Skocz do zawartości

szczelina w murze


Recommended Posts

Napisano
chcę zbudować dom -w tchnologii trójwarstwowej: beton komórkowy 24 + wełna mineralna 7 + bet.kom. 12.
-cze musi być szczelina?
-czy traeba zabezpieczać wełnę pzed rosą
-czy robić z odmiany 600 czy warto dołożyć i zrobić z 400
-jak zabezpieczyć wełnę w otworach okiennych
Napisano
W tego typu ścianach zabezpieczenie przed wilgocią jest nimożliwe.
Napisano
lepiej będzie beton komórkowy 24 cm + wełna albo styropian 20 cm (ściana dwuwarstwowa)
Napisano
Taka ściana również będzie mokra. Poza tym świadczy, że Pan uważa , że kierunek przepływu enerii (ciepła )jest z wartości niższych do wyższych.
Napisano
-czy warto jest węc zainwestować w ścianę trójwarstwową????????????????????????
Napisano
jak wykonać najlepie ścianę trójwarstwową z wełną w środku
????????????????????????
Napisano
dokładne opisy i rysunki można znaleźć na stronaxch Xelli - producenta YTONGA
Napisano
z wilgocią to przesada, dom to nie łaźnia parowa i sprawna wentylacja rozwiązuje zupełnie problem mokrej ściany a taka ilość wigoci, która może wniknąć w ścianę z betonu komórkowego w normalnym domu nie jest żadnym problemem - moje ściany to ytong + styropian i tynk cienkowarstwowy na zewnątrz i żadnej wilgoci, żadnego grzyba ani innych niepokojących objawów
Napisano
mam pytanie
-czy robić szczelinę
- czy trzeba stosować kotwy mocujące wełnę
-czy zamiast wełny dać styropian
Napisano
a może zrezygnować z trójwarstwowego muru i zrobić jednowarstwowy z bet.kom.36cm z odmiany 400
-co radzicie
-jaka różnica cieplna i akustyczna
Napisano
najbardziej rozsądna ściana to: warstwa konstrukcyjna jak najcieńsza, np. silka 18 cm, ytong 24 cm i warstwa ocieplająca jak najgrubsza: np. wełna lub styropian min. 20 cm
o zaletach takiej ściany łatwo się przekonać przy regulowaniu rachunków za ogrzewanie
ściana 36 cm jednowarstwowa z ytonga 400 z ledwością spełnia polskie normy i formalnie można taką ścianę budować, ale ... rachunki za ogrzewanie!
Napisano
I jak zamkniesz 20 cm wełny w ścianie z 30cm styropianem w podłodze!!?? A co do norm
zapoznaj się z nimi na stronach isover.se BBR 2006 dach U=0.08W/m2xC (50cm wełny) ściana U=0.1W/m2xC (30 cm wełny od środka) podłoga to samo.
  • 4 miesiące temu...
Napisano
Witam ja mam taką ściane
-pustak ceramiczny U-220
-wełna 7cm
-szczelina powietrzna 3cm
-pustak K-3
myśle ze ta ściana dużo lepsza od jedno lub dwu warstwowych a cenowo wychodzi bardzo podobnie
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Witam!
Sprawa prosta, tzn.
- sciana z bet. kom. np. Ytong pp2/0.4
- wełna min. gr. 10 lub wiecej wg uznania
- elewacja - klinkier itp.



2 Ściany zewn. szczytowe - z otworami okiennymi i drzwiowymi - tynk cem-wap

- tynk 0,010 0,820 0,012
- wełna min. 0,100 0,039 2,564
- YT24 pp2 0,240 0,110 2,182
- tynk cem-wap 0,010 0,820 0,012
Rsi 0,130
Rse 0,040
Razem: 4,94 U = 0,20
- mostki cieplne (okna) ΔU = 0,05
Uk = 0,25

- nie liczyłem tu elewacji, wpłynie dodatnio, ale w minimalnym stopniu
- welne nalezy kotwic do sciany + okapnik, takze trzeba zwrocic uwage na wykonanie pierwszej warstwy bloczków na fundamencie prosze zobaczyc na www.comproj.pl kotwy, laczniki ....

pozdrawiam i zycze sukcesów

Jakub Kliś

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • W artykule też są opisane konsekwencje negatywne co może się dziać w momencie kiedy ta szczelina będzie zastosowana.     Zapewne sprawa nie jest oczywista i myślę, że ten temat już powinniśmy przymknąć aby nie rozdrabniać się aż nadto. Wątek wyszedł. Nie wiem czy będą jeszcze w tym konkretnym wątku jakieś pytania. Ja spotkałem się bardziej z opinią taką jak cytowanym w artykule.   Bardziej miałbym kierunek od strony srebrnej folii zbrojonej, paroizolacyjnej od wewnątrz. Spotkałem się z opinią, że między tą folią srebrną paroizolacyjną, a płytą MDF, OSB lub GK powinien być odstęp 15-30mm, ponieważ ta folia srebrna odbija promienie cieplne do środka. Realizuje się to też podczas inwestycji standardowo? Zachowanie tej dodatkowej szczeliny jak już będę to robił na wieszakach wydaje mi się dodatkowym problemem. Jak można to najprościej zrobić?
    • Kiedy te zmiany się nasiliły/pojawiły?   Czy ma to związek z czasem wymiany drzwi balkonowych?   Kiedy budynek był ocieplany?
    • Spróbuję wybronić pomysł, o którym wspomniałem w 13 poście i powtórzyć to, co usłyszałem od praktyka z wieloletnim stażem w ociepleniach poddaszy.   Każdy rodzaj membran ma różne parametry i sprawą ważną i oczywistą jest tu paroprzepuszczalność. W artykule który podałeś jest napisane  "nie robić szczeliny" ale to dotyczy tych membran z "wysokim" poziomem paroprzepuszczalności a przecież producenci mają różne wartości swoich produktów. Warto sprawdzić jakie parametry ma membrana u Ciebie i będzie wszystko jasne. Paroprzepuszczalność membran podawana jest w g/m²/24h (w gramach na metr kwadratowy na dobę). Można też użyć współczynnika oporu dyfuzyjnego Sd, którego wartości podawane są w metrach. Im wyższa jest paroprzepuszczalność membrany, tym niższy poziom współczynnika Sd. Z tego co pamiętam, nie powinien być wyższy niż 0,04 m. Wszystko to się sprawdza kiedy membrana jest czysta i nie niezapylona a wełny mineralne pylą, i to sporo i wtedy parametry mogą się zmienić. Inna rzecz, to jeśli pod membranę położysz "wełnę mineralną skalną", to  w pewnych newralgicznych miejscach, kiedy wilgoć utrzymuje się tam dłuższy czas (okres jesień-zima-wiosna), może pojawić się pleśń.  Nie ma tego problemu, gdy zastosujesz "wełnę mineralną szklaną".   Sumując, artykuł nie jest błędny. Jeśli masz odpowiednią membranę i dodasz do tego wełnę mineralną o odpowiednich wartościach, to jeśli nie zrobisz szczeliny wentylacyjnej, to też będzie prawidłowo.   Mój post to była sugestia praktyka i jako sugestię to traktuj. Ostatecznie finalną decyzję podejmiesz sam.  
    • Już głupieję. Nie wiem czy Twoja sytuacja jest taka sama jak moja kiedy ja mam folię a Ty masz deski.   Dosłownie chwila poszukiwań:   Link: https://receptynadom.pl/miedzy-membrana-dachowa-welna-mineralna-zrobic-szczeline-wentylacyjna/#:~:text=Membrany dachowe są przepuszczalne dla,bezpośrednio%2C bez żadnej szczeliny wentylacyjnej.     Czyli rozumiem na tej stronie błędnie piszą? Czy nadal coś źle rozumiem? Zacytowany fragment chyba jest jasny.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...