Skocz do zawartości

Zmiana podłogi 'na legarach' na betonową.


Recommended Posts

Napisano

Witam.
Mam rozebraną podłogę "na legarach" w pomieszczeniu domu z lat 70. W zeszłym roku posłuchałem się kilku rad i wsypałem piach, do ostatecznej powierzchni podłogi ( po położeniu wykładziny pcv, ponieważ to planuje zrobić) pozostaje około 13-15 cm. Planowałem położyć warstwe gruzu, a w lepszym przypadku cegieł/kostki etc z rozbiórki i na to wylewka. Jednak teraz czytając niektóre porady budowlane dotyczące podłóg zastanawiam sie czy mój plan jest dobry.
Prosiłbym o pomysły jak dobrze zrobić tą wylewkę, ale jednak w miarę tanio. :icon_smile:

Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Witam.
Mam rozebraną podłogę "na legarach" w pomieszczeniu domu z lat 70. W zeszłym roku posłuchałem się kilku rad i wsypałem piach, do ostatecznej powierzchni podłogi ( po położeniu wykładziny pcv, ponieważ to planuje zrobić) pozostaje około 13-15 cm. Planowałem położyć warstwe gruzu, a w lepszym przypadku cegieł/kostki etc z rozbiórki i na to wylewka. Jednak teraz czytając niektóre porady budowlane dotyczące podłóg zastanawiam sie czy mój plan jest dobry.
Prosiłbym o pomysły jak dobrze zrobić tą wylewkę, ale jednak w miarę tanio. icon_smile.gif


Podłogówki nie będziesz kładł? Najprościej to wyłożyć całość folią, ułożyć styro i zrobić docelową posadzkę. Do mieszanki na posadzkę dodaj plastyfikatora i albo włókna PP albo siatkę metalową jako zbrojenie.
Napisano
Cytat

Podłogówki nie będziesz kładł? Najprościej to wyłożyć całość folią, ułożyć styro i zrobić docelową posadzkę. Do mieszanki na posadzkę dodaj plastyfikatora i albo włókna PP albo siatkę metalową jako zbrojenie.



Nie, instalacji żadnej nie kładę. Tylko jest jeszcze taki problem że piach nie jest zagęszczony, więc później może być coś nie tak słyszałem? A jak to jest z tym gruzem? Bez większych problemów owy będę miał, a myśle że to troche poprawi sytuacje?
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Nie, instalacji żadnej nie kładę. Tylko jest jeszcze taki problem że piach nie jest zagęszczony, więc później może być coś nie tak słyszałem? A jak to jest z tym gruzem? Bez większych problemów owy będę miał, a myśle że to troche poprawi sytuacje?


Jak długo leżał to się praktycznie sam zagęścił,ale nawet gdybyś miał wynająć zagęszczarkę to koszt będzie znikomy ,jak 100 zł zapłacisz to góra.Z gruzem to tak nieprofesjonalnie trochę icon_smile.gif ale i tak musisz dać plastyfikator i choćby włókna PP to przy grubości posadzki 5-7 cm wystarczy aby nie pękała no i nie zapomnij dać dylatacji po obwodzie.Jak nie dasz styro to będziesz miał zimną podłogę i ciepło będzie uciekało.
Napisano
Cytat

Jak długo leżał to się praktycznie sam zagęścił,ale nawet gdybyś miał wynająć zagęszczarkę to koszt będzie znikomy ,jak 100 zł zapłacisz to góra.Z gruzem to tak nieprofesjonalnie trochę icon_smile.gif ale i tak musisz dać plastyfikator i choćby włókna PP to przy grubości posadzki 5-7 cm wystarczy aby nie pękała no i nie zapomnij dać dylatacji po obwodzie.Jak nie dasz styro to będziesz miał zimną podłogę i ciepło będzie uciekało.



Piach już rok leży, więc faktycznie może sie uleżał, ale zorientuje się jak to by było ze znalezieniem zagęszczarki. Na dylatacje 1 cm styro wystarczy? I jeszcze jaka grubość styropianu pod wylewkę? Czytałem gdzieś że 10 cm, ale chyba to trochę za dużo? I jeszcze jedna kwestia, dając wylewkę 5 cm zwykłą, a na wierzch samopoziomującą, tylko ta ostatnia o jakiej grubości aby nie pękała, ok 1 cm wystarczy?
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Piach już rok leży, więc faktycznie może sie uleżał, ale zorientuje się jak to by było ze znalezieniem zagęszczarki. Na dylatacje 1 cm styro wystarczy? I jeszcze jaka grubość styropianu pod wylewkę? Czytałem gdzieś że 10 cm, ale chyba to trochę za dużo? I jeszcze jedna kwestia, dając wylewkę 5 cm zwykłą, a na wierzch samopoziomującą, tylko ta ostatnia o jakiej grubości aby nie pękała, ok 1 cm wystarczy?


Na dylatację kup piankę 0,5 cm i wysokości odpowiedniej do wylewanej posadzki + dwa,trzy centymetry zapasu,ale jak masz styro to też może być 1 cm to max.
10 cm pod wylewkę to minimum dla niektórych a max dla innych icon_smile.gif ja dałem 10 cm (2x po 5 cm) jak możesz czy raczej jak się zmieścisz z10 cm styro to dawaj nie będziesz żałować..
Zapomnij o wylewce samopoziomującej, trochę kosztuje a robiąc od podstaw posadzkę to dopilnuj a będziesz miał równo jak na stole. Przed wylaniem nanieś poziom na ściany a potem przy zacieraniu trzymaj się do poziomu i będzie git.
Napisano
Cytat

Na dylatację kup piankę 0,5 cm i wysokości odpowiedniej do wylewanej posadzki + dwa,trzy centymetry zapasu,ale jak masz styro to też może być 1 cm to max.
10 cm pod wylewkę to minimum dla niektórych a max dla innych icon_smile.gif ja dałem 10 cm (2x po 5 cm) jak możesz czy raczej jak się zmieścisz z10 cm styro to dawaj nie będziesz żałować..
Zapomnij o wylewce samopoziomującej, trochę kosztuje a robiąc od podstaw posadzkę to dopilnuj a będziesz miał równo jak na stole. Przed wylaniem nanieś poziom na ściany a potem przy zacieraniu trzymaj się do poziomu i będzie git.



To teraz mi sie już sporo rozjaśniło jak to robić. icon_smile.gif
Tylko jeszcze jakie proporcje do wylewki najlepiej dać i jak dobrze później to zacierać?
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

To teraz mi sie już sporo rozjaśniło jak to robić. icon_smile.gif
Tylko jeszcze jakie proporcje do wylewki najlepiej dać i jak dobrze później to zacierać?


Jakie proporcje to nie wiem ale wylewka powinna być tak jakby pół sucha nie powinna się rozlewać. Jakie proporcje to już zapewne znajdziesz gdzieś w necie.I co jeszcze mogę doradzić to aby nie lać za dużo plastyfikatora bo ciężko będzie potem zaciągać zaprawę.
Napisano
Cytat

Jakie proporcje to nie wiem ale wylewka powinna być tak jakby pół sucha nie powinna się rozlewać. Jakie proporcje to już zapewne znajdziesz gdzieś w necie.I co jeszcze mogę doradzić to aby nie lać za dużo plastyfikatora bo ciężko będzie potem zaciągać zaprawę.



Dzięki, troche mi sie rozjaśniło co do robienia tej podłogi icon_smile.gif
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Dzięki, troche mi sie rozjaśniło co do robienia tej podłogi icon_smile.gif


No to czekamy na info po-wykonawcze icon_biggrin.gif
Napisano (edytowany)
Rozumiem, że nie masz możliwości połączyć izolacji poziomej ściany fundamentowej z izolacją poziomą posadzki?
Ja w takim przypadku wywinąłbym folię (2 razy folia) na ścianę powyżej dylatacji. Po wylaniu posadzki można dylatację (styro) i folię obciąć równo z posadzką. Zamiast masy samopoziomującej odczekaj aż wylewka stężeje odrobinę i zatrzyj powierzchnię rajbetką (packą z twardego styropianu) skrapiając w razie potrzeby wodą. Powodzenia Edytowano przez Irbis Strzecharstwo (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Krótki unboxing pilarki tarczowej Dewalta DCS579N Akcja serwisowa zepsutej piły szablastej DCS382N zakończona sukcesem!    
    • Witam. Mam problem z wodą zalewającą mi garaz. Garaz to duzy budynek o dlugosci ściany 50m. Większość sciany stanowia bramy wjazdowe. Wjazd jest podlany progiem aby woda sie nie wlewala. Problem w tym, ze ostatnia brama jest w dolku i woda z polowy podworka i reszty dachu garazu plynie wlasnie tam i przelewa sie przez próg i zalewa garaz. Jedyna możliwość jaka ja widze to przekopac przy samej ścianie i tych bramach wjazdowych dziure i polozyc jakis drenaż aby woda spod tej ostatniej bramy odplywala w drugi rog podworka gdzie jest dolek i studzienka. Nie bylo by problemu gdyby do tego garazu wjezdzaly tylko samochody. To zwykla plastikowa drena by moga byc. Problem w tym, ze mozna to zakopac na max 20cm i do tego garazu wjezdzaja maszyny przekraczajace 20t wagi... Z czego zrobic ten odplyw aby to wytrzynalo? Myslalem nad metalowa rura. Tylko, ze to bedzie rdzewiec i predzej czy pozniej przerdzewieje. Myslalem tez nad metalowym profilem 100x100x3 ale to ta sama sytuacja z rdza. Jest cos innego co tam wytrzyma
    • Woski dekoracyjne transparentne OSMO to niezwykle wszechstronny produkt, który łączy estetykę naturalnego wykończenia drewna z praktycznym zastosowaniem w aranżacjach wnętrz. Choć najczęściej stosowane są jako warstwa wykończeniowa, z powodzeniem mogą pełnić także rolę barwnika – działając podobnie jak bejca. Dzięki temu otwierają się szerokie możliwości ich wykorzystania w zależności od potrzeb oraz rodzaju powierzchni drewnianej. Idealne do Zastosowań Wewnętrznych Transparentne woski dekoracyjne OSMO doskonale sprawdzają się jako ostateczna warstwa ochronna dla drewna wewnątrz budynków. Można je stosować na ścianach, sufitach, meblach, a nawet dekoracyjnych panelach drewnianych. Ich półtransparentna formuła pozwala zachować naturalny rysunek słojów drewna, nadając mu jednocześnie subtelny kolor i jedwabisty połysk. To idealne rozwiązanie dla osób ceniących naturalne wykończenie z nutą indywidualnego charakteru. Wosk Dekoracyjny jako Bejca – Kolor i Styl Co ciekawe, woski OSMO mogą być również stosowane jako kolorowa baza, podobnie jak bejca. Wystarczy nałożyć cienką warstwę wosku dekoracyjnego, aby nadać drewnu pożądany odcień – od ciepłego dębu, przez elegancki orzech, aż po nowoczesne szarości. Dzięki transparentnej formule, drewno zyskuje głębię koloru bez utraty swojej naturalnej struktury. Po zabarwieniu powierzchni warto zastosować dodatkową warstwę zabezpieczającą – szczególnie tam, gdzie drewno narażone jest na intensywne użytkowanie. Ochrona i Trwałość – Wosk Twardy Olejny na Podłogi i Fronty Kuchenne W miejscach szczególnie wymagających – takich jak podłogi, schody, czy fronty kuchenne – samo zabarwienie woskiem dekoracyjnym nie wystarczy. W takich przypadkach najlepszym rozwiązaniem jest nałożenie na zabarwioną powierzchnię warstwy wosku twardego olejnego OSMO. Produkt ten tworzy wyjątkowo trwałą powłokę odporną na ścieranie, działanie wody oraz zabrudzenia. Jest łatwy w pielęgnacji i w razie potrzeby można go miejscowo naprawiać bez konieczności szlifowania całej powierzchni. Podsumowanie Transparentne woski dekoracyjne OSMO to idealne rozwiązanie dla tych, którzy chcą podkreślić naturalne piękno drewna, nadać mu delikatny kolor, a jednocześnie zabezpieczyć je przed codziennym użytkowaniem. Stosowane jako warstwa ostateczna – sprawdzą się świetnie w mniej eksploatowanych miejscach. W przypadku intensywnych powierzchni, takich jak podłogi czy kuchenne fronty, najlepiej połączyć je z woskiem twardym olejnym, uzyskując zarówno estetyczny, jak i trwały efekt.
    • No a komu płacą kasę? Przecież ktoś to musi pompować.  A jest kanalizacja?
    • woda w nim jest bo niektórzy sasiedzi sie pod ten wodociag podpieli jeszcze kiedy ta firma istniala a było to za PRL-u Woda  najbardziej dobra tylko rury sa metalowe.Wodociag na mapce jest a gmina napisala mi ze go nie ma 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...