Skocz do zawartości

Historia edycji

zenek

zenek

1 godzinę temu, demic napisał:

mniej wiecej tak by to wygladało.

Jeszcze jest taka możliwość, trochę trudniejsza pod względem konstrukcyjnym, że zamiast tego słupa narożnego mozna by  zrobic ramy żelbetowe wokół otworów. Na parterze to się mieści, bo to okno, natomiast na piętrze, jeżeli to okno nie bedzie do podłogi, tylko np 30 cm nad podłogą, to tez by się rama zmieściła.

581708150_Beztytuu.png.0d7febdd096124d96e484aafd6433aa8.png

 

Czerwone linie pokazują te ramy - tyle że grubość takiej ramy to myślę mędzy 25 - 30 cm przekroju.

Z tym - że okna na piętrze wyglądają na "do podłogi" - i wtedy nie ma miejsca na dół ramy gónej, bo niżej jest strop, a dokładnie wieniec nad parterem.

Ale i tak wariant ze słupem jest wg mnie bardziej pewny, stabilny i prostszy konstrukcyjnie.

Oczywiście czeka cię ekspertyza i projekt konstrukcyjny, i konkretny wykonawca.

zenek

zenek

1 godzinę temu, demic napisał:

mniej wiecej tak by to wygladało.

Jeszcze jest taka możliwość, trochę trudniejsza pod względem konstrukcyjnym, że zamiast tego słupa narożnego mozna by  zrobic 

ramy żelbetowe wokół otworów. Na parterze to się mieści, bo to okno, natomiast na piętrze, jeli to okno ie bedzie do podłogi, tylko np 30 cm na d podłogą, to tez by się rama zmieściła.

581708150_Beztytuu.png.0d7febdd096124d96e484aafd6433aa8.png

 

Czerwone linie pokazują te ramy - tyle że grubość takiej ramy to myślę mędzy 25 - 30 cm przekroju.

Z tym - że okna na piętrze wyglądają na "do podłogi" - i wtedy nie ma miejsca na dół ramy gónej, bo niżej jest strop, a dokładnie wieniec nad parterem.

Ale i tak wariant ze słupem jest wg mnie bardziej pewny, stabilny i prostszy konstrukcyjnie.

Oczywiście czeka cię ekspertyza i projekt konstrukcyjny, i konkretny wykonawca.

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ja bym radził dać podwójnie te 8cm na zakładkę i będzie tak jak trzeba. Mieszkam w domu z lat chyba końcówki 50tych, albo początku 60tych. 1.5 roku temu ociepliliśmy dom grafitem 15cm z lambdą 0.032 i nie dałbym wiary, że może być taka różnica. Najwyższy rachunek za gaz to było 900zł za 5 tygodni. Temperatura na kotle max 42°C, a tak zwykle 34-36°. W tym roku jeszcze ocieplone poddasze, także pewnie jeszcze rachunki spadną. I nigdy nie dałbym cieńszej izolacji niż to co mamy. W dzień w większość zimy kocioł na dzień był wyłączony, bo zwyczajnie było za ciepło. Tyle że cały dom jest z pełnej cegły, tak przynajmniej mi się wydaje i cegła działa jak akumulator ciepła. Natomiast brat ma dom z lat 80tych ocieplony 10cm białego styropianu i w ciągu godziny, kiedy kocioł nie grzeje dom zaczyna się wychładzać. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • ,,Pustka powietrzna" po nazwie wnioskuje, że to szczeliny między pustakami, przez które się przewiercałem, żeby wbić dyble do ocieplenia. Dodam ze ściany są z pustaka gazobeton 1,5. To dobra opcja?   Uroki remontów. Co pan mi radzi? Grubość ścian nośnych to 42 cm  
    • Te 8 cm przy takich temperaturach, jakie ostatnio występują w Polsce to jakoś by przeszło.   Jednak jak temperatura na zewnątrz spadnie poniżej -15*C, to pomiędzy styropianem a ścianą zacznie lać się woda, czyli takie zjawisko, z którym teraz Pan walczy, może powrócić na całej ścianie. 
    • Przepraszam za pytanie, ale chcę się upewnić. Najpierw wewnątrz usunąć tynk, potem potraktować ścianę środkiem grzybobójczym, po czym wykuć te okno, zamurować ponownie, a potem znowu potraktować środkiem grzybobójczym, a na koniec ozonowanie, osuszanie powietrza?  Pytam dla pewności  Uwzględniając wentylację. Pozbędę się grzyba? Witam. Jeżeli chodzi o izolacje zewnętrzna to mam styropian zakupiony 1,5 roku temu 8cm 0,031 lambda. Czy to będzie wystarczający izolator ciepła? Wiem, że pisał pan o 10 cm, ale już zakupiłem dawno temu.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...