Skocz do zawartości

Faktyczny koszt sieci wodociągowej/kanalizacyjnej


Recommended Posts

Napisano

Witam,

od dwóch tygodni próbuję sobie jakoś racjonalnie wykalkulować, skąd bierze się powtarzana w internecie i wśród firm, z którymi się kontaktowałem średnia stawka wykonania sieci wodociągowej.

Zamierzam zakupić działkę, która jest okolo 150m oddalona od asfaltowej drogi, przy której biegnie wodociąg. Ze wstępnych ustaleń wynika, że przy takiej odległości to nie będzie zwykle przyłącze tylko sieć. Ok, jak teraz oszacować jej zgrubny koszt? Ano wszelkie źródła mowią o stawkach rzędu 250-400zł/mb

Skąd taka cena?!
Rozumiem przy 20 metrach - około 5000zł za papiery/pozwolenia/odbiory plus 20 metrów przekopu (grosze), 20 metrów rury (paręset złoty), trochę piachu, może parę zgrzewów przy elektrooporowych złączach, dajmy też studzienkę za 1000zł.
To nam daje 7-8k zł.
Srednia metrowa faktycznie wychodzi 400zł

Dlaczego jednak przy podawaniu takich widełek 250-400 nie wspomina się o długości sieci? Przecież przy 150 metrach papiery/pozwolenia itd to nadal okolo 5-6k zł natomiast
150 metrów rury nawet jakiejś drogiej to 4500, 4 dni pracy koparki 4000zł, piach, 100zł, 2 studzienki 2000zł, zgrzewanie, robota ludzi (4 dni przy układaniu plus latanie za papierami), jakis trójnik takie pier... 10000zł

To daje nam 26600zł czyli 177zł za mb.
Za 4 dni przy układaniu i zgrzewaniu niech sobie lata 3-4 gości, każdy dostanie po 300zł dniówki to jest 4800 za całosć i szef za latanie za papierami 5200.

Proszę, naprostujcie moje oszacowanie.
Czy 1200zł za 4 dni pracy dla pomocnika to mało?
czy 5k dla szefa za ogarnięcie papierów to mało?
Czy 4 dni na takie wykopki to mało?
Czy 3-4 chłopa przy wykopie to mało?
Do minimalnych 250zł za metr jeszcze mi sporo brakuje, a wydaje mi się, że liczę 'z górką'.


Rozumiem, że może na cenę wpływać kwestia 'wejscia' w pas drogowy, czy przecisku itd, ale na razie to pomijamy, średnia cena jaka 'krąży' jest powtarzana jak mantra i nie pyta czy przecisk czy nie itd.

Proszę, niech ktoś mi to uzasadni.

Pozdrawiam serdecznie!

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Temat rzeka, to samo masz przy wycenie budowy domu. Większość strzela 3,5k 4k 5k za metr nie widząc złożoności projektu na oczy.

Jeśli chcesz mieć rzeczywisty koszt to źleć każdy etap osobno lub wyślij dokładną specyfikację na maila z wyceną każdego etapu osobno jak masz taką możliwość. Poważne firmy raczej przysiadają do takich kalkulacji, a reszta będzie rzucać metrówkami.

 

  • 1 rok temu...
Napisano

Mapa do celów projektowych 1k geologia 1k projektant 2k wytyczenie 1k geodezja powykonawcza 1k - ogarniecie ZUD i innych decyzji oraz odbiór 2k

materiały w tym wszystkim śmiesznie tanie i tak jak piszesz 2-3 dni roboty i zrobione.

Szukaj dzwoń dopytuj się..

 

Mi za skablowanie linii napowietrznej z wywaleniem słupa krzyczeli .. 25k - zrobiłem za 6k

Wodociąg i kanalizacja ok 50 z przeróbkami - chcieli 55 a udało się za 20 choć tutaj miałem ochotę sam gościa utopić w szambie takie numery odwalał

  • 3 tygodnie temu...
  • 2 miesiące temu...
Napisano

Ja mam Problem...mam36m wody i kanalize dostalam zgode od sasiada mam wszystkie papiery zgody legalne a teraz on chce 20tys za  podlaczenie 

I nie oficjalnie wiem ze wycofac zgode czy wstrzymal ale mi nikt oficjalnie nic nie dal .

Powiedzcie co robic.Bylam w kanalizacji zglosic zaczecie robot tez nikt nic nie mowil...wszystkie biura wysylaly powiadomienia do sasiadow i byla cisza .

Mysle ze 20tys to troche duzo chce co mam zrobic?

 

Czy Facet ktory dal mi pozwolenie podpiecia pod siec wodnokanalizacyjnom moze bez okazania swojej dokumentacji wolac odemnie 20 tys za 36m sieci?

 

Calom dokumentacje zgody juz mam .

Poradzcie co robic ?Powiedzial ze jak nie dam cofnie zgode? Mam juz wszystkie pozwolenia .W sumie mnie moja siec wyniesie okropnie duzo Pozwolenia mapy 3600 zl

Material 13000

Robocizna 6000

I on chce 20000

Co robic? Prosze o rady☹

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...