Skocz do zawartości

Dolne zasilanie kaloryfera, jaki rodzaj zaworów?


Recommended Posts

Napisano
Witam! icon_biggrin.gif
Zamierzam zastosować w moim domku oddolne zasilanie kaloryferów, ze względu na to, iż dom jest parterowy, a kotłownia w piwnicy. Dlatego najlepiej pod wględem estetycznym będzie, gdy rury pozostana w piwnicy. Nie jestem jednak pewien, czy mogę do grzejników PurmoV zabudować zawory proste z termostartem na dopływie i odcinajacy prosty na odpływie. Układ zasilania ma być otwarty z pompką, gdyż używam kotla na paliwo stałe. Bardzo prosze o poradę fachowca, bo nikt ze znajomych, nie ma akurat dolnego zasilania.
pozdrawiam forumowiczów icon_smile.gif
Napisano
Proponuję zastosować grzejniki typu V - są to grzejniki zasilane od dołu z wbudowaną wkładką zaworową termostatyczną z boku grzejnika u góry. Standardowo we wszystkich grzejnikach typu V króćce podłączeniowe oraz wkładka zaworowa znajdują się po prawej stronie grzejnika. Rozstaw dolnych króćców podłączeniowych wynosi 50 mm, zasilanie po wewnętrznej stronie grzejnkia (standardowo po lewej), powrót to króciec zewnętrzny. Możliwe jest zamówienie grzejnika z króćcami podłączeniowymi po lewej stronie. Niektóre firmy produkują grzejniki uniwersalne, które można zamontować z podłączeniem z lewej strony, grzejniki te nie mają zgrzanych wieszaków, do ich montażu używa się specjalnych uchwytów. Podejście pod yaki grzejnik wykonuje się rurą z PP lub PE o średnicy 16x2 mm lub rurą miedzianą o średnicy 15x1 mm (najczęściej). Na podejściach montowane są podwójne bloki zaworowe umożliwiające odcięcie zasilania i powrotu oraz demontaż grzejnika bez spuszczania wody z instalacji. Blok zaworowy (zwany przez niektórych hydraulików "portkami") mocowany jest do rur złączkami zaciskowymi a do grzejnika za pomocą nakrętek 3/4". Są bloki zaworowe proste - dla rur wychodzących z podłogi lub kątowe w przypadku kiedy podejście wychodzi ze ściany. Polecam podejście ze ściany - jest niewidoczne pod grzejnikiem i nie utrudnia sprzątania podłogi pod grzejnikiem. icon_mrgreen.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...