Skocz do zawartości

Historia edycji

DionBis

DionBis

Zachciało się człowiekowi problemów to postanowił sobie dom wybudować;

Projekt: DionaBIS

Wiem, że finalnie nie obejdzie się u wizyty u jakiegoś konstruktora który to wszystko wyliczy ale póki co potrzebuję porady w jakim kierunku iść z rozwiązaniem problemu;

Otóż mój KB po fakcie obudził się, że w jednym z okien na parterze gdzie użyliśmy (za jego wiedzą i weryfikacją) nadproży prefabrykowanych, powinniśmy jednak zrobić nadproża lane monolityczne wykonane razem z wieńcem W1 - ponieważ prefabrykowane nadproże jest wg niego za słabe żebyśmy mieli dach z pokryciem ceramicznym. Propozycja rozwiązania problemu przez KB - blachodachówka zamiast ceramiki średnio mnie interesuje;

Kroki prawne wobec obecnego KB/zmiana KB/ (zakopanie KB w ogródku- pomysł Żony) itd to sobie zostawiam do przemyśleń w innym terminie, póki co szukam rozwiązań żeby nie stać dalej z robotą. Obecnie ściany szczytowe skończone. można robić konstrukcję dachu..ale wszystko zastopowane z uwagi na ten problem.

jako laikowi do głowy przychodzą mi rozwiązania:
- wywalenie nadrpoża prefabrykowanego i wstawienie w to miejsce nadproża np z 2x dwuteowanik stalowy;
- wydłubanie suporexu połówki miedzy nadprożem i wieńcem i w to miejsce dać jakieś dwutewoniki;
- słup od dachu na stropie postawić na jakichś długich belkach podwalinowych żeby rozproszyły nacisk na kilka sąsiednich belek teriva;

wszelkie propozycje i sensowne pomysły mile widziane

sytuacja wygląda tak
Otwór okienny jest 240cm,
Otwór przykryty nadprożem prefabrykowanym CZAMANINEK 310cm;
nadproża są dodatkowo na poduszkach z cegieł;
następnie mamy połówkę SOLBETU "12" i Wieniec W1;
wieniec standard (2xfi12 górą 2xfi12 + strzemiona fi6) w kształtkach L zalany B25
strop teriva nowa;
w miejscu (słupów od dachu i ścianek działowych na piętrze) wstawione potrójne belki TERIVA

Niestety jak widać jeden ze słupów (podpierający dach) wyląduje w świetle okna. Jakieś 26cm wchodzi w światło okna co podobno jest teraz problemem skoro nadproże nie jest wylewane

Okono OB1 od środka.jpeg

IMG_20190819_183041.jpg

strop po adaptacji.jpg

W2 i trzpienie TŻ.jpg

Strop przed zalaniem1.jpg

Nadproze NLC 115_12.pdf

projekt dachu pod ceramike.pdf Ulotka_nadproza.pdf

DionBis

DionBis

Zachciało się człowiekowi problemów to postanowił sobie dom wybudować;

Projekt: DionaBIS

Wiem, że finalnie nie obejdzie się u wizyty u jakiegoś konstruktora który to wszystko wyliczy ale póki co potrzebuję porady w jakim kierunku iść z rozwiązaniem problemu;

Otóż mój KB po fakcie obudził się, że w jednym z okien na parterze gdzie użyliśmy (za jego wiedzą i weryfikacją) nadproży prefabrykowanych, powinniśmy jednak zrobić nadproża lane monolityczne wykonane razem z wieńcem W1 - ponieważ prefabrykowane nadproże jest wg niego za słabe żebyśmy mieli dach z pokryciem ceramicznym. Propozycja rozwiązania problemu przez KB - blachodachówka zamiast ceramiki średnio mnie interesuje;

Kroki prawne wobec obecnego KB/zmiana KB/ (zakopanie KB w ogródku- pomysł Żony) itd to sobie zostawiam do przemyśleń w innym terminie, póki co szukam rozwiązań żeby nie stać dalej z robotą. Obecnie ściany szczytowe skończone. można robić konstrukcję dachu..ale wszystko zastopowane z uwagi na ten problem.

jako laikowi do głowy przychodzą mi rozwiązania:
- wywalenie nadrpoża prefabrykowanego i wstawienie w to miejsce nadproża np z 2x dwuteowanik stalowy;
- wydłubanie suporexu połówki miedzy nadprożem i wieńcem i w to miejsce dać jakieś dwutewoniki;
- słup od dachu na stropie postawić na jakichś długich belkach podwalinowych żeby rozproszyły nacisk na kilka sąsiednich belek teriva;

wszelkie propozycje i sensowne pomysły mile widziane

sytuacja wygląda tak
Otwór okienny jest 240cm,
Otwór przykryty nadprożem prefabrykowanym CZAMANINEK 310cm;
nadproża są dodatkowo na poduszkach z cegieł;
następnie mamy połówkę SOLBETU "12" i Wieniec W1;
wieniec standard (2xfi12 górą 2xfi12 + strzemiona fi6) w kształtkach L zalany B25
strop teriva nowa;
w miejscu (słupów od dachu i ścianek działowych na piętrze) wstawione potrójne belki TERIVA

Niestety jak widać jeden ze słupów (podpierający dach) wyląduje w świetle okna. Jakieś 26cm wchodzi w światło okna co podobno jest teraz problemem skoro nadproże nie jest wylewane

Okono OB1 od środka.jpeg

IMG_20190819_183041.jpg

strop po adaptacji.jpg

W2 i trzpienie TŻ.jpg

Strop przed zalaniem1.jpg

Nadproze NLC 115_12.pdf

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • dzięki wielkie za ta rozpiskę co gdzie idzie, dam znać jak poszło
    • W puszkach B i C zamontujesz wyłączniki schodowe. Mają one 1 styk wspólny i 2 styki przełączalne. I w puszce B tę żyłę fazową idącą od puszki A podłączysz do styku wspólnego wyłącznika. Natomiast do styków przełączalnych podłączasz dwie żyły przewodu idącego do puszki C. Tam jest przewód  4-ro żyłowy, więc dwa kolory dowolne, byle nie zielono-żółty!!!  Natomiast w puszce C na styki przełączalne wyłącznika schodowego dajesz te żyły, które idą od wyłącznika z puszki B, natomiast do styku wspólnego podłączasz przewód fazowy idący do lampy III.  Pozostają do podłączenia pozostałe 2 żyły przewodu ód lampy III, znaczy neutralna i ochronna Możesz je poprowadzić od A poprzez puszkę C. Czyli wykorzystując 2 żyły przewodu 4-ro żyłowego z A do C. Zielono-żółtą jako ochronna. a szarą zamienić na niebieską. 2 żyły z tego przewodu (czarna i brązowa) pozostaną niewykorzystane. I ten drugi przewód 3 żyłowy pomiędzy A i B niewykorzystany cały.    Drugi wariant to pomiędzy stykami przełączalnymi wyłączników B i C prowadzimy żyły czarną i brązową, a pozostałe 2 żyły (szara i zielono-żółta) wykorzystujemy jako N i PE poprowadzone do lampy III. Wtedy przewód 4-żyłowy pomiędzy A i C będzie cały niewykorzystany.     Pytaj jeśli coś niejasne.
    • Nie mam, ewentualnie jak pojadę do ojca do domu, to wtedy przetniemy. Chyba, że złamię młotkiem. Ale to prawda, jeśli odetnę kilka pasków i będzie wyraźna struktura to znaczy, że to nie pleśń rośnie we wzorek, tylko to po prostu struktura kamienia.  Myślę, że tak będzie, bo mieszkanie poza tym nie sprawia wrażenia "wilgotnego". 
    • Szlifierką kątową - efekt będzie zapewne taki sam, jak to co widać na zdjęciach.
    • Więc tak, z oświetleniem górnym chyba nie będziesz miał problemu. Przewód czterożyłowy wystarcza na dwa obwody, na lampę I i lampę II. Żyła szara jest najbardziej zbliżona do niebieskiej, ale dobrze jest oznaczyć ją trwale jako niebieską. Najlepiej na końce w puszkach zakładać rurkę termokurczliwą niebieską. Czyli w puszce A łączysz niebieski z zasilania wraz z niebieskim (szarym) idącym do lampy I, a tam łączysz też niebieski (szary) do lampy II. Przewód fazowy z zasilania łączysz na styk wspólny wyłącznika dwuklawiszowego, A na styki klawiszy dajesz na jeden - przewód czarny idący do lampy I a przewód brązowy na styk 2 klawisza. Przy czym do lampy I podłączasz przewód czarny, a brązowy łączysz do żyły brązowej przewodu między lampami i przedłużasz zasilanie do lampy II. Żyły zielono-żółte łączysz wszędzie ze sobą i nie używasz do żadnych innych celów. Jeśli lampy posiadają styk ochronny, to przewód zielono-żółty podłącza się do niego. jeśli nie posiadają to przewód zielono-żółty pozostawia się pod lampą nie podłączony do niczego. Ale ma tam być!!! Czyli żyła czarna (czwarta żyła) przewodu pomiędzy lampami pozostaje wolna, nie jest podłączona nigdzie.   Z kolei obwód oświetlenia nad łóżkiem będzie zasilany z puszki A. Wykorzystasz do tego jeden z przewodów 3-żyłowych do puszki B. Żyły należy połączyć do tych samych kolorów jakie ma przewód z zasilania.  Reszta za parę minut, bo mnie już wołają do zacierania betonu.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...