Skocz do zawartości

Rozbudowa istniejącego budynku


Recommended Posts

Napisano
Budynek mój jest ustawiony ścianą szczytową do granicy sąsiada
w odległości 2 m. W ścianie tej mam duże 3-skrzydłowe okno.
Zamierzam rozbudować strych na poddasze użytkowe. W Starostwie poinformowano mnie, że zgodnie z nowymi przepisami w ścianie szczytowej poddasza nie mogę zaprojektować okna.
Czy istnieje jakaś "fyrtka"- umożliwiająca umieszczenie zamiast okna jakiegoś elementu nazwanego / element doświetlający pomieszczenie/?
Pytanie drugie:
W Starostwie usłyszałem, także taką opinię, że jak złożę projekt rozbudowy budynku to osoba wydająca pozwolenia na budowę wystąpi o zamórowanie istniejącego 3-skrzydłowego okna. Czy jest to możliwe?
Napisano
Zamiast okna możesz wstawić szklane pustaki - białe nawet dość dobrze doświetlają pomieszczenie.
Pozdrawiam
  • 5 miesiące temu...
Napisano
Nikt nie może Tobie nakazać zamurowania okna. Taka sytuacja pozbawiłaby światła dziennego i pomieszczenie straciłoby charakter pomieszczenia na stały pobyt ludzi.
Ale ma wątpliwości w innej kwestii.
Organ administracji architektoniczno – budowlanej może nakazać ci się cofnąć z nadbudową 4 m od granicy działki w przypadku montażu okna oraz 3 m w przypadku braku okna (dotyczy to również pustaków szklanych)
Przed przystąpieniem do prac projektowych idź do starostwa powiatowego i poproś o warunki nadbudowy
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Moim skromnym zdaniem nadbuwac mozna tylko na podstawie decyzji o warunkach zabudowy.
A wiec 3 m od granicy bez okien i 4 m od granicy z oknami

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jest, całe lato okna i drzwi otwarte na full, wieczorem uchylone. Co ciekawe, zimą przy tylko mikro uchyleniu wzrasta max o 5% wilgotność. Tu i tu osobny komin wentylacyjny 20×20cm. Będę tam robił wylewki niwelujące i zastanawiam się czy pod nie dać folii w płynie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Przecież jeżeli nad warstwą szlamu izolacyjnego ułożymy jakąkolwiek warstwę materiału nieprzepuszczalnego dla pary wodnej to i tak pomiędzy szlamem i nią będzie się zbierać i następnie skraplać para wodna. Dla przykładu - pokrywamy chudziak szlamem izolacyjnym, na tym dajemy folię oraz styropian podłogowy, znowu folię oraz jastrych. Efekt jest taki, że górne warstwy gruntu pod chudziakiem i tak podciągają kapilarnie wilgoć z głębszych warstw. Wilgoć podciąga też beton chudziaka. Dobrze nałożony szlam izolacyjny nie będzie przepuszczał wody, ale nie wiemy czy będzie przepuszczał parę wodną. Jeżeli będzie przepuszczał parę, to będzie się ona skraplać poniżej pierwszej warstwy folii, bo to pierwsza warstwa nieprzepuszczalna dla pary.  Jeżeli zaś szlam nie będzie przepuszczał również pary wodnej (w co wątpię), to para wodna zacznie się skraplać poniżej niego, czyli jeszcze w warstwie betonu tworzącej chudziak.   Jeżeli natomiast nie damy szlamu, tylko szczelną warstwę folii, to będziemy mieć skraplającą się wilgoć poniżej tej folii. W związku z tym nie widzę istotnej różnicy pomiędzy wariantem ze szlamem lub bez niego. 
    • Niestety, trzeba odkuć i dać trójnik 90 stopni. Dali inny bo może akurat taki mieli pod ręką albo wydawało im się, że będzie dobrze. Jak widać, ktoś to przyjął w ramach odbioru. Jak się to już raz odkuje, to nie zalewałbym ponownie. I tak to miejsce będzie zasłonięte obudową stelaża, a nigdy nie wiadomo co trzeba będzie jeszcze kiedyś przerabiać lub naprawiać.  Na jaką wysokość wyprowadzony jest odpływ z pralki na swoim drugim końcu?
    • Zalecana długość kołka to 120 mm 45 mm tracimy przy takim montażu. Szyna to dobry wybór, większej liczbie punktów mocowania, uwaga szyny robią z coraz cieńszej blachy.
    • Wracamy wtedy do punktu wyjścia, czyli gromadzenia się wody pod izolacją,   Nakładamy hydroizolację ze szlamu, zadaniem jej jest: a) Zablokować wodę w stanie ciekłym. b) Pozwolić na powolne odparowanie wilgoci resztkowej z "chudziaka" w postaci pary wodne.   Proponowane warstwy. Glina/Istniejący chudziak. Preparat gruntujący pod szlam. Dwie warstwy elastycznego szlamu dwuskładnikowego  z wywinięciem na ściany i  taśmami w narożnikach. Styropian podłogowy. EPS Zwykła folia budowlana PE 0,2 mm, warstwa poślizgowa dla wylewki. System ogrzewania podłogowego. Jastrych cementowy. Paroizolacja folia do paneli. Podłoga pływająca.   Czy pozwolić na powolne odparowanie wilgoci resztkowej z "chudziaka" w postaci pary wodnej? O tym decyduje pan.   Ja mam tak: Drenaż podposadzkowy. Chudy beton  10 cm. Warstwa betonu podkładowo-wyrównawczego. W tej warstwie zatopiona folia budowlana PE 0,3 mm, która pełni funkcję dodatkowej bariery przeciwwilgociowej. Uwaga, układanie folii bezpośrednio na stwardniałym chudym betonie naraża ją na łatwe przebicie, uszkodzenie. Hydroizolacja główna to papa. Na warstwie chudego betonu ułożona swobodnie papa. Została ona połączona szczelnie wyłącznie na zakładach o szerokości 10 cm oraz z izolacją poziomą ścian fundamentowych, tworząc ciągłą i szczelną wannę hydroizolacyjną. Na papie ułożona folia (z opakowań po styropianie), pełni funkcję warstwy poślizgowej i rozdzielającej. Izolacja termiczna, warstwa styropianu podłogowego 10 cm. Druga warstwa rozdzielająca, (Ponownie zastosowano folię z opakowań, która oddziela styropian od wylewki betonowej. Posadzka wylewka podłogowa zbrojona siatką fi 6 10 x 10. Terakota.       Potrzebna wentylacja, sprawna wentylacja, która  składa się z instalacji nawiewno/wywiewnej. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...