Skocz do zawartości

rury - czy warto


Gość

Recommended Posts

Mam na razie w domu tylko ogrzewanie kominkowe. Zima będę dogrzewał nad ranem grzejnikami na prąd. Może w przyszłości będę chciał zainstalować jakiś piec i rozprowadzic kaloryfery (na razie nie mam gazu ziemnego, na gaz z butli ani olej mnie nie stać).
Czy jest sens rozproadzić rudy do co pod podłogą i je tak zostawić, czy może w przyszłości wkuc je w scianę (budynek ma ściany o gr. 45 cm.)
Jest taka szansa, że nigdy nie skorzystam z tych rurek, ale mogę też je wykorzystać np. za dwa-trzy lata.
Co radzicie?
Link do komentarza
Wkuwanie rur w ściany - bo rozprowadzenie ich w podłodze nie będzie już możliwe - to straszna rujnacja tego co budujesz w tej chwili i znaczne koszty. Decyzja zalezy od tego czy jesteś estetą, u mnie rurki na wierzchu by nie przeszły. Totez uważam, że warto je rozprowadzić teraz.
Ja np. nie mam teraz kasy na zrobienie kominka, ale wszystkie potrzeabne elementy do rozprowadzenia ciepła, które wiażą sie z pruciem ścian i stropu robię teraz, aby uniknąć w przyszłości zbędnego bałaganu i kosztów. ( mam w tej chwili stan surowy zamknięty )
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
Nie wiem jaki to dom? ale polecam zainstalowanie konwektorowych sterowanych chronokartą alektronicznie Atlantików i dodatokowo rekuperator do odzysku ciepłą! Koszty razem - podobne do zakładania CO wodnego ale komfort i luxus duzo lepszy .....Poczytaj i policz SAM....No i bez rujnowania ścian i podłóg!
Link do komentarza
domowniku!

NAjprosciej - pogadaj z jakims doswiadczonym instalatorem projektantem i juz. Ja bym wcinal sie w sciane i nie montowal kominka jako kotla na paliwo stale. Ale to moje mi-sie podoba a ja u ciebie nie bede mieszskal icon_smile.gif ale pamietaj nie ma tanich przejsciowych ukladow. zaloz instalacje juz docelowa, zamontuj kociol czasowy - jakis demobil termetowski i stare grzejniki (wymienisz koncowki pod grzejnikami) - to chyba najtansze rozwiazanie i bedzie cieplo.
Link do komentarza
NIE jestem akwizytorem - od wielu lat zajmuję się alektroniką - popieram rozwiązanie rzadkie ale sprawdzone!! Kolega ma dom i jest zadowolonyz takich rozwiązań. Nośniki energii powoli ulegają ujednoliceniu cenowemu. Sam policzyłem korzystając z doświsdczń kolegi, ze proponowany przezemnie sposób jest dobry i tani w budowie> Komplet Atlanticów kosztuje na dom 115 metrów i kilka pomieszczeń - razem z chronokartą ok 3000 (Glamoxy 2 x tyle)zł plus montaż - samodzielny !!! Sterowanie elektroniczne daje oszczędności rzedu ok 20% gdyż raguluje temperature z dokładnością do 0,01 stopnia celsjusza w przciweństwie do termostatów bimetalicznych. Kolejne 30-40% oszczędności to rekuperator cena ok 5000 - 7000 zł . Cena załozenia w moim domu CO gdzie poza wodą i prądem nie ma nic -wyniesie minimum 15 000 zł a moze nawet 19 000 zł i jestem zdany na podwyzki cen oleju opalowego i gazu również !!! prąd uzywany z "głową " da lepsze wyniki a do tego kominek w salonie(bez DGP tylko naturalna dystrybucja dciepła do sąsiednich pomieszczeń ) gwarantuje mojemu koledze rachunki za prąd w okresie zimowym ok 550zł za dwa miesiące!!! co daje miesiecznie ok 275 zł za prąd z ogrzewniem za dom o powierzchni 110 m2
w czym kuchnia jest elektryczna...a kominek załadowywany jest raz lub maksymalnie 2 x dziennie . Rozumiem pęd narodu do zwykłości i tradycyjności ale to sie juz nie opłaca w małych domach . Sterowalność elektroniczna urządzen elektrycznych pozwala naprwade duzo kasy zaoszczdzić. Jak kto chce niech kuje sobie ściany- do woli szufluje do pieca miał za 300 zl tone i wywozi popiół icon_biggrin.gif albo drży w obawie o podwyżke cen oleju lub gazu a jaka jest sterowalność tych starodawnych urządzen ??? moim zdaniem mierna!!!!!
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Hm Boma - nikt nie gwarantuje stabilnej polityki paliwowej - zyjemy w takim kraju gdzie co rusz media organizuja rozne nagonki i "promocje" jak w przypadku 22% VAT-u dla odbiorcow indywidualnych - co jest absurdem przy firmie realizujacej kompleksowo (towar + robocizna). TAkich mamy rzetelnych dziennikarzy i politykow - a inwestorzy, hm jezeli sa tacy jak w reklamach castoramy - to najwyzszy czas zmienic zawod icon_razz.gif

a wracajac do tematu - olej jest najdrozszy przy zakupie a najtanszy elektryczny - sam to wyliczyles choc co do kwot to mam za malo danych a systemu proponowanego przez ciebie nie znam.

Natomiast eksploatacja to juz zupelnie inna "para kaloszy" - najdrozszy jest prad i juz! Zadne wyliczenie tego nie zmieni. Prpopan jest alternatywa do momentu dostarczenia gazu ziemnego.

Pelna samodzielnosc c.o. (brak drzenia, o ktorym wspomniales) to olej opalowy!

Ty testowales na koledze ja moztuje urzadzenia i serwisuje i rozmawiam wiecej niz z 1 inwestorem.

Ale to jest teoria - c.o. jest skuteczne i tanie kiedy tylko ma za zadanie podtrzymywanie temperatury a to zapewni dobra stolarka, ocieplenie dachu (po przymrozku wyjdz na zewnatrz - jezeli masz oszroniony dach = dobra izolacja cieplna!) i izolowanie scian. Koszt c.o. jest wypadkowa kilku elementow.

Co do rekuperacji to przy dobrze izolowanym budynku sens jej jest dla mnie conajmniej niejednoznaczny. Za duzy koszt inwestycji na uzyskane oszczednosci - jak w przypadku pomp ciepla i solarow do c.o. w PL.

Pozdrawiam napisz wiecej o systemie proponowanym przez ciebie i automatyce do kominkow! Juz w innym poscie cie o to prosilem!
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Nasze zalecenia dotyczące montażu blachy trapezowej TP-26 SUPER: MONTAŻ - Konstukcja wsporcza z łat drewnianych 40×50 mm, 40×60 mm, 32×100 mm montowanych w maksymalnym rozstawie 350 mm mierzonym od tych samych krawędzi. - Należy sprawdzić i jeżeli to konieczne przeprowadzić jej niwelację zapewniającą kąty proste na połaci oraz jej równą płaszczyznę. - W części okapowej rekomendowane jest użycie pasa nadrynnowego zaciągowego jako elementu nośnego do montażu arkuszy. Arkusze należy przygotować, wykonując w ich części startowej tzw. zaciąg, element zaczepowy o pas. - Mocowanie arkuszy w górę fali w rozstawie wkrętów maksymalnie co 700 mm, za pomocą wkrętów samowiercących typu TORX 4,8 x 60 mm w kolorze pokrycia. Należy zwrócić uwagę na siłę dokręcenia wkrętów, powinna zapewnić odpowiednie przyleganie arkusza do podkonstrukcji bez wgniecenia górnej części fali. Należy odpowiednio wyregulować siłę dokręcenia wkrętów używając do tego np. sprzęgła wkrętarki. - Zaleca się wykonanie wlotowej szczeliny wentylacyjnej okapu o przekroju min. 200 cm2 /1mb oraz w celu jej zabezpieczenia przed owadami i gryzoniami wykonanie specjalnej obróbki z blachy perforowanej. - Zalecana wylotowa szczelina wentylacyjna powinna mieć przekrój czterokrotnie mniejszy od wlotowej, licząc na jedną stronę połaci ( 50 cm2 /1mb). Zapewnia ją pozostawienie 60 mm szczeliny pomiędzy arkuszami przeciwległych połaci w kalenicy oraz obustronny montaż listwy podkalenicowej, w której specjalnie zaprojektowania perforacja zapewnia optymalny przepływ powietrza, chroniąc kalenicę przed wdmuchiwaniem wody opadowej i śniegu. Listwa podkalenicowa do TP26 SUPER jest także elementem nośnym do montażu obróbki kalenicy np. PROSTA PLUS. CIĘCIE - Do cięcia blach należy używać nożyc elektrycznych z głowicą rotującą. Po zakończeniu montażu bezwzględnie oczyścić powierzchnię z opiłków, wkrętów itp. W przypadku uszkodzenia powierzchni należy jak najszybciej wykonać niezbędny (punktowy) retusz, przy zastosowaniu lakieru odpowiedniego z oryginalnym kolorem blach. - W przypadku użycia szlifierki kątowej do cięcia blach powlekanych lub innych materiałów będących w zasięgu powstającego na skutek cięcia strumienia gorących opiłków, następuje utrata gwarancji. Reklamacje nie będą uwzględniane. __________________________ Blacha trapezowa TP-26 SUPER https://pruszynski.com.pl/produkt/blachy-trapezowe/blacha-trapezowa-na-dach/tp26super-blacha-trapezowa-na-dach/
    • Przy kolejnych porządkach tak zrobię, ale mimo to i tak stoi już parę lat. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Komentarz dodany przez Henryk: Jedyny na rynku legalny zestaw do przeróbki szamba. Warunek - trzeba mieć szczelne szambo. Procedura tak jak przy oczyszczalni. Montaż - 1 dzień. W końcu nie śmierdzi, a oczyszczone ścieki wykorzystuje do nawadniania iglaków...
    • To konieczność. Też próbowałem tylko wsuwać, ale wtedy nawet jak się człowiek oprze przypadkowo ręką o taki regał, to się mogą wysunąć. I półki wtedy lecą. Chociaż zaginanie nie jest łatwe. Najlepiej najpierw pod języczek wsuwać ostrze noża i lekko go ugiąć tak, aby później móc złapać koniec małymi kleszczykami i zagiąć już co najmniej o kąt prosty, a najlepiej jeszcze bardziej. Wtedy całość się trzyma, można regał przesuwać, przenosić i nic się nie dzieje.
    • Cenna uwaga, bo ja tych blach nie pozaginałem. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...