Skocz do zawartości

Historia edycji

zenek

zenek

22 minuty temu, Maratoro napisał:

Jaki kątownik do montażu elewacji drewnianej dokładniej mocowania łat.

Zaskoczyłeś mnie trochę.

Takie parametry chyba trzeba wziąś pod uwagę:

1.

Grubość izolacji (+szczelina wentylacyjna 3 cm) - i grubość łat(drewniane, alu, blaszane?) (z rezerwą na pionowanie i dystansowanie od ściany (wełny) +- 1.5 cm (chyba że masz bardziej nierówną ścianę (ale zawsze możesz użyć dodatkowy dłuższy, lub dociąć, kątownik.

2.

Mocowanie co 0.5 - 0.6 mb chyba (bo drzewo sie odkształca) -  chyba ze łaty będą stalowe. lub aluminiowe, to wtedy rzadziej. Musisz popatrzyć na systemy ociepleń w necie.

Zawsze, im szerszy i grubszy ocynkowany kątownik (w rozsądnych granicach) - tym lepszy, bo lepiej będzie niosł obciążenie i nie odksztalci się.

Z tych podanych przykładów jednak wydaje mi się , że są za słaby i za mocny.

Coś po środku - jeśli mocowanie co 0.5 m

3.

Ciężar desek (grubość rodzaj drewna)

Do tego też dobieramy łaty i ich rozstaw i silę kątowników.

4.

Rozstaw łat - też popatrz w systemach - chyba w granicach co 50 - 60 cm.

 

 

Rozumiem, że wejdziesz na kilka stron producentow takich systemów - i tam sie doszkolisz :12_slight_smile:

Możesz wpisać "ocieplenie wełną mineralną budynku ze szczeliną wentylacyjną", albo "fasady wentylowane z wełny mineralnej" , albo "system ocieplenia murow(ścian) welna mineralną" - co tam jeszcze wymyślisz....

 

Ale weź pod uwagę ważną rzecz -im więcej kątowników, im grubszych i szerszych - tym więcej mostkow zimna.

 

Dlatego też wolę styro + tynk lub okładzina :12_slight_smile:.

zenek

zenek

3 minuty temu, Maratoro napisał:

Jaki kątownik do montażu elewacji drewnianej dokładniej mocowania łat.

Zaskoczyłeś mnie trochę.

Takie parametry chyba trzeba wziąś pod uwagę:

1. Grubość izolacji (+szczelina wentylacyjna 3 cm) - i grubość łat (z rezerwą na pionowanie i dystansowanie od ściany (wełny) +- 1.5 cm(chyba że masz bardziej nierówną ścianę (ale zawsze możesz użyć dodatkowy dłuższy, lub dociąć, kątownik.

2.

Mocowanie co 0.5 - 0.6 mb chyba (bo drzewo sie odkształca) -  chyba ze łaty będą stalowe. lub aluminiowe, to wtedy rzadziej. Musisz popatrzyć na systemy ociepleń w necie.

Zawsze, im szerszy i grubszy ocynkowany kątownik (w rozsądnych granicach) - tym lepszy, bo lepiej będzie niosł obciążenie i nie odksztalci się.

Z tych podanych przykładów jednak wydaje mi się , że są za słaby i za mocny.

Coś po środku - jeśli mocowanie co 0.5 m

3. Ciężar desek (grubość rodzaj drewna)

 

 

Rozumiem, że wejdziesz na kilka stron producentow takich systemów - i tam sie doszkolisz :12_slight_smile:

Możesz wpisać "ocieplenie wełną mineralną budynku ze szczeliną wentylacyjną", albo "fasady wentylowane z wełny mineralnej" , albo "system ocieplenia murow(ścian) welna mineralną" - co tam jeszcze wymyślisz....

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Na razie obstawiałbym wilgoć. Bardzo prawdopodobne, że obecną tam w wyniku jakiegoś przecieku i zalania stropu. Na pierwszym zdjęciu wygląda to jak plama/zaciek sięgająca dalej od krawędzi ściany, w głąb pomieszczenia.  Żeby coś podpowiedzieć z sensem trzeba mieć informację o tym co jest po drugiej stronie tego stropu i ściany. Płaski dach, strych, to ściana zewnętrzna czy wewnętrzna? Czy jest tam izolacja cieplna i gdzie? Co do rozróżnienia wilgoć czy grzyb, to akurat szczególnie łatwo o zagrzybienie w miejscach zawilgoconych. 
    • Dzień dobry, Wybór między blachodachówką a panelami na rąbek stojący typu „click” często sprowadza się do kompromisu między czasem realizacji a efektem końcowym. Blachodachówka, szczególnie w wersji modułowej, daje się szybko zamontować, co wynika z jej wymiarów, łatwości transportu oraz prostoty w docinaniu i dopasowaniu do połaci. To rozwiązanie szczególnie chętnie wybierane przy inwestycjach, gdzie liczy się tempo prac i ograniczenie kosztów związanych z robocizną. Panele na rąbek wymagają więcej precyzji – zarówno w przygotowaniu podkonstrukcji, jak i w samym montażu. Montaż tych paneli zajmuje więcej czasu i wymaga większego doświadczenia ze strony wykonawcy, ale efekt wizualny oraz szczelność połączeń przewyższają rozwiązania klasyczne. To rozwiązanie często stosowane przy projektach nowoczesnych lub tam, gdzie dach jest mocno wyeksponowany. W praktyce o wyborze powinien decydować nie tylko wygląd, ale też stopień skomplikowania dachu, dostępność ekipy z doświadczeniem w danym systemie oraz oczekiwania inwestora co do trwałości i estetyki. Przy prostych połaciach obie opcje są funkcjonalne, ale przy bardziej wymagających geometrach panele na rąbek mogą wymagać więcej pracy na detalu. ___________________________________ Panele dachowe na rąbek PD-510 https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/panele-dachowe-blacha-na-rabek-stojacy/
    • Dzień dobry, chętnie wykonam badania gruntu pod domy jednorodzinne. Mogę też zweryfikować badania geologiczne przedstawione przez sprzedającego. Pomogę w decyzji o zakupie działki. Doradzę co zrobić jak na działce nawiercimy wodę lub co począć jak jej nie ma. Działam w województwach małopolskim, świętokrzyskim i na podkarpaciu. Zapraszam do kontaktu na priv.
    • Dzień dobry, sprawdzę i napiszę odpowiedź na PW. Marcin
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...