Skocz do zawartości

Przepis na beton


Recommended Posts

Napisano
Witam
Mam do wbetonowania ok 52 słupków ogrodzeniowych ( na głębokość 0,80m, średnica wykopu 0,30). Z moich wyliczeń wynika, ze potrzebuje ok 3 m3 betonu(mam nadzieję, że obliczenia poprawne icon_biggrin.gif ). Moje pytanie jest następujące jak zrobić dobry beton pod słupki? Ile potrzeba cementu, piasku, żwiru na 3 m3 betonu? Czy konieczna jest betoniarka czy szuflą też wymieszam? Czy zamiast piasku i żwiru można użyć popularnej spóły?
Napisano
Cytat

Czy konieczna jest betoniarka czy szuflą też wymieszam?



Na to pytanie to sobie sam powinieneś odpowiedzieć. Kubik betonu waży ok.2,4 t. dasz rade?
Generalnie piasku staraj się unikać, (cement+żwir+woda) powinno być ok jesli na 200litrów betonu użyjesz 50kg. cementu, reszta to żwir i woda.
Napisano
Cytat

Na to pytanie to sobie sam powinieneś odpowiedzieć. Kubik betonu waży ok.2,4 t. dasz rade?
Generalnie piasku staraj się unikać, (cement+żwir+woda) powinno być ok jesli na 200litrów betonu użyjesz 50kg. cementu, reszta to żwir i woda.




Pewnie że dam rade, większość ludzi na wsiach robi samemu ogrodzenia a i ja przecinkiem nie jestem. Chodzi mi tylko o to żeby ten beton był solidny.
Napisano
Cytat

Pewnie że dam rade, większość ludzi na wsiach robi samemu ogrodzenia a i ja przecinkiem nie jestem. Chodzi mi tylko o to żeby ten beton był solidny.


Na 3 części żwiru 1 część cementu. Lub w stosunku 4:1.

U siebie robiłem 3:1, mieszałem łopatą w taczce. Wody dolewałem tyle, żeby było gęste. Oczywiście, że w betoniarce łatwiej i lepiej się rozrobi, ale pod ogrodzenie wystarczy. Jak wykopiesz za dużu dołek, możesz powrzucać trochę kamieni polnych.

Pozdrawiam,

Jarek
Napisano
Cytat

Na 3 części żwiru 1 część cementu. Lub w stosunku 4:1.

U siebie robiłem 3:1, mieszałem łopatą w taczce. Wody dolewałem tyle, żeby było gęste. Oczywiście, że w betoniarce łatwiej i lepiej się rozrobi, ale pod ogrodzenie wystarczy. Jak wykopiesz za dużu dołek, możesz powrzucać trochę kamieni polnych.

Pozdrawiam,

Jarek



Dzięki za przepis. Pytanko ile tego żwiru ( jaka frakcja) i cementu na 3 m3 ? Te proporcje to wagowo czy objętościowo ( nie wiem czy to ma znaczenie) ???
Napisano
Cytat

Dzięki za przepis. Pytanko ile tego żwiru ( jaka frakcja) i cementu na 3 m3 ? Te proporcje to wagowo czy objętościowo ( nie wiem czy to ma znaczenie) ???



Moja miarką była szufla:-) Trzy szufla żwiru,jedna cementu. Pod słupki to naprawdę nie ma znaczenia, zwłaszcza, jeśli to jest cement w dołki a nie na podmurówkę. Żwir dawałem taki, jaki miałem, raczej drobny wymieszany z piaskiem.
Napisano
Cytat

Moja miarką była szufla:-) Trzy szufla żwiru,jedna cementu. Pod słupki to naprawdę nie ma znaczenia, zwłaszcza, jeśli to jest cement w dołki a nie na podmurówkę. Żwir dawałem taki, jaki miałem, raczej drobny wymieszany z piaskiem.




mozna tak icon_wink.gif na taczke jakies 5kg cementu i 15 kg zwiru, wody do "smaku".
POzdr
Napisano
Cytat

Witam
Mam do wbetonowania ok 52 słupków ogrodzeniowych ( na głębokość 0,80m, średnica wykopu 0,30). Z moich wyliczeń wynika, ze potrzebuje ok 3 m3 betonu(mam nadzieję, że obliczenia poprawne icon_biggrin.gif ). Moje pytanie jest następujące jak zrobić dobry beton pod słupki? Ile potrzeba cementu, piasku, żwiru na 3 m3 betonu? Czy konieczna jest betoniarka czy szuflą też wymieszam? Czy zamiast piasku i żwiru można użyć popularnej spóły?


Zajmuję się ogrodzeniami na co dzień zawodowo .Nie piszcie o czymś o czym nie macie pojęcia. 3 metry betonu to jest około 60 taczek.Coś te twoje obliczenia mocno przesadzone.Z taczki betonu ustawiam 2 lub 3 słupki,beton z betoniarki jest dobrze wymieszany,unikam gruzu i kamieni bo przy słupkach to osłabia beton.Druga sprawa to fundamencik między słupkami to dopiero usztywnia słupki.Towar na beton może być piasek z kamieniami [ostry] . Dwa worki cementu [50 kg.],30 łopat piasku ,woda zależy od gęstości ,beton gotowy.Radzę do słupków beton trochę suchszy lepiej ustawić słupki.
Napisano
Cytat

Zajmuję się ogrodzeniami na co dzień zawodowo .Nie piszcie o czymś o czym nie macie pojęcia. 3 metry betonu to jest około 60 taczek.Coś te twoje obliczenia mocno przesadzone.Z taczki betonu ustawiam 2 lub 3 słupki,beton z betoniarki jest dobrze wymieszany,unikam gruzu i kamieni bo przy słupkach to osłabia beton.Druga sprawa to fundamencik między słupkami to dopiero usztywnia słupki.Towar na beton może być piasek z kamieniami [ostry] . Dwa worki cementu [50 kg.],30 łopat piasku ,woda zależy od gęstości ,beton gotowy.Radzę do słupków beton trochę suchszy lepiej ustawić słupki.



Obliczałem stosując wzór na objętość walca a następnie mnożąc przez ilość słupków ( głębokość 0,8m promień 0,15 m).
Bardziej by mi pasowało ok 17 taczek niż 60. Może ty płycej dajesz słupki? Podmurówka bedzie systemowa. Skoro zajmujesz sie ogrodzeniami napisz co sądzisz o siatce Pantanet FAMILY, słupki dostosowane do tej siatki. Jeszcze jedno pytanie ile ton pospółki mam zamówić?
Napisano
Cytat

Obliczałem stosując wzór na objętość walca a następnie mnożąc przez ilość słupków ( głębokość 0,8m promień 0,15 m).
Bardziej by mi pasowało ok 17 taczek niż 60. Może ty płycej dajesz słupki? Podmurówka bedzie systemowa. Skoro zajmujesz sie ogrodzeniami napisz co sądzisz o siatce Pantanet FAMILY, słupki dostosowane do tej siatki. Jeszcze jedno pytanie ile ton pospółki mam zamówić?


Jedna taczka to jest 0,05 metra sześciennego ,mając betoniarkę 150 wyjdą ci 3 taczki betonu .Przewoziłem też beton z gruszki na 1 metr 20 taczek robiłem to setki razy więc wiem co napisałem ,słupki wkopuje też na 80 cm.Na 50 metrów bieżących ogrodzenia średnio wychodzi 10 ton piasku [pospółki]przy cokoliku 20cm.i głębokim [wysokim od 50-70 cm.] a cementu około 2 ton.
Napisano
Cytat

Jedna taczka to jest 0,05 metra sześciennego ,mając betoniarkę 150 wyjdą ci 3 taczki betonu .Przewoziłem też beton z gruszki na 1 metr 20 taczek robiłem to setki razy więc wiem co napisałem ,słupki wkopuje też na 80 cm.Na 50 metrów bieżących ogrodzenia średnio wychodzi 10 ton piasku [pospółki]przy cokoliku 20cm.i głębokim [wysokim od 50-70 cm.] a cementu około 2 ton.



Nie kwestionuje twoich obliczen! icon_biggrin.gif To na te 50-60 słupków ile muszę mieć materiałów ( podmurówkę zamawiam gotową), bo to 10 ton na 50 metrów to chyba przy robieniu podmurówki?
Napisano
Cytat

Nie kwestionuje twoich obliczen! icon_biggrin.gif To na te 50-60 słupków ile muszę mieć materiałów ( podmurówkę zamawiam gotową), bo to 10 ton na 50 metrów to chyba przy robieniu podmurówki?


4 tony piasku,20 worków cementu[500kg.]
Napisano
Cytat

4 tony piasku,20 worków cementu[500kg.]



Dzięki, a co sądzisz o materiałach na ogrodzenie , które wybrałem ( opisałem je wcześniej). Masz może pomysł jak zabezpieczyć takie ogrodzenie przed kradzieżą ( znajomemu zniknęło 100 m siatki). Czy podmurówkę systemową "klei" się na betonie? Mam nadzieję, że nie zanudzam icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Dzięki, a co sądzisz o materiałach na ogrodzenie , które wybrałem ( opisałem je wcześniej). Masz może pomysł jak zabezpieczyć takie ogrodzenie przed kradzieżą ( znajomemu zniknęło 100 m siatki). Czy podmurówkę systemową "klei" się na betonie? Mam nadzieję, że nie zanudzam icon_biggrin.gif


Szczerze mówiąc nie miałem do czynienia z czymś takim .Miałem klienta ,który chciał coś takiego ,ale się rozmyślił .Wygląda na słabą.Ja osobiście wybrał bym standartową siatkę o grubości drutu minimum 3,5 mm.Mam agresywne pieski ,które uporały by się z taką siatką.
Napisano
Cytat

Szczerze mówiąc nie miałem do czynienia z czymś takim .Miałem klienta ,który chciał coś takiego ,ale się rozmyślił .Wygląda na słabą.Ja osobiście wybrał bym standartową siatkę o grubości drutu minimum 3,5 mm.Mam agresywne pieski ,które uporały by się z taką siatką.



To może oddaj psy na tresurę icon_biggrin.gif > Ja hodowli amstafa nie zamierzam prowadzić. A wracając do tematu 50 kg cementu na 30 łopat to nie za dużo? Znajomy pan Edek podał mi przepis 40 szufli na worek 25 kg cementu. CZy większa ilość cementu daje trwalszy beton?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...