Skocz do zawartości

docieplenie


Virus

Recommended Posts

Napisano
Cytat

na pustak jakie docieplenie najlepsze i jaka grubość



W tej chwili mam siporex 24 + styropian 15, w nowym domu zamierzam porotherm 24+ styropian 20
Napisano
Cytat

Zapewniam że czerpnia nie jest zanurzona w stawie.


Zapewniam, że doskonale o tym wiem. Już Szanownemu Panu wyjaśniam.
W czasach działającej wentylacji naturalnej wilgotność w pomieszczeniach przy mrozach spadała do 30 i mniej procent.
Ściana w tamtych czasach nie była ocieplona lub ocieplenie nie przekraczało 0.3W/m2 xK - Tynk zewnętrzny miał dodatnią temperaturę. Gdyby Pan zapoznał sie z wykresem Molliera zobaczyłby Pan, że dla 30% i 20 st.C punkty rosy są w ujemnych temperaturach.
Dlaczego wentylacja mechaniczna pogorszy sprawę (rekuperacja - odzysk ciepła jak Pan niesłusznie zauważył nie ma tu nic do rzeczy) ? Otóż chcemy żyć w komforcie - mając wentylację z regulacją ustawiamy sobie strumień tak by wilgotność wynosiła 45% (lub coś koło tego) . Grubsza izolacja ( w Pana przypadku 20 cm) znakomicie obniży temperaturę tynku zewnętrznego! Wyższa wilgotność i zimniejszy tynk zewnętrzny to znacznie więcej krzywej rosy w ścianie! To szybkie błoto!
Reasumując
1 wentylacja z regulacją zapewni przy mrozach wyższą wilgotność w domu niż naturalna
2 grubsza izolacja obniży znacznie temperaturę tynku zewnętrznego
3 Grube izolacje muszą być zabezpieczone przed dyfuzją

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ostatnio wchodzę na poddaszę pod wieczór, a nagle się zachmurzyło, drzwi na przestrzał otwarte. Ubieram podkoszulek i nie wiem o co chodzi, bo podkoszulek mokry. Patrzę na higrometr, a tu 89%. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Dobrze, ze się w końcu dowiedziałeś. Przecież mrówki mają "mszycowe" farmy (albo fermy) i nie dadzą ich tknąć, bo mają darmową spadź, żarelko do oporu. Ja od dawna kleję lepem pnie wszystkich drzew i co się tylko da. To taka taśma, dwustronnie klejona. Jedna strona klei do drzewa (korę pnia trzeba w tym miejscu delikatnie zrównać, żeby szparami nie przechodziły pod spodem) i dookoła pociągnąć pasek, taki na 5 centymetrów. A wtedy warstwy wierzchniej żadna mrówka nie przejdzie. I po zawodach. Na rok jest spokój.     Nie skłaniaj się. Mnie schły gałązki wiśnio-czereśni. Wyszukałem gdzieś, ze to szkodnik, którego larwy żyją pod warstwą kory i stamtąd szkodzą. I ze walka z nimi jest bardzo trudna. Wiec drzewka poszły pod siekierę i mam spokój. U Ciebie też może być coś, co mieszka w ukryciu.  
    • Są układy do sterowania żyrandolem na dwóch przewodach + PE oddzielny (nawet w sklepie AVT są), więc nie ma problemu. 
    • Zrobiłem dziś doświadczenie ekologiczne. Zabrałem z Katalpy dwie żywotne larwy biedronki i przeniosłem na słoneczniki zaatakowane mszycami. W momencie zaczęły mszyce pożerać. Dwie minuty. Mrówki które o mszyce dbają, w momencie je zaatakowały. Tak agresywnie, że larwy biedronki okaleczone odpadły z rośliny jedna po drugiej. Wniosek? Tępić mrówki! Tępić! Nie ma z nich w ogrodzie pożytku.
    • Jeżeli autora pytania to interesuje to można z tego zrobić układ w którym:  - lampy I i II będą zapalane i gaszone wspólnie (obie równocześnie) z każdego z trzech miejsc A, B, C; - lampa III będzie zapalana i gaszona niezależnie od lamp I oraz II z każdego z tych trzech miejsc.  To by wymagało zastosowania dwóch podwójnych łączników schodowych oraz podwójnego łącznika krzyżowego.  Jeżeli jest tym zainteresowanie to rozrysuję i opiszę układ połączeń.  Próbowałem jeszcze rozrysować układ z z potrójnymi łącznikami schodowymi i krzyżowymi, z lampami I i II zapalanymi i gaszonymi osobno, ale tu coś mi żył przewodów brakuje.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...