Skocz do zawartości

jaki klej do terakoty?


minix

Recommended Posts

Napisano
Czy sam będziesz kleił tę terakotę? Jeśli nie, niech zadecyduje "układacz" - przeważnie fachowcy mają swoją ulubioną i wypraktykowaną chemię i nie bardzo lubią, jak się im wpycha towar polecany przez sprzedawcę w jakimś markecie icon_rolleyes.gif
Jeśli sam - uzależnij wybór od rodzaju płytki, jej wielkości.
Ja robiłem od dłuższego czasu na produktach Atlasa i inny klej stosowałem do mniejszych (np. 33x33, 30x30 cm), inny do większych formatów, inny do gresu, inny do terakoty (płytki ceramiczne), jeszcze inny do gresów polerowanych... Kierowałem się ceną (żeby klient niepotrzebnie nie przepłacał i nie poszedł z torbami) i zastosowaniem.
  • 2 lata temu...
Napisano
Cytat

czy ktoś z was ma już za sobą położenie płytek ceramicznych w kuchni? Jakiego kleju najlepiej użyć?



Zaprawę klejową dobiera się odpowiednio do rodzaju płytek oraz z uwzględnieniem ogrzewania podłogowego. Płytki jakie możemy znaleźć na rynku to ceramika, terakota, klinkier, gres i kamień naturalny. Z trzema pierwszymi radzą sobie zwykle nawet najbardziej podstawowe kleje do płytek. Z pozostałymi już nie jest tak łatwo.

Jeżeli mamy jakieś wątpliwości, poprośmy o pomoc sprzedawcę/doradcę, którzy na pewno chętnie udzielą nam informacji.

Warto pamiętać, że płytki gresowe to materiał o bardzo ograniczonej nasiąkliwości. Jego powierzchnia jest bardzo gładka. Powoduje to, że okładzina wymaga kleju modyfikowanego specjalnymi dodatkami zwiększającymi przyczepność zaprawy do powierzchni płytki.
Na opakowaniu kleju trudno znaleźć informacje o szczegółowym składzie, dlatego najlepiej zwrócić uwagę na zapis dotyczący stosowania danego wyrobu (a nie tylko na napisy, znajdujące się na froncie opakowania). Każdy producent dokładnie określa, do jakich podłoży oraz płytek nadaje się zaprawa klejowa.

W przypadku płytek kamiennych nie należy oszczędzać na kleju. Najlepiej wybrać produkt do tego przeznaczony. Powinien on bazować raczej na białym cemencie i mieć specjalne dodatki ograniczające możliwość przebarwień.
Napisano
Oooo, Redakcja bierze się za wykopki icon_rolleyes.gif
Napisano
Cytat

Zaprawę klejową dobiera się odpowiednio do rodzaju płytek oraz z uwzględnieniem ogrzewania podłogowego. Płytki jakie możemy znaleźć na rynku to ceramika, terakota, klinkier, gres i kamień naturalny. Z trzema pierwszymi radzą sobie zwykle nawet najbardziej podstawowe kleje do płytek. Z pozostałymi już nie jest tak łatwo.

Jeżeli mamy jakieś wątpliwości, poprośmy o pomoc sprzedawcę/doradcę, którzy na pewno chętnie udzielą nam informacji.

Warto pamiętać, że płytki gresowe to materiał o bardzo ograniczonej nasiąkliwości. Jego powierzchnia jest bardzo gładka. Powoduje to, że okładzina wymaga kleju modyfikowanego specjalnymi dodatkami zwiększającymi przyczepność zaprawy do powierzchni płytki.
Na opakowaniu kleju trudno znaleźć informacje o szczegółowym składzie, dlatego najlepiej zwrócić uwagę na zapis dotyczący stosowania danego wyrobu (a nie tylko na napisy, znajdujące się na froncie opakowania). Każdy producent dokładnie określa, do jakich podłoży oraz płytek nadaje się zaprawa klejowa.

W przypadku płytek kamiennych nie należy oszczędzać na kleju. Najlepiej wybrać produkt do tego przeznaczony. Powinien on bazować raczej na białym cemencie i mieć specjalne dodatki ograniczające możliwość przebarwień.



Pomocne rady, przydadzą się.
Napisano
No to naciśnij plus osobie dobrze doradzającej icon_lol.gif
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Cytat

czy ktoś z was ma już za sobą położenie płytek ceramicznych w kuchni? Jakiego kleju najlepiej użyć?



Polecam sprawdzić kleje do glazury i terakoty Soudal (występują w kilku wersjach wagowych, więc spokjnie idzie dobrać optymalną). Używałem ich podczas remontu w kuchni - wydajny, bardzo dobra przyczepność, nie ma zapachu (u mnie przy małych dzieciakach to było kluczowe). Produkt jest gotowy, więc odpada też babranina z rozrabianiem itd. W zalezności od miejsca i opakowania (ja najtaniej znalazłem na http://www.piankisklep.pl/) ceny są od 12 zl za mniejsze paczki do 80 za największe, to jednak zapewne dobra inwestycja w jakość, czas i porządek.

DSC01446.jpg

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
    • Czyli to ma być taki "Miś" na miarę Twoich możliwości... Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Witam Kupilem panele Swiss Krono, napisane na nich jest ze to system angle-angle. Myslalem ze sa na zatrzask jednak chyba nie. Jak je ukladac, pytam dlatego ze bardzo ciezko sie je uklada juz od drugiego rzedu.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...