Skocz do zawartości

Farba olejna


Recommended Posts

Zgodnie z technologią budowlaną aby nałożyć tynk mineralny cienkowarstwowy na lamperie z farby olejnej farbę tą należy usunąć. Jeśli zleceniodawca nie chce usunąć lamperii, należy zmatowić farbę grubym papierem ściernym bardzo dokładnie - używając najlepiej szlifierki, następnie odpylić i zagruntować grutem głębokopenetrującym GREINPLASTU rozcieńczonym w stosunku 1:3.
W kolejnym kroku należy utworzyć warstwę kontaktową - czyli przeszpachlować powierzchnię klejem GREINPLAST K lub GREINPLAST PE. Po nałożeniu kleju należy zagruntować i nakładać tynk cienkowarstwowy zgodnie z technologią podaną na opakowaniu. Nadmieniam jednak że jest to rozwiązanie zastępcze.

Jeśli zleceniodawca chce położyć tradycyjny tynk mineralny (cementowo-wapienny) należy bezwzględnie usunąć farbę olejną.

Łukasz Zieliński
Link do komentarza
Załączona porada w zasadzie jest słuszna, chociaż lamperia traktowana jest jako szczególnie niebezpieczne podłoże. Trzeba odpowiednio ocenić jej przyczepność. Jeśli lamperia jest naprawdę silnie związana z podłożem to można zrobić tak jak radzono – odpowiednio ją zmatowić, oczyścić, zagruntować preparatem ATLAS GRUNTO-PLAST zgodnie z jego sposobem użycia. Zgodnie z kartą techniczną po zagruntowaniu GRUNTO-PLASTem można wykonać tynki.

Link do komentarza
Cytat

[...]
zagruntować grutem głębokopenetrującym GREINPLASTU rozcieńczonym w stosunku 1:3.
[...]


Jak i gdzie grunt ma "głęboko penetrować", skoro zalecasz tylko zmatowić - nawet DOKŁADNIE - przecież dalej zostaje warstwa farby, a pod nią pewnie podkład ze szpachli olejnej, a te warstwy nie przepuszczą nawet najlepszego, najgłębiej penetrującego gruntu icon_eek.gif Tu pomóc może TYLKO warstwa sczepna, a takową zapewnia ATLAS GRUNTO-PLAST (takiego używam!) albo preparat o podobnych właściwościach...
Ostatnio widziałem firmę, która na lamperię olejną, pod Goldbanda, jako warstwę sczepną zastosowała cieniutką warstwę CM17 Ceresitu icon_twisted.gif
jaki będzie efekt, nie wiem icon_eek.gif prace trwają icon_rolleyes.gif
Link do komentarza
  • 5 lata temu...
Cytat

Witam serdecznie. Mam problem, ponieważ na lamperii mam farbę olejną, nie chcę jej zdrapywać a chcę położyć na to tynk mineralny. nie wiem co zrobić żeby to po czasie nie odpadało. Uprzejmie proszę o poradę. Pozdrawiam.


czytam wątki i mam taki sam problem "farba olejna" mi za to powiedziano bym nic nie zdrapywała tylko użyła śmig a2 ewentualnie pod niego dała grunt k 15, czy jest ok? nie wiem producent potwierdza a ja dopiero za tydzień zaczynam
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...