Skocz do zawartości

Sciany budynku z EDER czy z silikatów


Recommended Posts

Napisano
Proszę o pomoc rozpoczynam budowę domu 120 m na gruncie suchym i nie wiem czy robić z silikatów jeżeli tak to z jakich ?czy z pustaków ceramicznych i czy EDER jest równie dobry jak poroterm. W projekcie mam poroterm 25. Jaki państwo byście mi doradzili pustak i ile ocieplenia. Pozdrawiam EDYTA
Napisano
Odwieczny problem wiekszosci zaczynajacych budowe. Ja bym olal Porotherm a jak juz chcesz ceramike to innej firmy. Osobiscie teraz bym budowal z silki ze wzgledu na to, ze jest najzdrowsza, ale zeby do konca zachowac jej zalety trzeba by dom ocieplic welna mineralna i otynkowac tynkiem silikatowym a to wychodzi drozej. Silka ma tez wady - jest ciezka, ma gorsze parametry izolacyjne. Jak nie stac Ciebie na silke to polecam suporex, czyli beton komorkowy.

Ja zbudowalem z BK H+H 24 + 15cm styropianu, ale zalecam 20cm i okna obsadzone w warstwie ocieplenia.
Jak silka to 18 lub 24cm + 15-20cm welny.

Tu kolega opisal ladnie zalety silikatow
https://forum.budujemydom.pl/index.php?s=&a...ost&p=65773
Napisano
Też mam podobny dylemat. Opcję suporexów odrzuciłam na początku. Zastanawiam się nad: ceramiką, silką lub keramzytobetonem. W tej chwili na miejscu nr 1 są bloczki z keramzytobetonu - niedługo jadę obejrzeć materiał i ustalić cenę. Ściany będą częściowo 2-warstwowe, częściowo 3-wartswowe. Izolacja z wełny. Warstwa wykończeniowa: tynk, panele drewniane i klinkier.
Będę śledzić wątek dla niezdecydowanych icon_smile.gif
Napisano
Silikaty- najbardziej doceniany materiał np. w Niemczech, Holandii, w Polsce dopiero teraz zdobywający uznanie.

Ściany zewnętrzne powinny stanowić bezpieczną barierę przed otoczeniem zewnętrznym. Optymalnym rozwiązaniem jest ściana warstwowa, w której warstwa izolacji zapewnia odpowiednie parametry cieplne, a silikaty oprócz funkcji konstrukcyjnej spełnią wszystkie pozostałe wymagania stawiane ścianie (np. odporność ogniowa, izolacyjność akustyczna).

Dodatkowym bonusem ściany wykonanej z silikatowych elementów murowych jest ich akumulacja cieplna. Masywne ściany z silikatów niwelują skutki szybkich zmian temperatur niezależnie od pory roku np. przewietrzenie pomieszczenia w zimie nie spowoduje obniżenia temperatury wewnątrz ponieważ nagromadzone w ścianach z silikatów ciepło szybko wyrówna tą różnicę lub ochrona cieplna w lecie, dająca utrzymanie niższych temperatur w pomieszczeniu. Ponadto skutecznie chronią przed hałasem, doskonale tłumią dźwięk, ponieważ obowiązuje zasada „im cięższe materiały ścienne, tym lepiej”.

Na wykonanie ścian fundamentowych lub piwnic polecam zastosowanie specjalnego silikatowego bloczka przeznaczonego do wykonywania tego typu ścian- SILIKAT F (50x25x14). Nośności murów z silikatów znacznie przewyższają nośności murów z innych materiałów, dlatego w przypadku ścian zewnętrznych mogą to być bloczki grubości 18cm lub 24, 25cm (SILIKAT N18, SILIKAT N24, SILIKAT N25).

Do ocieplenia ściany zalecam zastosowanie systemowego rodzaju ociepleń, które proponują producenci tych materiałów. Dostępne obecnie materiały do ocieplania ścian pozwalają na wybudowanie przegrody o grubości akceptowalnej przez użytkowników i spełniającej wymagania dla ścian w budynku energooszczędnym lub pasywnym np. ocieplając ścianę wykonaną z SILIKATu N18 ociepleniem grubości 15cm (w zależności od rodzaju ocieplenia) otrzymujemy współczynnik przenikania ciepła na poziomie U< 0,25 W/(m2*K) lub U< 0,20 W/(m2*K).
Napisano
Cytat

Też mam podobny dylemat. Opcję suporexów odrzuciłam na początku. Zastanawiam się nad: ceramiką, silką lub keramzytobetonem. W tej chwili na miejscu nr 1 są bloczki z keramzytobetonu - niedługo jadę obejrzeć materiał i ustalić cenę. Ściany będą częściowo 2-warstwowe, częściowo 3-wartswowe. Izolacja z wełny. Warstwa wykończeniowa: tynk, panele drewniane i klinkier.
Będę śledzić wątek dla niezdecydowanych icon_smile.gif


A z jakiego powodu odrzuciłaś siporex? Ja mam w projekcie porotherm ale coraz bardziej się skłaniam ku siporexowi.
Napisano
Cytat

A z jakiego powodu odrzuciłaś siporex? Ja mam w projekcie porotherm ale coraz bardziej się skłaniam ku siporexowi.


Ja tez jestem ciekaw... u mnie suporex na drugi miejscu za silikatami a jak ceramika to na pewno nie porotherm icon_wink.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...