Skocz do zawartości

kociol defro czy sas?slimakowy czy tlokowy?


misiek22

Recommended Posts

Napisano
witam zastanawiam sie nad tymi dwoma modelami SAS ECO 17kW lub
Defro Duo Uni 15kW, i teraz pytanie czy jest sens doplacic do defro czy znacznie taniej sas mi wystarczy? dom parterowy 130m2
Napisano
Tylko że jeden różni się od drugiego,wiec nie ma co porównywać.
Sas-a możesz porównać np z Defro AKM bo maja podobną budowę aczkolwiek i tak Defro jest droższy,więc trudno powiedzieć który lepszy. Na pewno jeden i drugi zda egzamin.
Napisano
Cytat

witam zastanawiam sie nad tymi dwoma modelami SAS ECO 17kW lub
Defro Duo Uni 15kW, i teraz pytanie czy jest sens doplacic do defro czy znacznie taniej sas mi wystarczy? dom parterowy 130m2

Jeżeli masz te swoje 130m2 i szukasz takiego wielkiego kotła to pewnie masz dom nie docieplony styro, dach niedocieplony wełną, okna stare skrzynkowe z końca lat 70-tych no i cały podpiwniczony z nieogrzewaną piwnicą i strop nad nią też niedocieplony.
Podaj więcej danych bo to co podałeś to mało. Jeszcze jak byś napisał co cię tak najbardziej interesuje w kotle i co on ma grzać i jakie sterowanie to pewnie coś ci doradzą, są tu specjaliści w tej dziedzinie.
Napisano
a wiec tak ogrzewac ma tylko parter poddasze jest nie uzytkowe i nie ocieplane(tzw.strych), mam 130 m2 i sciany postawione sa z suporeksa 24 ocieplone styro 15 okna trzyszybowe, strop ocieplony 2x15 super mata isover, piec chcialbym kupic zeby byl na wszystko tzn na eko-groszek, mial, drewno,z rusztem wodnym z podajnikiem tylko jeszcze nie wiem jakim czy tlokowym czy slimakowym, podobno slimakowe sa bardziej awaryjne
Napisano
Cytat

a wiec tak ogrzewac ma tylko parter poddasze jest nie uzytkowe i nie ocieplane(tzw.strych), mam 130 m2 i sciany postawione sa z suporeksa 24 ocieplone styro 15 okna trzyszybowe, strop ocieplony 2x15 super mata isover, piec chcialbym kupic zeby byl na wszystko tzn na eko-groszek, mial, drewno,z rusztem wodnym z podajnikiem tylko jeszcze nie wiem jakim czy tlokowym czy slimakowym, podobno slimakowe sa bardziej awaryjne


Powiem Ci tak,jeżeli chcesz piec uniwersalny to poleciłbym bym Ci górno-kanałowy np.Defro Optima Komfort + 12 (stara albo nowa linia LUX) a jeżeli na ekogroszek to tylko z podajnikiem i rusztem zastępczym abyś latem mógł spalić trochę opalu do cwu. Co do mocy to przy Twoich metrach i ociepleniu wystarczy kocioł o mocy 10-13 kW.
Czy ślimakowe są awaryjne czy nie to kwestia indywidualna,jak dbasz tak masz icon_smile.gif
Napisano (edytowany)
ten kociol jest bez podajnika wiec odpada poniewaz mnie nie ma w domu pracuje w delegacji a chce zeby zona tylko dokladala do kosza i oprozniala popielnik cene jaka moge dac okolo 7 tys z piec, na lato jest instalacja solarna, poza tym to slyszalem jeszcze ze slimakowe sa slabsze poniewaz do nich musi byc dobry opal a jak to u nas bywa trudno powiedziec co sie kupuje Edytowano przez misiek22 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

ten kociol jest bez podajnika wiec odpada poniewaz mnie nie ma w domu pracuje w delegacji a chce zeby zona tylko dokladala do kosza i oprozniala popielnik cene jaka moge dac okolo 7 tys z piec, na lato jest instalacja solarna, poza tym to slyszalem jeszcze ze slimakowe sa slabsze poniewaz do nich musi byc dobry opal a jak to u nas bywa trudno powiedziec co sie kupuje


A co do tłokowego to kupisz lepszy opał aniżeli do ślimakowego?
No chyba ,że miałeś na myśli rozmiar ekogroszku.
Tłokowy z tego co słyszałem trudniej wyregulować w stosunku do ślimakowego.
Napisano
tak to prawda ze trudniej ustawic dawke, a na mysli mam mial czy eko-groszek ze moze sie trafic jakis niepozadany syf w nim z tego co czytalem to czesto sie to zdaza na naszych skladach, jesli mnie nie bedzie w domu a zawleczka sie zerwie to nie wiem czy zona da sobie rade z naprawa tego, nie orientowalem sie jeszcze jak wyglada naprawa tego slimaka
Napisano
Cytat

nie wiem czy zona da sobie rade z naprawa tego, nie orientowalem sie jeszcze jak wyglada naprawa tego slimaka


Zadzwoni po młodego,przystojnego serwisanta icon_mrgreen.gif
Nie zawsze wymiana zerwanej zawleczki poskutkuje ,bo nieraz trzeba rozebrać całe ustrojstwo i wyczyścić aby działało.
Gość arturo72
Napisano
Cytat

a wiec tak ogrzewac ma tylko parter poddasze jest nie uzytkowe i nie ocieplane(tzw.strych), mam 130 m2 i sciany postawione sa z suporeksa 24 ocieplone styro 15 okna trzyszybowe, strop ocieplony 2x15 super mata isover, piec chcialbym kupic zeby byl na wszystko tzn na eko-groszek, mial, drewno,z rusztem wodnym z podajnikiem tylko jeszcze nie wiem jakim czy tlokowym czy slimakowym, podobno slimakowe sa bardziej awaryjne


Do takiego domu szukaj kotła o mocy max.8kW,powyżej tej mocy będą kłopoty.
Obciążenie cieplne domu masz ok.5kW
Napisano
Cytat

Do takiego domu szukaj kotła o mocy max.8kW,powyżej tej mocy będą kłopoty.
Obciążenie cieplne domu masz ok.5kW


jakie moga byc klopoty? mozesz troche mi wyjasnic?
Gość arturo72
Napisano (edytowany)
Cytat

jakie moga byc klopoty? mozesz troche mi wyjasnic?


Niska sprawność,czyli wiekszość paliwa idzie w komin,praca na niskich temperaturach czyli niszczenie komina,brak możliwości optymalnego ustawienia takiego kotła.
Kotły 15-17kW dobre są dla domów 300-400m2 a nie 130m2. Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Niska sprawność,czyli wiekszość paliwa idzie w komin,praca na niskich temperaturach czyli niszczenie komina,brak możliwości optymalnego ustawienia takiego kotła.
Kotły 15-17kW dobre są dla domów 300-400m2 a nie 130m2.


kotly dobieralem na stronie producenta np na sas byl wybor m2 i taki mi dobral
Gość arturo72
Napisano
Cytat

kotly dobieralem na stronie producenta np na sas byl wybor m2 i taki mi dobral


Strona pewnie nie jest aktualizowana a jeśli tak,to źle świadczy o producencie podawanie takich dobrań.
Powtarzam,Twoje orientacyjne obciążenie cieplne domu to ok.5kW(-20st.C +21st.C),biorąc pod uwagę sprawność kotła,najbardziej optymalnym będzie kocioł o omocy 7-8kW.
Napisano
Cytat

Strona pewnie nie jest aktualizowana a jeśli tak,to źle świadczy o producencie podawanie takich dobrań.
Powtarzam,Twoje orientacyjne obciążenie cieplne domu to ok.5kW(-20st.C +21st.C),biorąc pod uwagę sprawność kotła,najbardziej optymalnym będzie kocioł o omocy 7-8kW.


z tego co widze to nie ma kotla mniejszego jak 15 sas eco wiec musze sobie go odpuscic?
Gość arturo72
Napisano (edytowany)
Cytat

z tego co widze to nie ma kotla mniejszego jak 15 sas eco wiec musze sobie go odpuscic?


A właśnie icon_smile.gif
Ciężko znaleść kocioł o takiej mocy bo producenci nie przestawili się jeszcze w pełni na dzisiejsze budowanie i wciskają kity nie świadomym inwestorom.
Na forum chyba jest Jarecki,on powinien coś dobrać,tylko nie daj sobie wcisnąć jakiegoś molocha.
Na FM masz temat dedykowany :
http://forum.muratordom.pl/showthread.php?...mp;goto=newpost
Zresztą posiadacz kotła już Ci wyżej pisał:
Cytat

Jeżeli masz te swoje 130m2 i szukasz takiego wielkiego kotła to pewnie masz dom nie docieplony styro, dach niedocieplony wełną, okna stare skrzynkowe z końca lat 70-tych no i cały podpiwniczony z nieogrzewaną piwnicą i strop nad nią też niedocieplony.



Moim zdaniem do takiego domu wungiel wogóle nie pasuje,przy dobrych układach grzanie prądem nie wyjdzie drogo w eksploatacji. Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

A właśnie icon_smile.gif
Ciężko znaleść kocioł o takiej mocy bo producenci nie przestawili się jeszcze w pełni na dzisiejsze budowanie i wciskają kity nie świadomym inwestorom.
Na forum chyba jest Jarecki,on powinien coś dobrać,tylko nie daj sobie wcisnąć jakiegoś molocha.
Na FM masz temat dedykowany :
http://forum.muratordom.pl/showthread.php?...mp;goto=newpost
Zresztą posiadacz kotła już Ci wyżej pisał:


Moim zdaniem do takiego domu wungiel wogóle nie pasuje,przy dobrych układach grzanie prądem nie wyjdzie drogo w eksploatacji.


teraz juz nie wiem jak dobrac kociol,w hurtowni jak pytalem to mowili ze 15 bedzie ok
Gość arturo72
Napisano (edytowany)
Cytat

teraz juz nie wiem jak dobrac kociol,w hurtowni jak pytalem to mowili ze 15 bedzie ok


To idź jeszcze raz do tej hurtowni i powiedz,żeby dobrali Ci kocioł do zapotrzebowania na moc grzewczą przy -20st.C na poziomie 5kW a nie ze względu na m2 bo to bzdura jest takie dobieranie.
15kW dobre jest dla 130m2 ale dla domu z lat 50-tych bez ocieplenia a nie dla 130m2 z takim ociepleniem i trzema szybami.
Budujesz a nie wiesz co budujesz ? Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Gość arturo72
Napisano (edytowany)
Cytat

oktak zrobie a powiedz mi jeszcze jak obliczyles ten poziom 5kW


Z audytora OZC czyli programu,który wylicza zapotrzebowanie domu na ciepło i obciążenie cieplne:
http://kisan.pl/audytor
Jeśli chcesz spradzić dokładnie to ściągnij i pobaw się ale na to potrzeba trochę czasu ;)
Poniżej masz link do arkusza on-line,powstawiaj sobie dane swojego domu i samo wyjdzie:
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?aut...CPfu-_8B#gid=10
Tabela nazwana jest "Prosty OZC dla laika"

Ale jak pisałem,w Twoim domu wungiel to nie jest za dobre rozwązanie icon_smile.gif Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
wlasnie w tym momecie jak piszemy bawilem sie w nim icon_biggrin.gif ale nic mi nie wychodzilo i odinstalowalem to moze jak potrafisz to robic to obliczysz mi to? prad to napewno odpada tym bardziej ze wszystko robie zeby bylo energooszczednie a gazu nie ma i nie zapowiada sie zeby w niedlugim czasie byl Edytowano przez misiek22 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

wlasnie w tym momecie jak piszemy bawilem sie w nim icon_biggrin.gif ale nic mi nie wychodzilo i odinstalowalem to moze jak potrafisz to robic to obliczysz mi to? prad to napewno odpada tym bardziej ze wszystko robie zeby bylo energooszczednie a gazu nie ma i nie zapowiada sie zeby w niedlugim czasie byl


Sama zabawa nic nie daje, trzeba się przyłożyć bo za to później będziesz płacił i płakał.
Za 200-250zł zrobisz OZC i wtedy powinieneś wiedzieć co potrzebujesz. Jeżeli nie masz odniesienia jaki kocioł wybrać to słuchaj rad i czytaj i to dużo.
Arturo dobrze radzi, najmniejszy jaki znajdziesz czyli 10-12kW będzie dla ciebie. Do tego jakiś zbiornik na CWU i będzie pasowało.
Podam ci jeden punkt odniesienia wielkości kotła icon_smile.gif
Ja mam dom z roku 1933 czyli nie teraz budowany i nie w takiej technologii jak teraz się stosuje. Mam wiele mostków cieplnych, na strychu jak wieje leży śnieg. Mam lekko docieplone ściany tak jak na to pozwoliła stara budowa.
Kocioł mam 17kW ogrzewam 320m2 i mieszka ze mną 6 dorosłych osób i trójka moich wnuków. Wody potrzeba bardzo dużo. Mam w układzie bufor 1000L który jest podłączony w układzie. Kocioł grzeje tylko ten bufor, a z niego jest odprowadzenie do instalacji.
Ty mając taki ciepły i mały domek w porównaniu z moim chcesz taki sam lub większy kocioł?
To chyba coś jest tu nie tak.
Producent kotła tego co ja mam ma w ofercie też 11kW.
Poczytaj i myśl, bo to robisz za swoje pieniądze. Teraz myślisz a później płacisz.
Napisano
Chcę zwrócić uwagę ,bo nikt tu nie wspomniał o tym ,że każdy kocioł ma pewien zakres mocy min i max i tak dla przykładu Defro AKM 15 ma zakres od 6 kW do max 17 kW.
Napisano
Takie duże kotły do takiego małego domu? To tak jak byś wynajął tira do przewozu dwóch worków cementu, Przewiezie ale ile będzie to kosztowało? One też ogrzeją twój dom ale jakim kosztem?
Napisano
Cytat

znalazlem ciekawy kociol defro AKM II, najslabszy jest 17 KW ale zakres mocy od 5 do 17, co o tym powiecie?

Jeżeli Arturo wyliczył ci że potrzebujesz 8kW a ty chcesz 17kW? Z mocą 5kW to on będzie pracował przez całą zimę a w najcięższe mrozy może i 8kW. Ty chcesz kocioł prawie trzy razy za duży ? Szukaj coś tak jak wcześniej pisałem, najmniejszy 10-12kW
Napisano
Cytat

Czekaj bo nie rozumiem o co pytasz. Szukasz auta do przewozu pięciu worków cementu i chcesz kupić sobie TIR-a?
Poczytaj dokładnie jakie parametry ma kierowca (sterownik) i co można tym przewieźć.
la mnie za duży. Ja mam o podobnej mocy na 320m2. Jak się nie boisz i masz pieniądze to bierz, będą ci zazdrościć a ty będziesz płakał icon_smile.gif
Napisano
Cytat

z tego co piszesz tzn ze ja nie kupie z podajnikiem pieca poniewaz maja za duze moce tak?


Pisałem
Cytat

Jeżeli Arturo wyliczył ci że potrzebujesz 8kW a ty chcesz 17kW? Z mocą 5kW to on będzie pracował przez całą zimę a w najcięższe mrozy może i 8kW. Ty chcesz kocioł prawie trzy razy za duży ? Szukaj coś tak jak wcześniej pisałem, najmniejszy 10-12kW


Gość mhtyl
Napisano
Nie wiem czy ma znaczenie,ale warto też zwrócić na pow.grzewcza kotła. Bo wydaje mi się ,że co niektórzy producenci oszukują z ta pow. tzn pow.grzewcza jest w kilku piecach różnych producentów taka sama a moc różna i na odwrót.
Napisano (edytowany)
Cytat

rozumie wszystko ale wlasnie dalem linka do pieca o mocy 15 kw http://www.sklep-witkowski.pl/c-1_17/p-25/15-kw-kmbrp-plus i producent pisze ze ta moc jest do 100m2 a 19 do 150 m2 bo np w innych kotlach jest 15 do 150m2


Zapłać ze dwie stówki to wyliczą ile twój dom potrzebuje kW. Już Arturo ci pisał
Cytat

To idź jeszcze raz do tej hurtowni i powiedz,żeby dobrali Ci kocioł do zapotrzebowania na moc grzewczą przy -20st.C na poziomie 5kW a nie ze względu na m2 bo to bzdura jest takie dobieranie.
15kW dobre jest dla 130m2 ale dla domu z lat 50-tych bez ocieplenia a nie dla 130m2 z takim ociepleniem i trzema szybami.
Budujesz a nie wiesz co budujesz ?

a ty dalej swoje.
Poczytaj jeszcze o rusztach wodnych na forum, czy zdają egzamin, czy się dobrze taki kocioł czyści i gdzie są najczęstsze kłopoty z przeciekami.
Piszą ci że potrzebujesz 8-10kW a ty dalej swoje 15-17kW. Po co pytasz skoro nic nie słuchasz? Edytowano przez zbigmaz1 (zobacz historię edycji)
  • 4 lata temu...
Napisano

Dziwne rzeczy można tu przeczytać. Dobór pieca to nie jest taka prosta sprawa i my też się o tym przekonaliśmy. mamy u siebie piec Weber i jestesmy bardzo zadowoleni ale nie od razu bylo tak kolorowo bo prawie kupilismy inny i teraz bysmy plakali. Dobrze ze w sklepie anulowali nam zamowienie. piec jaki mamy obecnie nie wymaga od nas zadnych ustawien podawania itp bo wszystko robi sam. ma sterowanie inteligentne i ja tylko zasypuję do pełna i okolo 8-9 dni mi trzyma. Raz w tygodniu przelece szczotka i wyczyszcze i to wszystko. Nasz monter polecil nam ten piec i nie zalujemy. Polecal tez Sasa ale on tam nie mial tego sterowania inteligentnego fazy logic ktore wlasnie jest najlepsze. pozdrawiam

  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Dnia 1/27/2013 o 13:50, misiek22 napisał:

witam zastanawiam sie nad tymi dwoma modelami SAS ECO 17kW lub
Defro Duo Uni 15kW, i teraz pytanie czy jest sens doplacic do defro czy znacznie taniej sas mi wystarczy? dom parterowy 130m2

Witam, 

Jeżeli są Państwo zainteresowani wyborem kotła na paliwo stałe, polecam wybór kotła marki Buderus. W swojej ofercie posiadamy kocioł stałopalny Logano S181 pracujący w zakresie mocy 15-25kW. Posiada on automatyczny podajnik paliwa pozwalający na spalanie pelletu, ekogroszku, jak i węgla brunatnego. Sterownik kotła umożliwia w standardzie kontrolowanie jednego obiegu grzewczego (bez zaworu mieszającego) oraz przygotowanie ciepłej wody użytkowej i obsługę pompy cyrkulacyjnej. Bardziej szczegółowe informacje o produkcie dostępne są na stronie internetowej: http://www.buderus.pl/produkty/kategorie-produktow/kotly-na-paliwa-stale/z-podajnikiem-automatycznym/logano-s181.html.
Chętnie odpowiem na ewentualne pytania. 
Pozdrawiam, 
________________________________ 
Konsultant marki Buderus 
 

Gość mhtyl
Napisano
Dnia 27.01.2013 o 13:50, misiek22 napisał:

witam zastanawiam sie nad tymi dwoma modelami SAS ECO 17kW lub
Defro Duo Uni 15kW, i teraz pytanie czy jest sens doplacic do defro czy znacznie taniej sas mi wystarczy? dom parterowy 130m2

 

19 minut temu, Eksperci Buderus - technika grzewcza napisał:

Witam, 

Jeżeli są Państwo zainteresowani wyborem kotła na paliwo stałe, polecam wybór kotła marki Buderus.

Chętnie odpowiem na ewentualne pytania.
Pozdrawiam, 
________________________________ 
Konsultant marki Buderus 

Porada nieco spóźniona bynajmniej o dobre cztery lata. A ewentualnych pytań to raczej nie będzie ze strony misiek22 bo ostatnio był tu w 2014 roku.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...