Skocz do zawartości

Jaki strop?


Recommended Posts

Napisano
WItam!
Na wiosnę chciałbym rozpocząć budowę domu. Załatwiłem już wszystkie formalności i pozwolenia. Zastanawiam się teraz, jakie stropy wybrać. Chciałbym, żeby dom był ciepły z poddaszem, możliwe, że kiedyś użytkowym, na razie planuje zrobić tylko dół. Bez piwnicy, bo mi do niczego niepotrzebna. Garaż wolę postawić obok, bo niedaleko jest jezioro i mam przeczucie, że ciągle byłoby wilgotno w piwnicy.

Co moglibyście polecić? Pojawiło sie coś nowego na rynku wartego uwagi? Zależy mi też na czasie budowy, chcielibyśmy się z rodziną szybko przeprowadzić, dosyć mamy już miasta...

Pozdrawiam
Napisano
Dziękuję za odpowiedź i linki do artykułów. Ogólnie orientuję się w tematyce, tylko chciałem poznać opinię forumowiczów, co oni teraz wybierają i czy np. używa sie jeszcze monolitów? Ze względu na to,że chcialbym szybko sie wybudowac, to one raczej odpadaja.

Nie mam zamiaru niczego sam zmieniać, po prostu jestem teraz na etapie wybierania projektu i w trakcie jak na razie czysto teoretycznych rozmyslan. Np. czytałem duzo pozytywow o gestozebrowych, ale ponoc czesto zdarzaja sie pozniej rysy i pekniecia...
jak to jest? Ktos ma i cos powie?
Napisano
Cytat

Dziękuję za odpowiedź i linki do artykułów. Ogólnie orientuję się w tematyce, tylko chciałem poznać opinię forumowiczów, co oni teraz wybierają i czy np. używa sie jeszcze monolitów? Ze względu na to,że chcialbym szybko sie wybudowac, to one raczej odpadaja.

Nie mam zamiaru niczego sam zmieniać, po prostu jestem teraz na etapie wybierania projektu i w trakcie jak na razie czysto teoretycznych rozmyslan. Np. czytałem duzo pozytywow o gestozebrowych, ale ponoc czesto zdarzaja sie pozniej rysy i pekniecia...
jak to jest? Ktos ma i cos powie?


Jeżeli zależy Ci na czasie to polecam płytę kanałową tzw żerańską. Tylko jest jeden warunek projekt musi być robiony pod płyty i żadne uskoki czy inne bajery nie wchodzą przy tym stropie w grę. Ja osobiście mam położone płyty kanałowe i sobie chwalę, położenie stropu około 70 m2 trwało 2 gdz a za trzy dni już stawiałem palety z pustakami i murowali murarze ściany.

Co do pęknięć to jak źle podstemplują strop albo to nie wiem jak to i pęknięcia mogą się pojawić,tym bym się za bardzo nie przejmował.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

. Ja osobiście mam położone płyty kanałowe i sobie chwalę, położenie stropu około 70 m2 trwało 2 gdz a za trzy dni już stawiałem palety z pustakami i murowali murarze ściany.



Pogadałem z moją architekt i powiedziała, że kanałowe są bardzo drogie i trzeba je na zamówienie produkować. Ile wyniosło Cię te 70 m2 ? Potrzebny jest do tego dzwig, nie? Czy firma u ktorej kupie ewentualnie strop, zapewnia dzwig?

Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Pogadałem z moją architekt i powiedziała, że kanałowe są bardzo drogie i trzeba je na zamówienie produkować. Ile wyniosło Cię te 70 m2 ? Potrzebny jest do tego dzwig, nie? Czy firma u ktorej kupie ewentualnie strop, zapewnia dzwig?

Pozdrawiam


Bzdury gada ten architekt, zresztą architekt nie dobrze Ci zrobi projekt bo to jego zadanie icon_biggrin.gif
Na zamówienie się je produkuje jeżeli są różne długości ,nie katalogowe a tak to są produkowane w różnych szerokościach od 89 cm do 149 cm i długościach od 230 cm do 716 cm.Dźwigu byś nie potrzebował jakbyś zatrudnił Pudziana icon_mrgreen.gif
Koszt to różnica ceny transportu z jak daleka miałbyś te płyty do ściągnięcia ale i tak podejrzewam,że za duża by nie wyszła w stosunku do np teriwy.Ja zapłaciłem coś około 6000 zł za płyty wraz z transportem (10 km ) za dźwig 2 gdz wraz z dojazdem 500 zł (tyle czau zajęło mu układanie stropu) ,dźwig sam załatwiałem i nie miałem z tym większego problemu. Do tego dochodzą koszta zbrojenia i wylanie wieńca ale to w każdym stropie musi być. Wejdź sobie na stronę INBUT JUTROSIN tam znajdzie ich ofertę być może i cenę. Jak ja zamawiałem swój strop to firma wysyłała płyty aż pod Warszawę na jakąś budowę tak więc być może są konkurencyjni albo jest ich tak mało co produkują te płyty icon_biggrin.gif
  • 1 miesiąc temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej?   2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam    
    • No widze ze z plaszczem wodnym bardziej problemowy montaz itd. A jakie rodzaje kominkow z dgp co warto wziąść pod uwage ?
    • Choroba - drobna dziurkowatość liści drzew pestkowych albo drobna plamistość.  Wiśnie są bardzo podatne i w zasadzie nie da się prowadzić sadu bez ochrony chemicznej. Drzewka należy pryskać przeciwko tej chorobie wczesną wiosną - dwukrotnie. Teraz tylko wygarbić liście i spalić lub wyrzucić (nie kompostować).
    • Wie ktoś dlaczego w tym roku wiśnie zrzucają już liście? Nie jest to susza, bo po sąsiedzku są śliwy i jabłoń, które nawet nie myślą się zażółcić. A wiśnia jakby miała już październik. Przecież zielone, soczyste, wiśniowe liście dodawałem do soku z aronii, a to bywało w sierpniu. W dodatku wiśnia nie miała owoców, bo wszystko wymarzło na etapie tuż po kwitnieniu. I raczej nie są to szkodniki, bo liście nie mają żadnych widocznych uszkodzeń, są takie jesienne. 
    • Podbudowa pod komin jest kluczowym elementem zapewniającym stabilność i bezpieczeństwo konstrukcji komina. Należy o to zadbać już na etapie fundamentów. Na płycie robimy izolację poziomą, a na niej murujemy bloczki betonowe. To na nich staną kominy systemowe. Zaczynamy również murować pustaki wentylacyjne pod sufitem, które przejdą niedługo przez strop.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...