Skocz do zawartości

Murator C188 Nowoczesny


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witam wszystkich.

Chciałbym zapoznać sie z opinia osoób na temat tego projektu, a może ktoś już buduje albo rozwazal inwestycje w ten projekt jednak po glebszej analizie zaprzestal rozmyslan ;)) Szukalem w internecie jednak nic na ten temat nie moge znalzezc, jedyne co to sprzedaz takowego w stanie surowym pod Krakowem.

A teraz do rzeczy. Wybralem ten projekt poniewaz poszukuje domu z garazem dwustanwiskowym, z dachem dwuspadowym (WZ) o powierzchni okolo 160 - 180m2 Zainteresowal mnie wlasnie ten gdyz jest on bardzo otwarty na otoczenie, a dzialka ktora posiadam jest usytuowana niedaleko jeziora i z jadalni bylby przepiekny widok na jezioro, i dodatkowy plus taki ze bylaby to sciana poludniowo-zachodnia. Podoba mi sie przestrzen w holu, wiem ze pewnie wiekszasc uzna to za marnotrawstwo m2 jednak mieszkalem w bloku, nastepnie w szeregowce i teraz z powrotem mieszkam w bloku i naprawde najbardziej denerwuje mnie brak przetrzeni.

Prosze o wyrazenie opinii na temat obnizonej podlogi w salonie, czy nie bedzie to za duze utrudnienie i czy wiaze sie to ze znacznym podwyzszeniem kosztow. Czy moze ktos w was forumowiczow ma obnizona podloge w swoim domu??

Jak wyglada sprawa z tak duza powierchnia przeszklen w projekcie, w sumie sciana poludniowa (SSW) (od razu dodam ze okna od strony polnocnej (klatka schodowa) zamienil bym na luksfery o mniejszej powierzchni albo w ogole zbudowal, tak samo jak od razu odpada okno nad schodami w polaci)) Reszta projektu raczej bez wiekszych zmian.

Wiecej przemyslen dorzuce w miare rozwiniecia tematu (mam nadzieje ze takowe nastapi;))

http://projekty.muratordom.pl/projekt_nowo...ny,1066,1,0.htm

Pozdrawiam

Aha i w sumie jeszcze dodam nawazniejsze, czy koszt stanu zerowego takiego projektu (obnizona podloga w salonie) bedzie sporo wiekszy niz jezeli zdecydowalbym sie na jednakowa wysokosc posadzki na parterze?? I moze rzucilby ktos mniej wiecej cene za stan zerowy (orientacyjna koszt budowy bez uwzgledniania przylaczy, geodetow itp), gdyz plan postawienia takowego mam w przyszlym roku za wlasne pieniadze, na reszte mam zamiar wziac kredyt. (glebokosc przemarzania 1,40 (albo 1,20 - Ełk leży na pograniczu ;))

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez crs198 (zobacz historię edycji)
  • 6 miesiące temu...
Napisano
Witam,

Trochę późno, ale lepiej późno niż ...

Jestem w trakcie budowania tego domku (koło Krakowa).

Tytułem wstępu napomknę co pozmienialiśmy:
- Przeszklenie od strony schodów - z racji tego, że wychodzi na stronę północną zamieniliśmy na dwie luksfery o szerokości 60 cm i wysokości 210.
- Drzwi balkonowe w salonie (te wychodzące na stronę "dużego przeszklenia" - czyli u nas południową) - zmniejszyliśmy szerokość o połowę
- Obniżona podłoga w salonie - na początku podobało nam się to rozwiązanie - na etapie realizacji jednak zrezygnowaliśmy z niego - głównie z obawy o wieczne potykanie się ;)
- ciachnęliśmy garaż - to ze względu na małą część budowlaną naszej działki
- wysokość okien kuchennych nad posadzką zwiększyliśmy z 80 cm na 100 cm (ze względu na fakt, że blat na wysokości 80 cm byłby za niski) - to niestety kosztem wysokości okna.

Teraz jesteśmy na etapie robienia stropu i mimo tego, że zmniejszyliśmy nieco ilość przeszkleń w domu to i tak wydają się imponujące.
Oczywiście to jest dokładnie to, o co nam chodziło i dlaczego wybraliśmy ten projekt icon_smile.gif

Po wymurowaniu ścian parteru widać już mniej więcej gabaryty pomieszczeń i tak:
- salon i jadalnia - przestronne, no i ta pustka nad jadalnią - piękne
- klatka schodowa - nieco pożera z całości
- toaleta - maleńka
- pokój gościnny - w sam raz
- wiatrołap - jak bym miał jeszcze raz budować, to cofnął bym wejście - przynajmniej do okolic okna narożnego albo wręcz kosztem tego okna - po to aby zwiększyć wiatrołap
- pomieszczenie gospodarcze - małe

Odnośnie kosztów stanu zero to ukształtował się na poziomie 45.000 brutto (ponownie podkreślę, że nie mamy garażu).

Proszę o informację czy rozpoczął Pan budowę tego domu. Zawsze dobrze jest wymienić się spostrzeżeniami.

Pozdrawiam,
Przemek
Napisano
Pustka nad jadalnią daje wrażenie przestrzeni, ale gdyby się dało to przeniósłbym tam garderobę. Przestrzeń łazienka plus garderoba, czyli 20+21 zagospodarowałbym inaczej - dwie łazienki, z których jedna dostępna z korytarza, a druga połączona z "sypialnią rodziców", czyli pokojem 19. Mam teraz w domu dwie pełne łazienki i chwalę sobie to rozwiązanie. icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
    • Docinamy na wymiar otwory drzwiowe oraz okienne. Murowany słup na tarasie oraz przed wejściem również doczekał się wymiarów projektowych :) Używamy piły szablastej Dewalt DCS382N  
    • Temat wraca. Niczego w nocy nie znajduję. Tym razem popryskane Mospilanem młode liście gdy ruszyła wegetacja. Niestety. Myślałem że znalazłem winnych, ale Google podpowiada że to larwy biedronki.               A te prócz mszyc,  nie żrą roślin. Kurcze....
    • Skąd taki pomysł? Bo kamień polny może ciekawie wyglądać, ale w zimie jest śliski (po deszczu też jak jest zakurzony). Żebyś słupków nie musiał prostować. Ja bym w kamień nie wchodził.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...