Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam wszystkich!

W tamtym roku ojciec odziedziczyl po swoim zmarlym wujku dom drewniany z okolo 1845 roku. Jego stan jest juz fatalny, niektore bale sa juz spruchniale, itp. Nie oplaca sie do juz remontowac. Myslelismy nad postawieniem murowanego domku w srodku istniejacego, zmniejszajac go tylko o okolo 1 metra od kazdej sciany. Po budowie rozebrac stary. Kilku wlascicieli w taki sposob postawili domy. Podobniez na taka budowe nie potrzebne sa plany(bo to wchodzi jako remont), ale mam pytanie czy to prawda??? Nie chcielibysmy miec potem jakis nieprzyjemnosci...

Pozdrawiam Bartek
Link do komentarza
Podstawowa sprawa jest to czy budynek jest objęty nadzorem konserwatora zabytków, gdyż wtedy wszelkie prace muszą być przez niego zatwierdzone. Ale nawet wtedy, gdy dom nie jest "zabytkiem" jego remont obejmuje jedynie roboty odtworzeniowe, których zamiar przeprowadzenia trzeba zgłosić w urzędzie.

Budowa nowego domu w opisany sposób z pewnością przekracza zakres robót remontowych, zatem potrzebne będzie uzyskanie pozwolenia na budowę.

Budowa bez pozwolenia może spowodować poważne konsekwencje finansowe z nakazem rozbiórki włącznie, a w przypadku zniszczenia obiektu zabytkowe również odpowiedzialność karną.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
  Cytat

A czy zgodne z prawem jest wymienianie ścian po wyburzeniu starych i stawianie ich w tym samym miejscu. Oczywiście nie wszystkie na raz, tylko co jakiś czas jedną (w miarę możliwości finansowych i czasu).

Rozwiń  


To jest remont elementów konstrukcyjnych - na dzień dzisiejszy wymaga projektu i pozwolenia na budowę (nie wymaga tylko mapy do celów projektowych oraz planu zagospodarowania terenu). Jeśli prezydent podpisze nowe PB to za pół roku będzie potrzebny już tylko kierownik budowy i rejestracja (zgłoszenie) robót.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
  Cytat

Witam wszystkich!

W tamtym roku ojciec odziedziczyl po swoim zmarlym wujku dom drewniany z okolo 1845 roku. Jego stan jest juz fatalny, niektore bale sa juz spruchniale, itp. Nie oplaca sie do juz remontowac. Myslelismy nad postawieniem murowanego domku w srodku istniejacego, zmniejszajac go tylko o okolo 1 metra od kazdej sciany. Po budowie rozebrac stary. Kilku wlascicieli w taki sposob postawili domy. Podobniez na taka budowe nie potrzebne sa plany(bo to wchodzi jako remont), ale mam pytanie czy to prawda??? Nie chcielibysmy miec potem jakis nieprzyjemnosci...

Pozdrawiam Bartek

Rozwiń  



Na taką przebudowę wymagany jest zatwierdzony projekt budowlany, a być może zgoda konserwatora zabytków.





ARCHITEKT
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Nasze zalecenia dotyczące montażu blachy trapezowej TP-26 SUPER: MONTAŻ - Konstukcja wsporcza z łat drewnianych 40×50 mm, 40×60 mm, 32×100 mm montowanych w maksymalnym rozstawie 350 mm mierzonym od tych samych krawędzi. - Należy sprawdzić i jeżeli to konieczne przeprowadzić jej niwelację zapewniającą kąty proste na połaci oraz jej równą płaszczyznę. - W części okapowej rekomendowane jest użycie pasa nadrynnowego zaciągowego jako elementu nośnego do montażu arkuszy. Arkusze należy przygotować, wykonując w ich części startowej tzw. zaciąg, element zaczepowy o pas. - Mocowanie arkuszy w górę fali w rozstawie wkrętów maksymalnie co 700 mm, za pomocą wkrętów samowiercących typu TORX 4,8 x 60 mm w kolorze pokrycia. Należy zwrócić uwagę na siłę dokręcenia wkrętów, powinna zapewnić odpowiednie przyleganie arkusza do podkonstrukcji bez wgniecenia górnej części fali. Należy odpowiednio wyregulować siłę dokręcenia wkrętów używając do tego np. sprzęgła wkrętarki. - Zaleca się wykonanie wlotowej szczeliny wentylacyjnej okapu o przekroju min. 200 cm2 /1mb oraz w celu jej zabezpieczenia przed owadami i gryzoniami wykonanie specjalnej obróbki z blachy perforowanej. - Zalecana wylotowa szczelina wentylacyjna powinna mieć przekrój czterokrotnie mniejszy od wlotowej, licząc na jedną stronę połaci ( 50 cm2 /1mb). Zapewnia ją pozostawienie 60 mm szczeliny pomiędzy arkuszami przeciwległych połaci w kalenicy oraz obustronny montaż listwy podkalenicowej, w której specjalnie zaprojektowania perforacja zapewnia optymalny przepływ powietrza, chroniąc kalenicę przed wdmuchiwaniem wody opadowej i śniegu. Listwa podkalenicowa do TP26 SUPER jest także elementem nośnym do montażu obróbki kalenicy np. PROSTA PLUS. CIĘCIE - Do cięcia blach należy używać nożyc elektrycznych z głowicą rotującą. Po zakończeniu montażu bezwzględnie oczyścić powierzchnię z opiłków, wkrętów itp. W przypadku uszkodzenia powierzchni należy jak najszybciej wykonać niezbędny (punktowy) retusz, przy zastosowaniu lakieru odpowiedniego z oryginalnym kolorem blach. - W przypadku użycia szlifierki kątowej do cięcia blach powlekanych lub innych materiałów będących w zasięgu powstającego na skutek cięcia strumienia gorących opiłków, następuje utrata gwarancji. Reklamacje nie będą uwzględniane. __________________________ Blacha trapezowa TP-26 SUPER https://pruszynski.com.pl/produkt/blachy-trapezowe/blacha-trapezowa-na-dach/tp26super-blacha-trapezowa-na-dach/
    • Przy kolejnych porządkach tak zrobię, ale mimo to i tak stoi już parę lat. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Komentarz dodany przez Henryk: Jedyny na rynku legalny zestaw do przeróbki szamba. Warunek - trzeba mieć szczelne szambo. Procedura tak jak przy oczyszczalni. Montaż - 1 dzień. W końcu nie śmierdzi, a oczyszczone ścieki wykorzystuje do nawadniania iglaków...
    • To konieczność. Też próbowałem tylko wsuwać, ale wtedy nawet jak się człowiek oprze przypadkowo ręką o taki regał, to się mogą wysunąć. I półki wtedy lecą. Chociaż zaginanie nie jest łatwe. Najlepiej najpierw pod języczek wsuwać ostrze noża i lekko go ugiąć tak, aby później móc złapać koniec małymi kleszczykami i zagiąć już co najmniej o kąt prosty, a najlepiej jeszcze bardziej. Wtedy całość się trzyma, można regał przesuwać, przenosić i nic się nie dzieje.
    • Cenna uwaga, bo ja tych blach nie pozaginałem. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...