Skocz do zawartości

Historia edycji

skaarj555

skaarj555

Dzień dobry,

Zwracam się z uprzejmą prośbą o pomoc w wyregulowaniu ogrzewania podłogowego. 

Parter 85m2, góra 50m2. Parter 6 pętli, góra 5 pętli. 2 takie same rozdzielacze, pętla łazienkowa połączona z grzejnikiem łazienkowym. 

 

Hydraulik wstępnie coś tam poregulował. W listopadzie kocioł chodził bez żadnego sterowania, temp. wody zasilającej 30 stopni. Temperatura parter 19, góra 21-22. Spalanie 10m3/dobę. Pierwszy sezon grzania, stan deweloperski. 

 

A więc po kolei.

Piec De dietrich MCR Home 20/24.

Dołożyłem regulator pokojowy De dietrich SMART TC https://dedietrich.pl/produkty/wyposazenie/termostaty-pokojowe/smart-tc/

 

Od stycznia pokręciłem rotametrami/poklikałem coś na pompie i obecnie mam na sterowniku ustawione 16 stopni i spala 5-6m3/dobę. (temp. zewnątrz 0-3 stopnie)
 

Rozdzielacz wygląda tak:
6ae6112c13a73704.jpg

Pompa Wilo 25/6-43/SCU Para  : https://www.centralne.co/pompa-wilo-256-43scu-para-elektroniczna-id-7327
Zawór mieszający esbe: niestety nie znam modelu, posiada pokrętło z regulacją 1-6. 

Pompa wilo posiada takie ustawienia:

c02078f5439211dd.jpg
Stała różnica ciśnień
281cdc67aac26babgen.jpg

Zmienna różnica ciśnień
b61f9fc78f645b54.jpg

Stałą prędkość obrotowa:
af6c253460075f4bgen.jpg

Ponadto na piecu mam:
f20aeab529d2bf82.jpg
Czy 1 i 2 powinna być ustawiona na ON ? 

Krzywa grzewcza z instrukcji pieca / Fabrycznie ustawiona jest na 1.5 - brak możliwości zmiany z poziomu pieca (potrzeba specjalne urządzenie)
bc0bf95d6286ba08.jpg

Generalnie od jakich ustawień bazowych zacząć aby jak najlepiej to działało.
1. Kręciłem rotametrami oraz tymi białymi na dolnej belce i poustawiałem przepływy na 1,5l/m, a w łazience ok. 2-2,5l/m. Długości pętli są mi nieznane. Czy wystarczy kręcić tylko rotametrami czy można tymi na dole też ? 
2. Wydaje mi się, że temp zasilania na górnej belce jest wyższa na parterze niż na piętrze. np. na piecu ustawie temp zasilania 30 st, to przy grzaniu na parterze woda w górnej belce ma 30-33 st, a na piętrze 25 st albo mniej.
3. Jak ustawić pompę, nie mam pojęcia który tryb i bieg wybrać.
4. Zawór esbe obecnie na parterze jest całkiem odkręcony (otwarty) a na piętrze w połowie zamknięty (skala od 1-6) - czy tak ma zostać ?
5. Wydaję mi się, że instalacja jest odpowietrzona. Żadnych niepokojących szumów nie słychać.
6. Czujnika temp. zewnętrznej puki co nie instaluje bo fabryczna krzywa grzewcza jest za wysoka / przy 0st na zewnątrz = temp. zasilania 50 st.

Jak przyjdzie mi coś jeszcze do głowy to napiszę.
Za wszelkie rady i sugestie dziękuje.

Pozdrawiam
Krzysztof

 

skaarj555

skaarj555

Dzień dobry,

Zwracam się z uprzejmą prośbą o pomoc w wyregulowaniu ogrzewania podłogowego. 

Parter 85m2, góra 50m2. Parter 6 pętli, góra 5 pętli. 2 takie same rozdzielacze, pętla łazienkowa połączona z grzejnikiem łazienkowym. 

 

Hydraulik wstępnie coś tam poregulował. W listopadzie kocioł chodził bez żadnego sterowania, temp. wody zasilającej 30 stopni. Temperatura parter 19, góra 21-22. Spalanie 10m3/dobę. Pierwszy sezon grzania, stan deweloperski. 

 

A więc po kolei.

Piec De dietrich MCR Home 20/24.

Dołożyłem regulator pokojowy De dietrich SMART TC https://dedietrich.pl/produkty/wyposazenie/termostaty-pokojowe/smart-tc/

Pokręciłem rotametrami/poklikałem coś na pompie i obecnie mam na sterowniku ustawione 16 stopni i spala 5-6m3/dobę. (temp. zewnątrz 0-3 stopnie)
 

Rozdzielacz wygląda tak:
6ae6112c13a73704.jpg

Pompa Wilo 25/6-43/SCU Para  : https://www.centralne.co/pompa-wilo-256-43scu-para-elektroniczna-id-7327
Zawór mieszający esbe: niestety nie znam modelu, posiada pokrętło z regulacją 1-6. 

Pompa wilo posiada takie ustawienia:

c02078f5439211dd.jpg
Stała różnica ciśnień
281cdc67aac26babgen.jpg

Zmienna różnica ciśnień
b61f9fc78f645b54.jpg

Stałą prędkość obrotowa:
af6c253460075f4bgen.jpg

Ponadto na piecu mam:
f20aeab529d2bf82.jpg
Czy 1 i 2 powinna być ustawiona na ON ? 

Krzywa grzewcza z instrukcji pieca / Fabrycznie ustawiona jest na 1.5 - brak możliwości zmiany z poziomu pieca (potrzeba specjalne urządzenie)
bc0bf95d6286ba08.jpg

Generalnie od jakich ustawień bazowych zacząć aby jak najlepiej to działało.
1. Kręciłem rotametrami oraz tymi białymi na dolnej belce i poustawiałem przepływy na 1,5l/m, a w łazience ok. 2-2,5l/m. Długości pętli są mi nieznane. Czy wystarczy kręcić tylko rotametrami czy można tymi na dole też ? 
2. Wydaje mi się, że temp zasilania na górnej belce jest wyższa na parterze niż na piętrze. np. na piecu ustawie temp zasilania 30 st, to przy grzaniu na parterze woda w górnej belce ma 30-33 st, a na piętrze 25 st albo mniej.
3. Jak ustawić pompę, nie mam pojęcia który tryb i bieg wybrać.
4. Zawór esbe obecnie na parterze jest całkiem odkręcony (otwarty) a na piętrze w połowie zamknięty (skala od 1-6) - czy tak ma zostać ?
5. Wydaję mi się, że instalacja jest odpowietrzona. Żadnych niepokojących szumów nie słychać.
6. Czujnika temp. zewnętrznej puki co nie instaluje bo fabryczna krzywa grzewcza jest za wysoka / przy 0st na zewnątrz = temp. zasilania 50 st.

Jak przyjdzie mi coś jeszcze do głowy to napiszę.
Za wszelkie rady i sugestie dziękuje.

Pozdrawiam
Krzysztof

 

skaarj555

skaarj555

Dzień dobry,

Zwracam się z uprzejmą prośbą o pomoc w wyregulowaniu ogrzewania podłogowego. 

Parter 85m2, góra 50m2. Parter 6 pętli, góra 5 pętli. 2 takie same rozdzielacze, pętla łazienkowa połączona z grzejnikiem łazienkowym. 

 

Hydraulik wstępnie coś tam poregulował. W listopadzie kocioł chodził bez żadnego sterowania, temp. wody zasilającej 30 stopni. Temperatura parter 19, góra 21-22. Spalanie 10m3/dobę. Pierwszy sezon grzania, stan deweloperski. 

 

A więc po kolei.

Piec De dietrich MCR Home 20/24.

Dołożyłem regulator pokojowy De dietrich SMART TC https://dedietrich.pl/produkty/wyposazenie/termostaty-pokojowe/smart-tc/

Pokręciłem rotametrami/poklikałem coś na pompie i obecnie mam na sterowniku ustawione 16 stopni i spala 5-6m3/dobę. (temp. zewnątrz 0-3 stopnie)
 

Rozdzielacz wygląda tak:
6ae6112c13a73704.jpg

Pompa Wilo 25/6-43/SCU Para  : https://www.centralne.co/pompa-wilo-256-43scu-para-elektroniczna-id-7327
Zawór mieszający esbe: niestety nie znam modelu, posiada pokrętło z regulacją 1-6. 

Pompa wilo posiada takie ustawienia:

c02078f5439211dd.jpg
Stała różnica ciśnień
281cdc67aac26babgen.jpg

Zmienna różnica ciśnień
b61f9fc78f645b54.jpg

Stałą prędkość obrotowa:
af6c253460075f4bgen.jpg

Ponadto na piecu mam:
f20aeab529d2bf82.jpg
Czy 1 i 2 powinna być ustawiona na ON ? 

Krzywa grzewcza z instrukcji pieca / Fabrycznie ustawiona jest na 1.5 - brak możliwości zmiany z poziomu pieca (potrzeba specjalne urządzenie)
bc0bf95d6286ba08.jpg

Generalnie od jakich ustawień bazowych zacząć aby jak najlepiej to działało.
1. Kręciłem rotametrami oraz tymi białymi na dolnej belce i poustawiałem przepływy na 1,5l/m, a w łazience ok. 2-2,5l/m. Długości pętli są mi nieznane. Czy wystarczy kręcić tylko rotametrami czy można tymi na dole też ? 
2. Wydaje mi się, że temp zasilania na górnej belce jest wyższa na parterze niż na piętrze. np. na piecu ustawie temp zasilania 30 st, to przy grzaniu na parterze woda w górnej belce ma 30-33 st, a na piętrze 25 st albo mniej.
3. Jak ustawić pompę, nie mam pojęcia który tryb i bieg wybrać.
4. Zawór esbe obecnie na parterze jest całkiem odkręcony (otwarty) a na piętrze w połowie zamknięty (skala od 1-6) - czy tak ma zostać ?
5. Wydaję mi się, że instalacja jest odpowietrzona. Żadnych niepokojących szumów nie słychać.
6. Czujnika temp. zewnętrznej puki co nie instaluje bo fabryczna krzywa grzewcza jest za wysoka / przy 0st na zewnątrz = temp. zasilania 50 st.

Jak przyjdzie mi coś jeszcze do głowy to napiszę.
Za wszelkie rady i sugestie dziękuje.

Pozdrawiam
Krzysztof

 

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Przepraszam, źle spojrzałem, a potem się już jakoś zafiksowałem na rozdzielacze.  W takim razie, czy w tej instalacji są jakieś zawory umożliwiające odcięcie dopływu wody do nieużywanej łazienki na górze?  Jeżeli ich nie ma to pozostaje chyba już tylko zastąpić zaślepki na końcach rur w nieużywanej łazience na zawory. Nie jest to specjalnie trudne, wymaga tylko chwilowego zamknięcia dopływu wody do instalacji. Zresztą i tak się przyda, bo ostatecznie zawory  będą przecież potrzebne do spłuczki, bidetu itd. Mając zawory będzie można spuścić zalegającą wodę z tych rur i zrobić dezynfekcję termiczną. 
    • witam,  Planujemy budowę domu M-90. W jakiej lokalizacji Pan buduje ? 
    • A skąd taki wniosek?   Przecież   
    • To chyba można odciąć przynajmniej dopływ ciepłej i zimnej wody do rozdzielaczy na piętrze? Tych obsługujących niedokończoną łazienkę.  Na tym etapie samo odcięcie nie zlikwiduje problemu. Ale chodziło mi o możliwość rozdzielenia tej używanej oraz nieużywanej części instalacji, odkażenie jej i uniknięcie problemów na przyszłość.  Skoro są tam rozdzielacze to przecież jest możliwość zamknięcia poszczególnych zaworów na rozdzielaczach, tych obsługujących nieużywane, zaślepione odcinki rur.  Skoro cała woda w instalacji śmierdzi (ciepła i zimna) to znaczy, że ostatecznie trzeba będzie zdezynfekować wszystkie rury. Bakterie się tam rozprzestrzeniły i jak gdziekolwiek zostaną to znów się namnożą. Przypuszczam, że cyrkulacja jest zrobiona od zbiornika c.w.u. do rozdzielaczy z ciepłą wodą? Ile jest tam rozdzielaczy? Czy są osobne rozdzielacze do łazienki na górze? Na początek proponuję zamknąć zawory na rozdzielaczach obsługujące tę niedokończoną łazienkę. Pozostawić je zamknięte. Podnieść temperaturę na zbiorniku c.w.u. do maksimum. Minimalnie odkręcić wszystkie krany z ciepłą wodą. Niech ledwo ciekną, ale niech w ten sposób gorąca woda przepłucze je chociaż z pół godziny. Potem sprawdzamy, czy to coś pomogło. To są rzeczy proste, które można zrobić bez ingerencji w instalację.  Następny etap, jeżeli okaże się konieczny, to sprawdzenie wszystkich filtrów, odłączenie zmiękczacza, zrobienie dezynfekcji termicznej również instalacji wody zimnej.  
    • Dzień dobry, W tym konkretnym układzie, czyli na pełnym deskowaniu, membrana wysokoparoprzepuszczalna (MWK) nie jest potrzebna. Jej głównym zadaniem jest odprowadzanie pary wodnej z ocieplenia, gdy to jest ułożone między krokwiami, a nie ma pełnego deskowania. Prawidłowym i zalecanym rozwiązaniem jest zastosowanie papy podkładowej. Papa tworzy szczelną warstwę, która chroni deskowanie oraz resztę konstrukcji dachu przed zacinającym deszczem czy śniegiem. To właśnie ona pełni rolę wstępnego krycia.   Dlatego, w tym przypadku, warstwy powinny układać się w następującej kolejności, licząc od konstrukcji dachu: - pełne deskowanie (np. płyty OSB/deski) - papa podkładowa - kontrłaty (min. 40x50 mm) - łaty (np. 32x100 mm, rozstaw 20-30 cm) - blacha na rąbek   Wentylacja połaci Ponieważ papa jest materiałem szczelnym, prawidłowa wentylacja jest absolutnie kluczowa dla trwałości dachu i zapobiegania zawilgoceniu. Należy zapewnić stały przepływ powietrza w szczelinie wentylacyjnej, która znajduje się pod blachą. Wlot powietrza powinien być zapewniony w okapie. Najlepiej sprawdzi się tu perforowana podbitka, która umożliwi swobodny dostęp powietrza do szczeliny. Szczelina wentylacyjna jest tworzona przez kontrłaty i musi mieć wysokość min. 4-5 cm. Powietrze przepływa wzdłuż całej połaci, od okapu do kalenicy, odprowadzając wilgoć i nagromadzone ciepło. Wylot powietrza musi znajdować się w kalenicy. Ponieważ papa nie pozwala na swobodny przepływ, konieczne jest zamontowanie kominków wentylacyjnych. Zapewnią one ujście dla wilgotnego powietrza, co ochroni konstrukcję dachu przed degradacją. Szczegóły w instrukcji montażu paneli: => https://pruszynski.com.pl/pobierz/#file-52 _______________ Panele dachowe na rąbek PD-510 Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/panele-dachowe-blacha-na-rabek-stojacy/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...