-
Posty
15 -
Dołączył
-
Ostatnio
Ostatnio na profilu byli
Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.
Maciek8080's Achievements

Początkujący (1/4)
0
Reputacja
-
Dzień dobry, Skonsultowałem sprawę jeszcze raz z moim kierownikiem budowy i dowiedziałem się, że w tym przypadku wywinięcie folii budowlanej na ściany w zupełności wystarczy. Dziękuję za trafną podpowiedź. Nie mniej jednak cały czas martwiłem się podciąganiem kapilarnym na styku ściana/podłoga. dlatego sprawa po konsultacji z kierownikiem została załatwiona w następujący sposób: Na styku ściana-podłoga użyłem zaprawy uszczelniającej Ceresit CR90. Pierwsza warstwa zaprawy położona pędzlem , druga warstwa zaprawy położona szpachelką budowlaną (masa była bardziej plastyczna), trzecia warstwa zaprawy jeszcze raz położona pędzlem. Chciałem użyć dodatkowo taśm CL152 ale w tym przypadku nie ma mowy o przesączaniu się wody lub wody działającej pod konkretnym ciśnieniem, raczej nie będzie miało też miejsca zawilgocenie posadzki w związku z tym zrezygnowałem z taśm. Na to zostanie położona folia wywinięta na ściany. Teren gdzie znajduje się dom - piachy, woda tam nie stoi nigdy, nawet przy bardzo dużych opadach deszczu, ponadto woda z rynien będzie odprowadzana do studni chłonnej.
-
Dziękuję za informację.
-
Cześć, Mam pytanie odnośnie izolacji po ścianami nośnymi betonu komórkowego. Bloczki pierwsza warstwa na zaprawie murarskiej, kolejne warstwy na zaprawie do cienkich spoin Mam izolację poziomą - papa szybki profil SBS 5,2 mm, natomiast budowlańcy nie zrobili zakładu ok. 15 cm i teraz nie mam jak tego połączyć z izolacją, która powinna być ułożona na chudym betonie (papa, ewentualnie folia). Poczytałem trochę o podciąganiu kapilarnym i sam nie wiem co o tym myśleć. Teren - jednorodny - piach. Wykonanie: Ława fundamentowa beton B-20, w wykopie położona folia - 0,02mm x 2. Na gotowej ławie położona papa szybki profil SBS 5,2 mm Bloczek fundamentowy B20 wymurowany na zaprawie. Ściany bloczka pomalowane dysperbitem od wewnątrz oraz od zewnątrz x 2. Strona zewnętrzna ocieplona styropianem wodoodpornym grubość 15 cm oraz w koło położona folia kubełkowa. Na ostatnią warstwę bloczka betonowego położona izolacja pozioma - wspomniana papa szybki profil SBS. Przed wylaniem chudego betonu piach odpowiednio zagęszczony, mechanicznie ubity i na piachu położona jedna warstwa foli o grubości 0,02 Przeczytałem chyba wszystkie forma, kilka artykułów o pociąganiu kapilarnym, o właściwościach technicznych użytych materiałów budowlanych, o warunkach gruntowych: a teraz pytanie/pytania 1. Czy sposób budowy i zastosowanej hydroizolacji opisany powyżej - jeżeli chodzi o pociąganie kapilarne ściany będzie zachodził w tym konkretnym przypadku? 2. Podciąganie kapilarne a zastosowane materiały - ABK + pierwsza warstwa zaprawy murarskiej, a później zaprawy do cienkich spoin? 3. Jaka jest wielkość porów w zaprawie murarskiej a jaka w zaprawie do cienkich spoin? 4. Na jaką wysokość ewentualnie ścian zaciągnęłaby wilgoć przy założeniu z jakich materiałów jest budowany dom i na jakim terenie? Opis jak wyżej + użyte materiały - ABK+ zaprawy? 5. Czy taki sposób uszczelnienia wspomoże papę poziomą SBS 5,2 mm, która znajduje się pod bloczkiem komórkowym - opis: na styku ściany wysokość ok. 15 cm oraz wstępnej podłogi z chudego betony, położyłbym elastyczną zaprawę uszczelniającą Hydro Flex 1C + do tego taśmy uszczelniające (wodoodporne, mrozoodporne, odporne na starzenie), później folię atestowaną x 2 0,03 mm? Załączam zdjęcie poglądowe
-
Może się komuś przyda, po konsultacji z kierownikiem budowy - została złożona reklamacja. Na 36 dostarczonych krokiew - 18 było uszkodzonych. Ubytki w sęku miały głębokość od 3-5 cm, gdzie grubość krokwi wynosi 8 cm. Na krokwi, która miała 6,6m ilość jakich sęków 3-4. Na cztery zamówione murłaty - dwie były mocno uszkodzone - głębokość sęków to ok. 6 cm. Wszystkie sęki były miękkie z oznakami próchna. Po potwierdzeniu przez dekarza i kierownika budowy - drzewo nie spełnia swojej roli jako drzewo na więźbę dachową - po wyschnięciu wskazane sęki odpadły by od drzewa powodując jego nieodwracalne uszkodzenia mogące mieć wpływ na konstrukcję dachu i jego użytkowanie. Firma, która sprzedała mi drewno na podstawie przesłanych zdjęć uznała reklamację i w dniu dzisiejszym otrzymałem zwrot pieniędzy. Oczywiście zostałem bez materiału a to powoduje, że budowa mi się przesunie. Ale lepiej mieć dobry dach i niż zły. Moja rada sprawdzajcie co dostajecie - bo to drzewo to jedna wilka katastrofa.... PS. nie szukałem drzewa taniego - ogólnie to się na tym nie znam, chciałem mieć po prostu dobry materiał.
-
Dziękuję za odpowiedź... Znalazłem taką informację na internecie dotyczącą wad drewna odnośnie sęków: Sęk nadpsuty w nim zgnilizna zajmuje nie więcej niż 1/3 powierzchni jego przekroju. Sęk zepsuty w nim zgnilizna zajmuje więcej niż 1/3 powierzchni jego przekroju. Sęk w drewnie drzew iglastych ze zgnilizną miękką, w stadium rozkładu drewna ma proszkowatą lub włóknistą masę nosi nazwę sęka tabacznego. Czy te zdjęcia nie pokazują sęka nadpsutego i zepsutego?
-
Dzień dobry, Zamówiłem drzewo na dach w tartaku, na które czekałem 3 tygodnie. Wczoraj przywieźli zostało złożone na placu budowy. Podczas układania drzewa zauważyłem takie coś na murłatach i na krokwiach - proszę o poradę, czy jest się czym martwić. Poczytałem trochę i zaczynam mieć ogromne wątpliwości w jakość przywiezionego mi drzewa.
-
Maciek8080 zmienił swoje zdjęcie
-
Cześć, Po ponownej wizycie kierownika na budowie ustalono - rozebranie komina (gdyż na tylko 1,5 m) i ponowne jego złożenie zgodnie ze sztuką budowlaną. Bardzo dziękuję za pomoc oraz uwagi. Temat uważam za zamknięty.
-
Dziękuję za odpowiedź - ale chyba zostałem źle zrozumiany. Wydawało mi się, że opisałem to czytelnie. Z pustaka kominowego keramzytowego chce wyjąć ceramikę Fi140 - czyli w pustaku kominowym w ogóle nie będzie żadnej ceramiki. Zamiast ceramiki zastosuje wkład z kwasówki - firmy Jeremias - firma ta wykonuje, czy też współpracuje z producentem kotłów gazowych Viessmann - na swoje produkty daje aż 25 lat gwarancji. Czy takie rozwiązanie wchodzi w grę?
-
Cześć, To co zamierzam zrobić - to wyjąć ceramikę i w pustak kominowy keramzytowy kW2 włożyć koncentryczny system kominowy - system TWIN marki Jeremias (wentylacja zostanie nieruszona, a tam gdzie miała być rura ceramiczna Fi140 byłaby rura z kwasówki - 125/80). Napiszcie mi czy tak może być zrobione - czy mogę włożyć kwasówkę tylko w pustak kominowy keramzytowy czy też prawnie są inne wymagania, które to wykluczają. Komin ma obecnie 1,5 metra wysokości, więc rozebranie też nie będzie problemem - ale wolałbym to uratować.
-
Nie jestem mistrzem w tym temacie, ale sprawdziłem rury ceramiczne połączone na sucho - gdy stawiam jedną na drugiej to nie są idealnie spasowane - jakbym nie postawił rury, to jednego boku jest ok. 2-3mm rura wciśnięta do środka. Jak się przesuwa palcem po rurze, to czuć nierówność - wgłębienie, trudno aby w tym miejscu trzymał się kit. Można spróbować postawić rurę, ale trzeba nią kręcić na różne strony aby się wpasować. Chyba wtopiłem na materiale - zgłoszę na razie reklamację na stronie producenta - nie mniej stanie budowa na kilka dni - i to jest najgorsza rzecz - bo planowałem się przykryć do końca roku.
-
Konekt Turbo - dziś sprawdzę połączenia rur ceramicznych na sucho, które są na budowie - możliwe, że jest problem również z wymiarem.
-
Cześć, Problem rozwiązany. Po konsultacji z kierownikiem budowy oraz kominiarzem, komin albo: - zostanie rozebrany i zbudowany od nowa lub, - zostanie wyciągnięta ceramika, a w miejsce ceramiki zostanie zamontowana rura z kwasówki Fi130 lub Fi 150. Wszystko zależy od kosztów.
-
Cześć, Jeszcze jedno pytanie - czy trzeba taką ceramikę rozebrać i budować jeszcze raz komin, czy też mogę uszczelnić to kitem kwasoodpornym - bo jeszcze mam do tego dostęp - rura jest widoczna od strony wewnętrznej. Wysokość komina ma na obecną chwilę ok. 2 metry. Ceramika niżej wygląda podobnie - jest prosta - więc jest ok, ale ma braki w kicie kwasoodpornym. Górną ceramikę kazałbym odkleić i poprawić ilość kitu, natomiast ceramikę poniżej, która ma tylko braki w kicie kwasoodpornym - ale jest równa kazałbym uzupełnić kit od strony wewnętrznej - proszę o informację czy tak będzie dobrze pod kątem technologi budowlanej?
-
Dziękuję za odpowiedź, Mam nagrany film - załączam zdjęcia z tego filmu. Na połowie rury jest ładny kit, a na drugiej połowie mam coś takiego - w/g mnie jest to błąd. Jeszcze mogą to naprawić - niż później zostanę z wadliwym kominem.
-
Dzień dobry, Mam pytanie odnośnie budowy komina - komin systemowy ceramiczny do kotła kondensacyjnego. Rura ceramiczna jest krzywa - proszę o informację czy jest to błąd. Ponadto czy mogę jeszcze poinstruować majstra, że należy to poprawić. Czy rurę ceramiczną, która jest już w kicie mogę odkleić bez uszkodzenia ceramiki. Załączam zdjęcie.