Skocz do zawartości

Dolne zasilanie kaloryfera, jaki rodzaj zaworów?


Recommended Posts

Witam! icon_biggrin.gif
Zamierzam zastosować w moim domku oddolne zasilanie kaloryferów, ze względu na to, iż dom jest parterowy, a kotłownia w piwnicy. Dlatego najlepiej pod wględem estetycznym będzie, gdy rury pozostana w piwnicy. Nie jestem jednak pewien, czy mogę do grzejników PurmoV zabudować zawory proste z termostartem na dopływie i odcinajacy prosty na odpływie. Układ zasilania ma być otwarty z pompką, gdyż używam kotla na paliwo stałe. Bardzo prosze o poradę fachowca, bo nikt ze znajomych, nie ma akurat dolnego zasilania.
pozdrawiam forumowiczów icon_smile.gif
Link do komentarza
Proponuję zastosować grzejniki typu V - są to grzejniki zasilane od dołu z wbudowaną wkładką zaworową termostatyczną z boku grzejnika u góry. Standardowo we wszystkich grzejnikach typu V króćce podłączeniowe oraz wkładka zaworowa znajdują się po prawej stronie grzejnika. Rozstaw dolnych króćców podłączeniowych wynosi 50 mm, zasilanie po wewnętrznej stronie grzejnkia (standardowo po lewej), powrót to króciec zewnętrzny. Możliwe jest zamówienie grzejnika z króćcami podłączeniowymi po lewej stronie. Niektóre firmy produkują grzejniki uniwersalne, które można zamontować z podłączeniem z lewej strony, grzejniki te nie mają zgrzanych wieszaków, do ich montażu używa się specjalnych uchwytów. Podejście pod yaki grzejnik wykonuje się rurą z PP lub PE o średnicy 16x2 mm lub rurą miedzianą o średnicy 15x1 mm (najczęściej). Na podejściach montowane są podwójne bloki zaworowe umożliwiające odcięcie zasilania i powrotu oraz demontaż grzejnika bez spuszczania wody z instalacji. Blok zaworowy (zwany przez niektórych hydraulików "portkami") mocowany jest do rur złączkami zaciskowymi a do grzejnika za pomocą nakrętek 3/4". Są bloki zaworowe proste - dla rur wychodzących z podłogi lub kątowe w przypadku kiedy podejście wychodzi ze ściany. Polecam podejście ze ściany - jest niewidoczne pod grzejnikiem i nie utrudnia sprzątania podłogi pod grzejnikiem. icon_mrgreen.gif
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jest to dom jednorodzinny. (Jestem nowy na na tym forum i za błędy w odpowiedziach przepraszam)
    • 1. Kodeks cywilny (KC) stanowi: Art. 154 KC: Określa, że ogrodzenia między sąsiednimi nieruchomościami powinny być stawiane na granicy, a koszty budowy i utrzymania ponoszą właściciele sąsiednich działek po połowie, chyba że strony ustalą inaczej. A jeśli sąsiadowi coś nie pasuje, to wystarcza cofnąć się na swoją stronę 10 cm żeby stawiać to co się chce. Do wysokości 2,2 metra. Art. 144 KC: Zakazuje działań, które nadmiernie ingerują w korzystanie z sąsiedniej nieruchomości (np. zbyt wysokie ogrodzenie zasłaniające światło). Właśnie te 2,2 metra   2. Prawo budowlane (Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r.) stanowi: Zgłoszenie lub pozwolenie: Ogrodzenia o wysokości powyżej 2,2 m wymagają zgłoszenia do odpowiedniego organu administracji architektoniczno-budowlanej (starostwo powiatowe lub urząd miasta). W niektórych przypadkach, np. przy ogrodzeniach od strony dróg publicznych, może być wymagane pozwolenie na budowę. Art. 29 ust. 1 pkt 23: Ogrodzenia o wysokości do 2,2 m nie wymagają zgłoszenia, chyba że znajdują się w szczególnych lokalizacjach (np. przy zabytkach lub drogach publicznych). Art. 30: Zgłoszenie musi zawierać informacje o rodzaju, zakresie i sposobie wykonania prac oraz terminie rozpoczęcia budowy.   3. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego (MPZP): MPZP może określać szczegółowe wymagania dotyczące ogrodzeń, np. ich wysokości, materiału, kolorystyki czy prześwitu (np. zakaz pełnych ogrodzeń w określonych strefach). Jeśli działka nie jest objęta MPZP, stosuje się ogólne przepisy prawa budowlanego.   4. Warunki techniczne (Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie):  § 41: Ogrodzenia nie mogą stwarzać zagrożenia dla bezpieczeństwa ludzi i zwierząt (np. ostre elementy na górze ogrodzenia są dopuszczalne tylko powyżej 1,8 m wysokości). § 43: Bramy i furtki muszą otwierać się do wewnątrz działki, jeśli znajdują się przy drodze publicznej.   Okna sąsiada nie mają żadnego znaczenia. Oczywiście, jesli ogrodzenie bedzie miało poniżej 220 cm.
    • Komentarz dodany przez Jacek80: Eko House - OSZUŚCI !!! Publikują fałszywe "rankingi", sprzedają kiepsko działające oczyszczalnie, kupują pozytywne komentarze i straszą prawnikami za pisanie niewygodnej prawdy na temat ich produktów oraz metod działania. Uważajcie na tych oszustów i manipulatorów!
    • Witam Jaki tani kocioł jednofunkcyjny kondensacyjny polecacie do ogrzewania podłogowego domu 180m2?   Dom jest parterowy i posiada dwa rozdzielacze, jeden 10 pętli grzewczych a drugi na poddaszu 9 pętli.       
    • Chodzi o ogrodzenie tuż przy domu sąsiada ponieważ teraz jest wjazd (ten prostokąt pomarańczowy ) który ma tylko jedną ścianę z lewej strony i brama która jest bliżej mojego domu a ta L'ka przy domu sąsiada i drodze miałaby być wykończeniem ogrodzenia, rzecz w tym, że nie wiem czy mogę postawić płot tuż pod oknami sąsiada.  Docelowo przeniesiona brama przy ulicy co będzie zgodne z prawem. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...