Skocz do zawartości

pustaki szalunkowe


Gość

Recommended Posts

Rozważam możliwość zastosowania pustaków szalunkowych (system Techbud z Krakowa) do budowy ścian fundamentowych domu parterowego z poddaszem użytkowym (bez piwnic). Co sądzicie Państwo o tej technologii, jakie są jej wady i zalety?
Link do komentarza
  • 7 lata temu...
Temat stary, ponawiam pytanie.

Jak na obecną chwilę w praktyce wyglądają pustaki szalunkowe. W internecie można spotkać kilka firm oferujące je, m.in. Leier, Bruk-Bet czy wspomniany Techbud.

Czy może ktoś z własnego doświadczenia jak to wygląda w praktyce, gdyż rozważam właśnie ten sposób stawiania ścian fundamentowych. Które są lepszę, jak je zbroić? Czy wogóle potrzebne jest zbrojenie
Link do komentarza
  • 7 miesiące temu...
Cytat

Temat stary, ponawiam pytanie.

Jak na obecną chwilę w praktyce wyglądają pustaki szalunkowe. W internecie można spotkać kilka firm oferujące je, m.in. Leier, Bruk-Bet czy wspomniany Techbud.

Czy może ktoś z własnego doświadczenia jak to wygląda w praktyce, gdyż rozważam właśnie ten sposób stawiania ścian fundamentowych. Które są lepszę, jak je zbroić? Czy w ogóle potrzebne jest zbrojenie



Pustaki szalunkowe produkuje wiele firm, w Wielkopolsce na przykład KONBET. W ofercie znajdują się pustaki szalunkowe typu L,C i U, a także narożnikowe zewnętrzne i wewnętrzne.

Zbrojenie potrzebne jest, gdy chcesz postawić wysoką ścianę. W większości pustaków znajdują się specjalne wypustki, do których wkładasz zbrojenie.

A samo układanie pustaków szalunkowych jest bardzo łatwe i szybkie. Montujesz je na zakładkę, tak jak np. panele,nie potrzebujesz zaprawy. Ustawia się taką ścianę na sucho, byle na prostym podłożu, bo inaczej wyjdzie krzywo. Gdy ściana osiągnie wysokość około 1 m, należy rozpocząć betonowanie. Pustaki wypełnia się betonem w sposób tradycyjny lub przy użyciu pompy do betonu. Konsystencja mieszanki nie może być zbyt rzadka, żeby nie wypływała przez połączenia między pustakami. Kolejne warstwy ściany można zacząć układać, gdy beton zgęstnieje. Nie trzeba czekać, żeby beton związał na dobre.

Pozdr icon_smile.gif
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. W sprawie doboru polecam skontaktować się na przykłąd z https://www.saunierduval.pl
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
    • ocieplenie dachu pur? odrazu na deski? tylko ze dach to deski membrana papa i blacha bez łąt nie beda sie parzyc deski? ale musze jakas wentylacje zrobic tym bardziej przy ociepleniu?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...