Skocz do zawartości

Problem z grzejnikami


boas43

Recommended Posts

Napisano
Witam.
Posiadam domek z lat PRL tzw. "klocek " ,nieocieplony o powierzchni 125 m2 do tego klocka dobudowana jest weranda i drugie małe pomieszczenie .W sumie te pomieszczenia maja około 21-23 m2 .Problem jest z dogrzaniem tych dwóch pomieszczeń .Gdy w innych pomieszczeniach jest temp.22-23 stopnie to tam jest 15 stopni.Grzejniki ledwo co sa letnie a powrót z grzejników jest bardzo zimny.
Zasilanie do tych pomieszczeń jest podciągnięte z pionu który zasila grzejniki z piętra ,a wygląda to tak ,ze nitka ta odbija pod katem 90 stopni w bok i najpierw jest grzejnik od mniejszego pomieszczenia -gdzie jest trochę lepiej(cieplej) a potem jest grzejnik na werandzie - tutaj jest tragedia(zimno) !
Piec posiadam miałowy całodobowy - temperatura na piecu 60 stopni przy -12 na zewnątrz.Pompka przy piecu to LFP 25POr40C, pompa ma ustawiony cały czas tryb III , nowe grzejniki dwupanelowe Kermi dobrze dobrane do wielkości pomieszczeń i zapotrzebowania budynku.Obydwa zaworki sa odkręcone,grzejniki odpowietrzone,przeczyszczone i bóg wie co jeszcze .
Panowie czy mozliwe ,że pompka ma za mała wydajność ?? A może to inna przyczyna jest .
Napisano
witam, być może przyczyna tkwi w samych zaworkach przy grzejnikach,niektóre z nich chamują przepływ wody,zwłaszcza te z dolnej półki cenowej,może zamontowanie dobrego zaworu kulowego rozwiązało by ten problem,mniej estetycznie to wygląda w porównaniu do tych odkręcanych ale jak otwarty to otwarty
Napisano
instalację trzeba wyregulować!
dawniej grzejniki kryzowało się
teraz trzeba odpowiednio ustawić nastawy wstępne na zaworach
jeśli zawory są bez nastaw wstępnych, to można grzejniki przydławić na śrubunkach powrotnych (jeśli mają taką możliwość)
jeśli nie to pozostaje stara metoda - kryzowanie
co do pompy to może być za mała, trzeba policzyć
inna możliwość, to niestaranne wykonanie odgałęzienia (zaślepienie częściowe przekroju, za mała średnica)
NAJLEPIEJ ZAPROŚ DO DOMU F A C H O W C A
Napisano
pompa na pewno nie jest za mała,
problem może być albo tak jak wspomniano wyżej w zaworach,
może trzeba je po prostu otworzyć, zwłaszcza na zaworach odcinających zdarza się, że nie są otwarte do konca (imbus po odkręceniu zaślepki),
albo zbyt małe średnice zasilania i powrotu,
  • 10 miesiące temu...
Napisano
Hmm.
U kuzyna okazało się że przyczyną jest brak ocieplenia budynku oraz rurki grzewcze wbetonowane bez izolacji w sciany.
To powodowało spore straty 'do murów' i grzejnik był zimny.
Moim zdaniem wtedy nie pomoże żadna pompa, a nawet jeśli pomoże to i tak odbije się to na rachunku (za prąd i opał).
Dlatego w takiej sytuacji kuzyn wymienił piony na nowe - ocieplone i pozbiawione problemu straty ciepła do muru.
Nie chcę się wymądrzać ale byćmoże tutaj problem jest analogiczny.

Pozdrawiam.
Napisano
Witam

Temat już trochę stary, ale powiem co zrobiłem.W tym roku postanowiłem przerobić trochę ta instalację i usunąc problem z grzejnikiem.Grezjnik i zawory były dobre - problemem okazała się za duża odległość dla pompy.Tez na poczatku myslałem ,że to nie możliwe, ale jednak.Grzejnik przełozyłem na druga ścianę budynku i połączyłem w inny pion - momentalnie skróciła się droga instalacji c.o. do tego grzejnika o jakies 5 metrów i teraz grzejnik grzeje pełna mocą icon_smile.gif
  • 5 tygodnie temu...
Napisano
Szczerze mówiąc to nigdy bym nie zgadł,że źródłem problemu może być zbyt daleka odległość od pompy,jestem tym zaskoczony. Ale najważniejsze,że problem i kaloryfer grzeje jak należy.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras jest na zagłębionym ( około 1m) pomieszczeniu gospodarczym, przylega do budynku, ale dystansuje go 10 cm styroduru, pomieszczenie to jest nieogrzewane. Czy w tej sytuacji ma sens docieplenie styrodurem ścian bocznych zewnętrznych (części fundamentowej zagłębionej około 1m)i naziemnej (około 1m) jak również samej płyty tarasu?
    • Oferujemy profesjonalny montaż  i serwis klimatyzacji w Krakowie i okolicach – zarówno w domach jednorodzinnych, mieszkaniach, jak i w biurach czy lokalach usługowych. Zapewniamy dobór odpowiednich urządzeń, estetyczne wykonanie i pełne wsparcie posprzedażowe. Projektujemy i montujemy nowoczesne systemy wentylacji mechanicznej, które zapewniają prawidłową cyrkulację powietrza i eliminują wilgoć. Realizujemy montaż nowoczesnych pomp ciepła – ekologicznych i bezobsługowych źródeł ciepła dla domów i firm. Pomagamy dobrać odpowiedni system grzewczy, a także świadczymy serwis i wsparcie posprzedażowe.   Sprawdź ofertę https://realklim.pl
    • Jesteśmy na wczasach...  
    • Drewno w ogrodzie, na elewacji czy w architekturze ogrodowej wygląda pięknie – ale tylko wtedy, gdy jest odpowiednio zabezpieczone. Jako ekspert marki Osmo, przedstawiam jeden z najbardziej cenionych produktów do ochrony drewna na zewnątrz: Lazura Olejna Osmo  (oryg. Holzschutz-Öl-Lasur). To sprawdzone rozwiązanie, które chroni drewno przed deszczem, słońcem, promieniowaniem UV, grzybami i pleśnią – a przy tym wydobywa jego naturalne piękno. Czym jest Lazura Olejna Osmo? To dekoracyjny, półtransparentny olejowy impregnat do drewna zewnętrznego, opracowany na bazie naturalnych olejów roślinnych: słonecznikowego, lnianego, sojowego i z ostu. Lazura nie tworzy powłoki filmowej – wnika głęboko w drewno i pozwala mu "oddychać", co zapobiega pękaniu, łuszczeniu i odpryskiwaniu. Zastosowanie elewacje i deski fasadowe pergole, płoty, ogrodzenia domki letniskowe, altany carporty, tarasy (elementy pionowe) drzwi, okna, okiennice (również wymiarowo stabilne elementy) Dlaczego warto? Wydajność: nawet do 26 m² z 1 litra przy jednym malowaniu Odporność na UV i warunki atmosferyczne Zabezpieczenie przed grzybami, algami i pleśnią Nie łuszczy się, nie pęka, nie schodzi płatami Bez konieczności szlifowania przy renowacji Łatwa aplikacja, bez smug i zacieków Dostępne kolory (transparentne) Kolory są półprzezroczyste – zachowują naturalny rysunek drewna, nadając mu odcień zgodny z kolorem lazury. Wszystkie kolory można ze sobą mieszać.   NrKolor Osmo (DE) Nazwa polska 700 KieferSosna 702 LärcheModrzew 703 MahagoniMahoń 706 EicheDąb 707 NussbaumOrzech 708 TeakTeak 710 PiniePinia 712 EbenholzHeban 727 PalisanderPalisander 728 ZederCedr 731 Oregon PineSosna Oregon 732 Eiche hellJasny dąb 739 SilbergrauSrebrnoszary 900 WeißBiały 903 BasaltgrauBazaltowy szary 905 PatinaPatyna 906 PerlgrauPerłowoszary 907 QuarzgrauKwarcowy szary   Sposób użycia Drewno musi być suche i czyste (maks. 20% wilgotności). Lazurę dokładnie wymieszać, nie rozcieńczać. Nakładać cienko wzdłuż słojów, pędzlem do olejów lub wałkiem mikrofibrowym. 2 warstwy na surowe drewno, 1 warstwa przy renowacji. Czas schnięcia: ok. 12 godzin przy dobrej wentylacji.   Skład i bezpieczeństwo Naturalne oleje + pigmenty + minimum rozpuszczalników (benzol-free) Zawiera biocyd IPBC – stosować wyłącznie na zewnątrz Produkt spełnia normę B2 (normalnie zapalny po wyschnięciu) Czyścić narzędzia preparatem Osmo Pinselreiniger   Dodatkowe wskazówki praktyczne Nie nakładać na lakierowane lub lakierobejcowane powierzchnie – należy je wcześniej całkowicie usunąć. Jeśli drewno ma być szczególnie chronione przed sinizną i owadami, warto wcześniej zastosować Osmo Impregnację WR (biobójczą). Drewno zawierające taniny (np. dąb) może powodować lekkie zmiany odcienia – zalecany próbny malunek. Podsumowanie Lazura Olejna Osmo to doskonały wybór dla każdego, kto szuka trwałej i estetycznej ochrony drewna na zewnątrz. Sprawdza się zarówno przy nowych realizacjach, jak i przy renowacjach. Działa długofalowo, wygląda naturalnie i jest niezwykle łatwa w utrzymaniu. Masz pytania? Jako ekspert Osmo, chętnie doradzę – napisz komentarz, dołącz zdjęcie drewna, a pomogę dobrać odpowiedni kolor i technologię zabezpieczenia.
    • Nie bardzo, jedynie tynk. Po prostu jak zamkniesz tą wilgoć tam, to te ściany za parę lat się po prostu rozsypią. Przerabiałem to ze ścianą nośną. To co zastaliśmy po przeprowadzce, to ścianę można było rozebrać rękami. Tyle dobrze, że dziadek ten dom sam budował i robił to zgodnie ze sztuką, bo nawet bez tej ściany żaden strop nie pęknął. A jakby nie to, że fundamenty są z piaskowca, który był cały mokry, to klękajcie narody. Oczywiście są szanse, że ta wilgoć wyjdzie na zewnątrz, ale ciężko je oszacować. Tu chodzi o różnicę temperatury. Pustka nawet 3cm będzie zawierać sporo powietrza, w którym przy różnicy temperatur powyżej 50% zacznie się wykraplać woda. Załóżmy, że wewnątrz masz 20°C, ściana z zewnątrz ma 0°, pod płytą nie będzie więcej niż 10°C i w tym momencie występuje skraplanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...