Skocz do zawartości

Zmiana podłogi 'na legarach' na betonową.


Recommended Posts

Napisano

Witam.
Mam rozebraną podłogę "na legarach" w pomieszczeniu domu z lat 70. W zeszłym roku posłuchałem się kilku rad i wsypałem piach, do ostatecznej powierzchni podłogi ( po położeniu wykładziny pcv, ponieważ to planuje zrobić) pozostaje około 13-15 cm. Planowałem położyć warstwe gruzu, a w lepszym przypadku cegieł/kostki etc z rozbiórki i na to wylewka. Jednak teraz czytając niektóre porady budowlane dotyczące podłóg zastanawiam sie czy mój plan jest dobry.
Prosiłbym o pomysły jak dobrze zrobić tą wylewkę, ale jednak w miarę tanio. :icon_smile:

Gość mhtyl
Napisano
  Cytat

Witam.
Mam rozebraną podłogę "na legarach" w pomieszczeniu domu z lat 70. W zeszłym roku posłuchałem się kilku rad i wsypałem piach, do ostatecznej powierzchni podłogi ( po położeniu wykładziny pcv, ponieważ to planuje zrobić) pozostaje około 13-15 cm. Planowałem położyć warstwe gruzu, a w lepszym przypadku cegieł/kostki etc z rozbiórki i na to wylewka. Jednak teraz czytając niektóre porady budowlane dotyczące podłóg zastanawiam sie czy mój plan jest dobry.
Prosiłbym o pomysły jak dobrze zrobić tą wylewkę, ale jednak w miarę tanio. icon_smile.gif

Rozwiń  

Podłogówki nie będziesz kładł? Najprościej to wyłożyć całość folią, ułożyć styro i zrobić docelową posadzkę. Do mieszanki na posadzkę dodaj plastyfikatora i albo włókna PP albo siatkę metalową jako zbrojenie.
Napisano
  Cytat

Podłogówki nie będziesz kładł? Najprościej to wyłożyć całość folią, ułożyć styro i zrobić docelową posadzkę. Do mieszanki na posadzkę dodaj plastyfikatora i albo włókna PP albo siatkę metalową jako zbrojenie.

Rozwiń  


Nie, instalacji żadnej nie kładę. Tylko jest jeszcze taki problem że piach nie jest zagęszczony, więc później może być coś nie tak słyszałem? A jak to jest z tym gruzem? Bez większych problemów owy będę miał, a myśle że to troche poprawi sytuacje?
Gość mhtyl
Napisano
  Cytat

Nie, instalacji żadnej nie kładę. Tylko jest jeszcze taki problem że piach nie jest zagęszczony, więc później może być coś nie tak słyszałem? A jak to jest z tym gruzem? Bez większych problemów owy będę miał, a myśle że to troche poprawi sytuacje?

Rozwiń  

Jak długo leżał to się praktycznie sam zagęścił,ale nawet gdybyś miał wynająć zagęszczarkę to koszt będzie znikomy ,jak 100 zł zapłacisz to góra.Z gruzem to tak nieprofesjonalnie trochę icon_smile.gif ale i tak musisz dać plastyfikator i choćby włókna PP to przy grubości posadzki 5-7 cm wystarczy aby nie pękała no i nie zapomnij dać dylatacji po obwodzie.Jak nie dasz styro to będziesz miał zimną podłogę i ciepło będzie uciekało.
Napisano
  Cytat

Jak długo leżał to się praktycznie sam zagęścił,ale nawet gdybyś miał wynająć zagęszczarkę to koszt będzie znikomy ,jak 100 zł zapłacisz to góra.Z gruzem to tak nieprofesjonalnie trochę icon_smile.gif ale i tak musisz dać plastyfikator i choćby włókna PP to przy grubości posadzki 5-7 cm wystarczy aby nie pękała no i nie zapomnij dać dylatacji po obwodzie.Jak nie dasz styro to będziesz miał zimną podłogę i ciepło będzie uciekało.

Rozwiń  


Piach już rok leży, więc faktycznie może sie uleżał, ale zorientuje się jak to by było ze znalezieniem zagęszczarki. Na dylatacje 1 cm styro wystarczy? I jeszcze jaka grubość styropianu pod wylewkę? Czytałem gdzieś że 10 cm, ale chyba to trochę za dużo? I jeszcze jedna kwestia, dając wylewkę 5 cm zwykłą, a na wierzch samopoziomującą, tylko ta ostatnia o jakiej grubości aby nie pękała, ok 1 cm wystarczy?
Gość mhtyl
Napisano
  Cytat

Piach już rok leży, więc faktycznie może sie uleżał, ale zorientuje się jak to by było ze znalezieniem zagęszczarki. Na dylatacje 1 cm styro wystarczy? I jeszcze jaka grubość styropianu pod wylewkę? Czytałem gdzieś że 10 cm, ale chyba to trochę za dużo? I jeszcze jedna kwestia, dając wylewkę 5 cm zwykłą, a na wierzch samopoziomującą, tylko ta ostatnia o jakiej grubości aby nie pękała, ok 1 cm wystarczy?

Rozwiń  

Na dylatację kup piankę 0,5 cm i wysokości odpowiedniej do wylewanej posadzki + dwa,trzy centymetry zapasu,ale jak masz styro to też może być 1 cm to max.
10 cm pod wylewkę to minimum dla niektórych a max dla innych icon_smile.gif ja dałem 10 cm (2x po 5 cm) jak możesz czy raczej jak się zmieścisz z10 cm styro to dawaj nie będziesz żałować..
Zapomnij o wylewce samopoziomującej, trochę kosztuje a robiąc od podstaw posadzkę to dopilnuj a będziesz miał równo jak na stole. Przed wylaniem nanieś poziom na ściany a potem przy zacieraniu trzymaj się do poziomu i będzie git.
Napisano
  Cytat

Na dylatację kup piankę 0,5 cm i wysokości odpowiedniej do wylewanej posadzki + dwa,trzy centymetry zapasu,ale jak masz styro to też może być 1 cm to max.
10 cm pod wylewkę to minimum dla niektórych a max dla innych icon_smile.gif ja dałem 10 cm (2x po 5 cm) jak możesz czy raczej jak się zmieścisz z10 cm styro to dawaj nie będziesz żałować..
Zapomnij o wylewce samopoziomującej, trochę kosztuje a robiąc od podstaw posadzkę to dopilnuj a będziesz miał równo jak na stole. Przed wylaniem nanieś poziom na ściany a potem przy zacieraniu trzymaj się do poziomu i będzie git.

Rozwiń  


To teraz mi sie już sporo rozjaśniło jak to robić. icon_smile.gif
Tylko jeszcze jakie proporcje do wylewki najlepiej dać i jak dobrze później to zacierać?
Gość mhtyl
Napisano
  Cytat

To teraz mi sie już sporo rozjaśniło jak to robić. icon_smile.gif
Tylko jeszcze jakie proporcje do wylewki najlepiej dać i jak dobrze później to zacierać?

Rozwiń  

Jakie proporcje to nie wiem ale wylewka powinna być tak jakby pół sucha nie powinna się rozlewać. Jakie proporcje to już zapewne znajdziesz gdzieś w necie.I co jeszcze mogę doradzić to aby nie lać za dużo plastyfikatora bo ciężko będzie potem zaciągać zaprawę.
Napisano
  Cytat

Jakie proporcje to nie wiem ale wylewka powinna być tak jakby pół sucha nie powinna się rozlewać. Jakie proporcje to już zapewne znajdziesz gdzieś w necie.I co jeszcze mogę doradzić to aby nie lać za dużo plastyfikatora bo ciężko będzie potem zaciągać zaprawę.

Rozwiń  


Dzięki, troche mi sie rozjaśniło co do robienia tej podłogi icon_smile.gif
Gość mhtyl
Napisano
  Cytat

Dzięki, troche mi sie rozjaśniło co do robienia tej podłogi icon_smile.gif

Rozwiń  

No to czekamy na info po-wykonawcze icon_biggrin.gif
Napisano (edytowany)
Rozumiem, że nie masz możliwości połączyć izolacji poziomej ściany fundamentowej z izolacją poziomą posadzki?
Ja w takim przypadku wywinąłbym folię (2 razy folia) na ścianę powyżej dylatacji. Po wylaniu posadzki można dylatację (styro) i folię obciąć równo z posadzką. Zamiast masy samopoziomującej odczekaj aż wylewka stężeje odrobinę i zatrzyj powierzchnię rajbetką (packą z twardego styropianu) skrapiając w razie potrzeby wodą. Powodzenia Edytowano przez Irbis Strzecharstwo (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
    • Nie we wszystkich lokalizacjach takie rozwiązanie jest dozwolone, Zależy gdzie masz działkę. 
    • Mieszkanie w budynku to akurat nie problem bo budowa i tak przeciągnie się przez dłuższy czas - tu akurat mam pomysł jak to rozwiązać.   Siec ciepłownicza – planuje ogrzewać dom piecem na paliwo stale i będę posiadał zbiornik na ciepłą wodę, którą podgrzeje piecem albo elektrycznie, więc logicznie rzecz biorąc nie powinienem potrzebować oświadczenia o podłączeniu do sieci ciepłowniczej.   Dziękuje za odp. - mam przynajmniej kolejny temat do poruszenia z radcą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...