Skocz do zawartości

Dolne zasilanie kaloryfera, jaki rodzaj zaworów?


Recommended Posts

Napisano
Witam! icon_biggrin.gif
Zamierzam zastosować w moim domku oddolne zasilanie kaloryferów, ze względu na to, iż dom jest parterowy, a kotłownia w piwnicy. Dlatego najlepiej pod wględem estetycznym będzie, gdy rury pozostana w piwnicy. Nie jestem jednak pewien, czy mogę do grzejników PurmoV zabudować zawory proste z termostartem na dopływie i odcinajacy prosty na odpływie. Układ zasilania ma być otwarty z pompką, gdyż używam kotla na paliwo stałe. Bardzo prosze o poradę fachowca, bo nikt ze znajomych, nie ma akurat dolnego zasilania.
pozdrawiam forumowiczów icon_smile.gif
Napisano
Proponuję zastosować grzejniki typu V - są to grzejniki zasilane od dołu z wbudowaną wkładką zaworową termostatyczną z boku grzejnika u góry. Standardowo we wszystkich grzejnikach typu V króćce podłączeniowe oraz wkładka zaworowa znajdują się po prawej stronie grzejnika. Rozstaw dolnych króćców podłączeniowych wynosi 50 mm, zasilanie po wewnętrznej stronie grzejnkia (standardowo po lewej), powrót to króciec zewnętrzny. Możliwe jest zamówienie grzejnika z króćcami podłączeniowymi po lewej stronie. Niektóre firmy produkują grzejniki uniwersalne, które można zamontować z podłączeniem z lewej strony, grzejniki te nie mają zgrzanych wieszaków, do ich montażu używa się specjalnych uchwytów. Podejście pod yaki grzejnik wykonuje się rurą z PP lub PE o średnicy 16x2 mm lub rurą miedzianą o średnicy 15x1 mm (najczęściej). Na podejściach montowane są podwójne bloki zaworowe umożliwiające odcięcie zasilania i powrotu oraz demontaż grzejnika bez spuszczania wody z instalacji. Blok zaworowy (zwany przez niektórych hydraulików "portkami") mocowany jest do rur złączkami zaciskowymi a do grzejnika za pomocą nakrętek 3/4". Są bloki zaworowe proste - dla rur wychodzących z podłogi lub kątowe w przypadku kiedy podejście wychodzi ze ściany. Polecam podejście ze ściany - jest niewidoczne pod grzejnikiem i nie utrudnia sprzątania podłogi pod grzejnikiem. icon_mrgreen.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Drzwi należy usunąć, są zamontowane w niebezpiecznym miejscu dla ludzi, do komunikacji. Trzeba nowe drzwi zamontować głębiej tak, żeby przed drzwiami powstała stopnica.  Trzeba nowe drzwi zamontować na tyle głęboko, żeby ich nie było prawie, lub w ogóle  widać, wtedy powstanie szeroka bezpieczna stopnica, na którą można wejść po otwarciu drzwi. 
    • Proszę jeszcze Sz. Kolegów o wskazanie jakie konkretnie drzwi wybrać (linki?). Rozumiem, że będą tańsze niż drzwi wejściowe, ale zależy mi by były b. dobrze ocieplone. A może ma ktoś jeszcze jakieś wskazówki montażowe?
    • Dzień dobry, chcę ocieplić drewniany strop starego domu z lat 60. Dom jednokondygnacyjny, strych nieużytkowy, ściany z balii sosnowych ocieplone od zewnątrz styropianem, strop drewniany o konstrukcji od strony pomieszczenia ogrzewanego: karton gips -  deski - plewy ok 3-4 cm - 20 cm pustej przestrzeni - deski, po których można chodzić. Dach dwuspadowy, blachodachówka + membrana dachowa. Nie zależy mi na użytkowaniu powierzchni strychu, chcę położyć wełnę na wierzch stropu. Czy powinienem kłaść na deski folię paroizolacyjną (aktywną?) i na nią wełnę mineralną? Czy wełnę mineralną bezpośrednio na deskach? Nie chcę popełnić błędu i doprowadzić do gnicia/degradacji desek. Jak powinienem to wykonać?
    • Witam.  Proszę o pomoc w sprawie mojego dachu. Stary dom kupiony 7 lat temu. Około 2005 roku poprzednik zamontował blachodachówkę. Pod blachę niestety, zamiast membrany dachowej, została założona folia dachowa (FWK). Dach dwu spadowy. W chwili obecnej poddasze jest ocieplone 25cm wełny. Między folią dachową a wełną jest gęste sznurowanie i szczelina 5cm. W kalenicy jest nacięta folia dachowa. Latem planuje zdjęcie starej kalenicy, założenie taśmy kalenicowej z dziurkami i przykręcenie szerszej kalenicy w celu zwiększenia wentylacji. Od strony okapu będą szczeliny nawiewne. W jednej ze ścian szczytowych jest otwór 160mm i kratka wentylacyjna. W drugiej ścianie szczytowej nie mogłem wywiercić otworu bo jest tam przyłącze linią napowietrzną. Wełna jest położona od okapu między krokwiami  do 2/3 wysokości dachu i później przechodzi nad jętki. Czy tak ocieplony dach ma szansę na prawidłowe funkcjonowanie? W normalnym świecie byłaby membrana dachowa wypuszczona do rynny, wełna by dolegała do membrany, ewentualne skropliny wpływałyby do rynny. Czy w moim przypadku sprawna wentylacja uchroni wełnę przed wilgocią? Żona uparła się na wełnę i niestety same z tego problemy... Wszystkie prace przeprowadzam sam. Żałuję że nie zrobiliśmy piany. Konstrukcja dachu sucha, szczelna, byłoby bez roboty i pewnie że nic by się nie zadziało. Proszę o cenę sytuacji.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...