Skocz do zawartości

Szukam pomocy przy budowie inkubatora


jan_wozny

Recommended Posts

Napisano
Witam!
Szukam pomocy przy budowie inkubatora do wylęgu jaj. Być może temat inkubatora na forum budowlanym wydaje się śmieszny ale wiem, że jest tutaj wielu dobrych fachowców od izolacji, wentylacji, ogrzewania itd. a moje pytania dotyczą takich właśnie dziedzin. Inkubator który chce zbudować przedstawiam poniżej wraz z opisem. Bardzo proszę o zapoznanie się ze schematem i ocenę czy taki inkubator ma prawdo funkcjonować, Co i w jaki sposób powinienem zmienić a co dodać?
Wylęgarkę chce zbudować ponieważ sklepowe na taką ilość jajek jaka mnie interesuje są bardzo drogie. Poniżej podaje także pytania, które według mnie są bardzo ważne.
Będę bardzo wdzięczny za pomoc,
pozdrawiam.


1. Jak obliczyć jakiej mocy powinien być element grzewczy? (załóżmy, że izolacją jest płyta poliuretanowa 50 mm o współczynniku przenikania ciepła 0,53 W/m2K, w komorze inkubacyjnej ma panować 38 stopni, a wewnętrzne wymiary inkubatora niech mają 1x1x2m Czy grzałka powinna być na całej szerokości komory mieszania powietrza?

2. Jaka moc/ średnica wentylatora? . Czy wentylator umieszczony jest w dobrym miejscu? Lepszym pomysłem będzie umieszczenie dwóch mniejszych wentylatorów przy wylotach powietrza 5 które będą wypychać ogrzane powietrze do komory? Wystarczą dwa kanały na równoległych ścianach?? Wylot powietrza powinien być na całej szerokości ściany?

3. Gdzie powinien być wylot pary wodnej? Nie wiem czy nie lepszym pomysłem będzie ustawienie obok wentylatora otwartego pojemnika z cieczą – czy po prostu ustawić go pod tacami z jajkami? Jakiej mocy powinna być grzałka wody (wilgotność powietrza jaka powinna panowac w inkubatorze to 40-50%),? W ogole nie wiem czy taki nawilżacz powietrza zda egzamin.

4. Jak widać w moim inkubatorze brakuje jednego z najważniejszych czynników - nie ma wymiany powietrza a jest to bardzo ważne aby zarodki prawidłowo mogły się rozwijać. W KTÓRYCH MIEJSCACH POWINNY BYĆ ZAMONTOWANE OTWORY WENTYLACYJNE? Kiedys widziałem schemat inkubatora w ktorym otwory wylotowe znajdowały się obok wentylatora a wlotowe obok wylotów kanałów powietrza ale nie wiem czy takie rozwiązanie będzie dobre bo wtedy do komory inkubatora będzie wpadać powietrze z zewnątrz, które będzie mieć niższą temperature. JAKIEJ WIELKOŚCI POWINNY BYĆ OTWORY WENTYLACYJNE. Czy w otworach wentylacyjnych powinny być zamontowane małe wentylatorki?


schemat inkubatora:
http://images49.fotosik.pl/1445/52971dacbc28bcb6.jpg

opis budowy:
1. element grzejny
2. wentylator
3. komora mieszania
4. kanał powietrzny
5. wyloty powietrza
6. komora klujnika / tace lęgowe
7. izolacja
8. grzałka wody
9. naczynie do wody
10. przewód pary wodnej
11. wylot pary wodnej
12. przewód wody
13. naczynie zbiorcze
14. silnik krokowy

opis działania:
TEMPERATURA:
W całym inkubatorze nagrzewać będzie grzałka elektryczna 1 ( najprawdopodobniej spirala grzewcza z drutu oporowego ponieważ szybko się nagrzewa i szybko traci ciepło). Obieg powietrza w inkubatorze będzie wymuszać wentylator 2. Wentylator będzie wtłaczał powietrze do komory mieszania 3, dalej powietrze które przejdzie przez grzałkę trafi do komory inkubatora 6 przez kanał powietrza4, 5. Cały inkubator będzie szczelnie zaizolowany 7 (najprawdopodobniej bedzie to poliuretan).

WILGOTNOŚĆ:
Wilgotność w inkubatorze będzie regulowana dzięki grzałce 8 przystosowanej do pracy w cieczy umieszczonej w bardzo małym naczyniu z woda 9. Naczynie celowo bedzie małych gabarytów, aby grzałka szybko nagrzała wode. Para wodna popłynie specjalnym przewodem 10 i zostanie wypuszczona gdzieś w okolicy wentylatora 11. Woda w noczyniu będzie bardzo szybko się kończyć dlatego zostanie wyprowadzony specjalny przewod do naczynia zbiorczego 13, albo też naczynie z wodą zostanie bezpośrednio połączone z zaworem czerpalnym. Gdy tylko obnizy sie poziom wody otworzy się zaworek pływakowy umieszczony w naczyniu z grzałką i uzupełni sie poziom wody.

W inkubatorze zostanie zamontowany silnik krokowy, Silnik obracając osiowo w poziomie jedna tace lęgową obróci wszystkie ponieważ tace będą ze sobą połączone.

Oczywiście wszystkim będzie kierować specjalny sterownik.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Hej,   u blacharza zaproponowali mi blache o szerokości 74 cm. Po 2 cm zabiecia na rynienke i 35 na boki. Robilem to 1 raz i wydawało mi sie ze jest ok jednak po przymiarce wydze problemy. 1. Blacha przez swoja szerokosc zabiera mi 1,5x wiecej miejsca na łatach przez co duża cześć dachówki wisi w powietrzu. 2. Dolna dachowka nie ma podparcia na ostatniej łacie i musiał bym ja jakos podeprzeć - nie wiem czy gąbka da rade.   Co robić, jak żyć?  Nie wiem czy nie powinienem jej zmniejszyć. Widze ze w sprzedaży są kosze o szerokości 50 cm.   Jak oceniacie tą moją 74-tkę? Jakie szerokości koszy stosujecie u siebie?
    • Budujesz najpierw belkę, używając strzemion 30 cm x 14 cm oraz prętów 4 x ?  średnicy ten wyrywkowy przekrój nie określa.   Następnie od zewnątrz (od dołu i z boku) do tej belki do prętów głównych, przykręcasz pręty w kształcie litery L na środku pomiędzy dwoma strzemionami, krótszy dolny koniec L-ki ma przechodzić na drugą stronę tej belki i wystawać  jeszcze około 10 cm poza nią.   Po przykręceniu do belki L-ek drutem wiązałkowym wsuwasz coraz wyżej nad belką następne pręty główne do środka 6 x ? Średnicy ten wyrywkowy przekrój nie określa.   Brak jest  też informacji, czym jest związane to zbrojenie lanej ławy i ściany kolankowej  na samej górze.  Może jest tam, jakieś niepełne strzelono w kształcie litery C, jako dystans oraz utrzymanie zbrojenia w pionie.
    • Uciąglenia w środku strzemion, ale nie wiadomo o co właściwie pytasz, bo zdjęcia nie widać a i składnia jakaś nadbużańska.  
    • Tym odcinkiem kończymy murowanie ostatniej warstwy ścian. Jest już dość wysoko i każdy bloczek trzeba wynosić po rusztowaniu. Wszystko pod strop zostaje już wymurowane (oprócz ścian działowych). Ale cieszymy się, że wystarczyło nam bloczków Solbet i nie trzeba ich domawiać. Zobaczcie przebieg prac   Murujemy komin systemowego RAUCH w dwóch wersjach. Jeden do kominka zaś drugi DUO będzie w kotłowni. Proces polega na murowaniu pustaków obudowy komina, wkładaniu w nie warstwy izolacji z wełny mineralnej oraz odpowiednio dobranej rury ceramicznej. Całość montuje się na specjalnej zaprawie. Zobaczcie sami!  
    • Komentarz dodany przez Michał P: Wszystko na najwyższym poziomie, Polecam.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...