche hellJasny dąb 739 SilbergrauSrebrnoszary 900 WeißBiały 903 BasaltgrauBazaltowy szary 905 PatinaPatyna 906 PerlgrauPerłowoszary 907 QuarzgrauKwarcowy szary   Sposób użycia Drewno musi być suche i czyste (maks. 20% wilgotności). Lazurę dokładnie wymieszać, nie rozcieńczać. Nakładać cienko wzdłuż słojów, pędzlem do olejów lub wałkiem mikrofibrowym. 2 warstwy na surowe drewno, 1 warstwa przy renowacji. Czas schnięcia: ok. 12 godzin przy dobrej wentylacji.   Skład i bezpieczeństwo Naturalne oleje + pigmenty + minimum rozpuszczalników (benzol-free) Zawiera biocyd IPBC – stosować wyłącznie na zewnątrz Produkt spełnia normę B2 (normalnie zapalny po wyschnięciu) Czyścić narzędzia preparatem Osmo Pinselreiniger   Dodatkowe wskazówki praktyczne Nie nakładać na lakierowane lub lakierobejcowane powierzchnie – należy je wcześniej całkowicie usunąć. Jeśli drewno ma być szczególnie chronione przed sinizną i owadami, warto wcześniej zastosować Osmo Impregnację WR (biobójczą). Drewno zawierające taniny (np. dąb) może powodować lekkie zmiany odcienia – zalecany próbny malunek. Podsumowanie Lazura Olejna Osmo to doskonały wybór dla każdego, kto szuka trwałej i estetycznej ochrony drewna na zewnątrz. Sprawdza się zarówno przy nowych realizacjach, jak i przy renowacjach. Działa długofalowo, wygląda naturalnie i jest niezwykle łatwa w utrzymaniu. Masz pytania? Jako ekspert Osmo, chętnie doradzę – napisz komentarz, dołącz zdjęcie drewna, a pomogę dobrać odpowiedni kolor i technologię zabezpieczenia.
    • Nie bardzo, jedynie tynk. Po prostu jak zamkniesz tą wilgoć tam, to te ściany za parę lat się po prostu rozsypią. Przerabiałem to ze ścianą nośną. To co zastaliśmy po przeprowadzce, to ścianę można było rozebrać rękami. Tyle dobrze, że dziadek ten dom sam budował i robił to zgodnie ze sztuką, bo nawet bez tej ściany żaden strop nie pęknął. A jakby nie to, że fundamenty są z piaskowca, który był cały mokry, to klękajcie narody. Oczywiście są szanse, że ta wilgoć wyjdzie na zewnątrz, ale ciężko je oszacować. Tu chodzi o różnicę temperatury. Pustka nawet 3cm będzie zawierać sporo powietrza, w którym przy różnicy temperatur powyżej 50% zacznie się wykraplać woda. Załóżmy, że wewnątrz masz 20°C, ściana z zewnątrz ma 0°, pod płytą nie będzie więcej niż 10°C i w tym momencie występuje skraplanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...