Skocz do zawartości

Legionella - Problem?


Recommended Posts

Napisano
Jakiś czas temu "popełniłem" tekst: "Zanim zabije cię twoje jacuzzi":

https://budujemydom.pl/strefa-magazynu/archiwum/7675-zanim-zabije-cie-twoje-jaccuzi

Artykuł był typowo interwencyjny, ale jego bohater w ostatniej chwili wycofał zgodę na wykorzystanie swego nazwiska, gdyż dystrybutor sprzętu zagroził mu poważnymi sankcjami prawnymi. Tekst zmienił więc charakter i stał się przestrogą w stylu: "Uważajcie na legionellozę"!

Po latach nurtuje mnie pytanie, czy zagrożenie tą chorobą jest obecnie realne? A może przedstawiony w tekście przypadek był tylko niekorzystnym zbiegiem okoliczności?
Napisano
Ja właśnie się tak zastanawiam, jak instalowaliśmy kocioł i rozmawiałam z instalatorem właśnie o Legionellozie to mój instalator powiedział mi tak, "jeśli ma pani wodę z sieci to jest ona chlorowaną i w obiegu cwu krąży ona zbyt krótko (bo jest zużywana), żeby jakieś bakterie w stylu lagionella mogły się w niej znajdować, a obieg co i tak jest obiegiem zamkniętym ( w sensie, że z grzejników wody do kąpieli nie spuszczam) więc nie ma to znaczenia"
Więc w sumie ja już sama nie wiem jak to jest.
Napisano
Cytat

A co zasobnikami ciepłej wody? Tam się nie gromadzą? Przestrzegał mnie instalator.


Ale w zasobniku, to chyba masz temperaturę ciut powyżej 600C, prawda?
Napisano
Moim zdaniem zachorowac mozna zawsze i wszedzie,a odmawiajac sobie jacuzzi,rezygnujemy z dodatkowych przyjemnosci. Przynajmniej tak mi się wydaje.
Gość qbek17
Napisano
Moim zdaniem w domach gdzie nie ma kilometrów rur, a ciepła woda wytwarzana jest na miejscu (temperatura wyższa niż 60 stC) raczej taki problem się nie pojawia.
Napisano
Pod mikroskopem jest piękna icon_biggrin.gif


Brak obrazka

Zaczerpnięte z wiki....

Sztucznym rezerwuarem tych bakterii są systemy ciepłej wody i urządzenia wentylacyjne. Bakterie te mogą kolonizować wewnętrzne części rur z ciepłą wodą, zbiorniki na ciepłą wodę, wieże chłodnicze, głowice natryskowe pryszniców. Właśnie w takich systemach wodno-kanalizacyjnych w początku grudnia 2008 r. wykryto bakterie Legionellozy w szczecińskim szpitalu w Zdrojach oraz w marcu 2009 r. w akademikach SGH w Warszawie.
Do jej wzrostu niezbędne są: wysokie stężenie dwutlenku węgla (2,5-5%) i wysoka wilgotność...
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Ale mówisz tutaj o większym jacuzzi,a my rozmawiamy takim do domowych zastosowań. Nie wierze,że odpowiednio pielegnowane i myte posiada w sobie źródło bakterii.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...