Skocz do zawartości

Wymiana instalacji CO + CWU


Recommended Posts

Czesc,

Planuje remont obejmujacy wymiane wszystkich instalacji, w tym CO i CWU. Instalacje CO planuje wykonac w miedzi lutowanej i umiescic ja w wiekszosci podtynkowo, natomiast CWU w polipropylenie zgrzewanym.

Chciałbym mieć możliwość ogrzewania domu gazem oraz ekogroszkiem. Generalnie nastawiam sie bardziej na gaz, ale przy ciezszych zimach ekogroszek moze jednak wychodzic korzystniej i pozwalac na uzyskanie wyzszej temperatury wody w instalacji CO. Do tej pory nastawiałem się na piec gazowy dwufunkcyjny, ale doszedłem do wniosku, że skoro już podsypię ekogroszkiem, to po co dodatkowo płacić za gaz zużyty do podgrzania CWU. Zastanawiam się, czy nie lepszy wtym wypadku byłby piec gazowy jednofunkcyjny z zamkniętą komorą spalania i jakiś zasobnik. Wydaje mi się, że plusem pieca dwufunkcyjnego, jest wbudowany zasobnik wody, co ogranicza dodatkowe koszta (np. bojler elektryczny, z którego chciałbym zrezygnować).

Znajomy posiada tylko piec na ekogroszek (nie ma gazu) i ma bojler wykorzystujący CO do zagrzania wody. Jest to wydaje mi się tansze rozwiazanie (choc nie mam porownania), niestety musi przez caly rok palic w piecu zeby miec ciepla wode. Ja natomiast chciałbym w okresie letnim skorzystać z gazu do CWU.

Czy znalazlby sie na forum ktos zyczliwy, kto moglby doradzic jak sprytnie wykonac taka instalacje?
Poza tym, polecono mi kiedys aby zrobic sobie "bypass" na CWU, tak aby od najdalej polozonego odbiornika woda wracala spowrotem do kotlowni, co ma wymuszac jej obieg grawitacyjny i sprawiac ze krocej bedzie sie czekac na ciepla wode. Czy ma to sens? Kotlownie mam w piwnicy, nad kotlownia przewiduje lazienke i obok kuchnie, a nad lazienka, ma byc kolejna lazienka.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Spokojnie, nowy czy stary, wszystko jest w porządku. Forum jest od pytań właśnie.       I już wiemy, że można.      Dobrze kombinujesz. Chociaż jeśli w przewodach nie ma gruzu to ja bym to lekkie wydmuchał.        
    • Jest to dom jednorodzinny. (Jestem nowy na na tym forum i za błędy w odpowiedziach przepraszam)
    • 1. Kodeks cywilny (KC) stanowi: Art. 154 KC: Określa, że ogrodzenia między sąsiednimi nieruchomościami powinny być stawiane na granicy, a koszty budowy i utrzymania ponoszą właściciele sąsiednich działek po połowie, chyba że strony ustalą inaczej. A jeśli sąsiadowi coś nie pasuje, to wystarcza cofnąć się na swoją stronę 10 cm żeby stawiać to co się chce. Do wysokości 2,2 metra. Art. 144 KC: Zakazuje działań, które nadmiernie ingerują w korzystanie z sąsiedniej nieruchomości (np. zbyt wysokie ogrodzenie zasłaniające światło). Właśnie te 2,2 metra   2. Prawo budowlane (Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r.) stanowi: Zgłoszenie lub pozwolenie: Ogrodzenia o wysokości powyżej 2,2 m wymagają zgłoszenia do odpowiedniego organu administracji architektoniczno-budowlanej (starostwo powiatowe lub urząd miasta). W niektórych przypadkach, np. przy ogrodzeniach od strony dróg publicznych, może być wymagane pozwolenie na budowę. Art. 29 ust. 1 pkt 23: Ogrodzenia o wysokości do 2,2 m nie wymagają zgłoszenia, chyba że znajdują się w szczególnych lokalizacjach (np. przy zabytkach lub drogach publicznych). Art. 30: Zgłoszenie musi zawierać informacje o rodzaju, zakresie i sposobie wykonania prac oraz terminie rozpoczęcia budowy.   3. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego (MPZP): MPZP może określać szczegółowe wymagania dotyczące ogrodzeń, np. ich wysokości, materiału, kolorystyki czy prześwitu (np. zakaz pełnych ogrodzeń w określonych strefach). Jeśli działka nie jest objęta MPZP, stosuje się ogólne przepisy prawa budowlanego.   4. Warunki techniczne (Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie):  § 41: Ogrodzenia nie mogą stwarzać zagrożenia dla bezpieczeństwa ludzi i zwierząt (np. ostre elementy na górze ogrodzenia są dopuszczalne tylko powyżej 1,8 m wysokości). § 43: Bramy i furtki muszą otwierać się do wewnątrz działki, jeśli znajdują się przy drodze publicznej.   Okna sąsiada nie mają żadnego znaczenia. Oczywiście, jesli ogrodzenie bedzie miało poniżej 220 cm.
    • Komentarz dodany przez Jacek80: Eko House - OSZUŚCI !!! Publikują fałszywe "rankingi", sprzedają kiepsko działające oczyszczalnie, kupują pozytywne komentarze i straszą prawnikami za pisanie niewygodnej prawdy na temat ich produktów oraz metod działania. Uważajcie na tych oszustów i manipulatorów!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...