Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok

PREFIX

Uczestnik
  • Posty

    4
  • Dołączył

  • Ostatnio

  • Dni najlepszy

    1

PREFIX last won the day on lutego 25 2012

PREFIX had the most liked content!

Reputacja

1 Neutralny

O PREFIX

  • Ranga
    Początkujący
  1. Nadchodzące wydarzenia sportowe zapowiadają ogromne emocje i niezwykłe przeżycia. Firma SIG od zawsze aktywnie uczestniczy w działaniach sportowych, organizując cykliczne turnieje piłkarskie SIG CUP. I tym razem również nie mogło zabraknąć nas przy piłce? Z myślą o kibicach przygotowaliśmy specjalną promocję. Nasi Klienci mają szansę otrzymać bilet na mecze: POLSKA-GRECJA, 8.06 Warszawa POLSKA-ROSJA, 12.06 Warszawa POLSKA-CZECHY, 16.06 Wrocław Przeżyj niezwykłą przygodę razem z SIG i kibicuj polskiej reprezentacji w nadchodzących mistrzostwach! Promocja trwa do 31 maja 2012. Odwiedź najbliższy oddział, zapytaj sprzedawcę o szczegóły. Adresy Oddzuiałów znajdziesz w linku: http://prefix.pl/Oddzia%C5%82y/ Efektowny terminarz rozgrywek czeka na Ciebie!
  2. Dach ? jak jest zbudowany, kilka słów o folii dachowej Kiedy myślimy o dachu wyobrażamy sobie domek jednorodzinny ze spadzistym dachem, słowo dach kojarzy się z czerwonymi dachówkami. Rzeczywistość jest jednak znacznie bardziej złożona, o czym najczęściej przekonujemy się dopiero decydując się na budowę własnego domu. Zanim położymy te dachówki musimy pomyśleć o kilku istotnych kwestiach. Dach opiera się na konstrukcji zwanej więźbą dachową. Dalej układana jest warstwa paroizolacyjna, następnie termoizolacyjna, a na krokwiach albo na deskowaniu w zależności od wybranego rozwiązania tzw. warstwa wstępnego krycia, czyli popularna folia dachowa. Najlepiej zastosować trójwarstwową np. folię dachową Prefix 3000 PLUS, w których film funkcyjny znajduje się między dwiema warstwami włókniny. Dzięki temu membrana jest odporna na uszkodzenia mogące powstać w wyniku tarcia spodniej powierzchni folii po powierzchni krokwi lub deskowania. Kolejną sprawą, na którą trzeba zwrócić uwagę przy wyborze membrany jest wodoszczelność mierzona odpornością folii na nacisk słupa wody. Najlepsze dostępne w Polsce produkty m.in. Prefix 3000 i Prefix 3000 PLUS wytrzymują nacisk 5 m słupa wody (mają klasę W1). Następną istotną kwestią jest paroprzepuszczalność, czyli jaką ilość pary wodnej może przepuścić powierzchnia folii. Im wyższa wartość Sd, tym niższa paroprzepuszczalność. Większość membran ma Sd=0,02 m, m.in. Prefix 3000 i Prefix 3000 PLUS. Wybranie takiej membrany, o wysokiej paroprzepuszczalności uchroni nas przed gromadzeniem się zbyt dużych ilości wilgoci w ociepleniu poddasza, co z kolei źle wpływa na jego właściwości termoizolacyjne. Inną ważną cechą membrany jest jej gramatura czyli masa powierzchniowa, od której zależy wytrzymałość mechaniczna membrany. Im wyższa jej wartość, tym lepsza wytrzymałość membrany. Przed zakupem też, koniecznie sprawdźmy, czy produkt t.j. Prefix 3000 i Prefix 3000 PLUS jest odporny na działanie promieni UV. Ma to kluczowe znaczenie w trakcie robót montażowych, ponieważ właśnie wtedy folia dachowa narażona jest na stałe działanie słońca, które niszczy jej strukturę (powstają dziury, co w konsekwencji prowadzi do przeciekania dachu). Dopiero na tak przygotowanym podłożu dekarz mocuje kontrłaty (pionowe) i łaty (poziome), a na nich dachówki betonowe lub ceramiczne. Prefix ma w swojej ofercie całą gamę akcesoriów dachowych. Folia_dachowa_Prefix_3000.pdf Folia_dachowa_Prefix_3000_PLUS.pdf Folia_dachowa_Prefix_3000.pdf Folia_dachowa_Prefix_3000_PLUS.pdf
  3. Dla każdego z nas wygląd naszego domu bądź mieszkania jest dla bardzo ważny. Po ciężkim dniu pracy miło jest zrelaksować się w pięknym i przytulnym wnętrzu. Kiedy decydujemy się na remont, chcemy aby wszystko było idealnie zrobione. Z drugiej strony zależy nam na czasie, oszczędności i jakości wykonania. Gładź gipsowa jest ostatnią warstwą, po której następuje już tylko gruntowanie i malowanie lub tapetowanie. Trzeba jednak pamiętać, że gładź nie jest materiałem wykończeniowym, który można stosować w miejscach takich jak łazienka, o dużym stopniu wilgoci, nie stosujemy jej bezpośrednio na murze z betonu komórkowego. Nie nadaje się też do stosowania na zewnątrz budynku, ponieważ nie jest odporny na działanie wilgoci, wody czy mrozu. Pod wpływem wody bowiem produkty gipsowe rozmiękają i tracą swoje właściwości. 1. Przygotowanie: a. Podłoże: nie może być wilgotne, przemarznięte, pylące się lub pokryte łuszczącą się farbą. Należy wszystko oczyścić, farbę zeskrobać, a kurz zetrzeć. Zgrubienia i wybrzuszenia trzeba wyrównać. Gładź nie może też stykać się bezpośrednio z elementami metalowymi czy stalowymi, chyba, że zostały zabezpieczone przed korozją np. pomalowane farbą antykorozyjną, ocynkowane, chromowane czy niklowane. b. Gruntowanie: używamy polimerowego preparatu gruntującego i pędzla ławkowca. Dzięki zagruntowaniu ułatwimy sobie pracę ? z jednej strony zmniejsza się chłonność ściany, a z drugiej zwiększa przyczepność. Dobrze jest pokryć dwukrotnie środkiem gruntującym podłoża o wysokiej chłonności (beton komórkowy, gazobeton), wapienne, gipsowe, oraz nierównomiernie wchłaniające wilgoć (cegła). Oszczędzając na gruntowaniu ryzykujemy, że ściana ?wypije? wodę z gładzi, a wyschnięta powierzchnia popęka. Po zagruntowaniu należy odczekać 24 godziny do rozpoczęcia gładzenia. c. Przygotowanie mieszaniny: trzeba wymieszać zakupioną gładź z wodą, potrzebna do tego będzie wiertarka z mieszadłem. Można jednak w bardzo prosty sposób zaoszczędzić sobie kłopotu z mieszaniem i ustaleniem prawidłowych proporcji gips-woda, kupując gotową gładź szpachlową np. Prefix Finish w poręcznym wiaderku. Takie rozwiązanie ma jeszcze tę istotną przewagę, że niewykorzystaną gładź zamiast wyrzucać, możemy zamknąć w wiaderku i zużyć później. 2. Nakładanie gładzi na ścianę: a. Ogólnie: Do nakładania gładzi używamy narzędzi ze stali nierdzewnej (paca, szpachla), ponieważ produkty gipsowe powodują korozję metali. Nie szpachlujemy w temperaturze poniżej 5°C (powietrza i podłoża), i wilgotności powietrza powyżej 70%. b. Kątowniki: Profile narożnikowe przycinamy na odpowiednią długość nożycami do blachy i potem na sucho dopasowujemy do miejsca, w którym będzie przymocowany. Wzdłuż naroży nakładamy gładź, niezbyt dużo, by kątowniki nie zsuwały się ze ściany. Na wklejenie narożników, wyrównanie ich i wypoziomowanie (kontrolujemy poziomnicą) mamy 15 minut ? zanim masa stwardnieje. c. Nakładanie gładzi: Zaczynamy od sufitu w kierunku od okna do drzwi. Do nakładania gładzi używamy pacy długości conajmniej 40 cm, silnie dociskamy ją do podłoża. Jednorazowo nakładana warstwa nie powinna być grubsza niż 2 mm, nanoszenie grubszych warstw może powodować tworzenie się pęcherzyków powietrza. Większe ubytki i nierówności pokrywać kolejnymi warstwami po wyschnięciu warstwy nałożonej wcześniej. Jeśli powierzchnia nie osiągnęła oczekiwanej gładkości (sprawdzamy to oświetlając powierzchnię od boku, będzie widać nierówności) nakładamy drugą warstwę w kierunku prostopadłym do poprzedniej. W wypadku nanoszenia kilku warstw należy pamiętać aby kolejne były coraz cieńsze. Na ścianie masę nanosimy od dołu do góry i rozprowadzamy półkolistymi ruchami. Na koniec wyrównujemy krótką pacą stalową. 3. Przygotowanie do malowania/tapetowania a. Szlifowanie powierzchni: W przypadku starannego nałożenia, ewentualne szlifowanie powierzchni ograniczone jest do minimum. Powierzchnie szlifujemy po całkowitym wyschnięciu ostatniej warstwy, używając pacy z papierem ściernym (ziarnistość - 60-80) lub siatką do szlifowania (ziarnistość - 60-120). b. Przygotowanie do malowania: Przed malowaniem należy oczyścić ścianę z pyłu (zamieść lub odkurzyć) i zagruntować. Malować można już następnego dnia.
  4. Często gubimy się w natłoku różnych nazw: gładź gipsowa, masa szpachlowa, gładź szpachlowa, szpachlówka gipsowa, tynk gipsowy cienkowarstwowy. Dotyczą one tego samego produktu, który jest różnie nazywany przez wykonawców i producentów. Głównym składnikiem gładzi szpachlowej jest gips, ale mieszanina zawiera także dodatki kredy, dolomitu i innych substancji dodatkowych. Gips, jako spoiwo znany jest od starożytności. Stosowano go już w starożytnym Egipcie przy przygotowywaniu ścian grobowca grobowcach Tutenhamona do ozdobienia ich malowidłami, które do dziś nas zachwycają. Popularny był również w starożytnej Grecji (pałac Knossos) i Rzymie. Już starożytni znali liczne zalety tego spoiwa. Jedną z nich jest minimalny skurcz wysychania, często występujący przy stosowaniu produktów cementowych. Prace z produktami gipsowymi ułatwia krótki czas wiązania i twardnienia - po 24 h spoiwo to uzyskuje około 40% swojej wytrzymałości maksymalnej. Wyjątkowym produktem pod tym względem jest gotowa gładź szpachlowa Prefix Finish. Wstępne, powierzchniowe wyschnięcie i stwardnienie podłoża następuje po 4 godzinach, a całkowite utwardzenie po około 12 godzinach. Ponadto gips cechuje dobra przyczepność do wielu materiałów budowlanych, trzeba jednak pamiętać, że nie nadaje się do bezpośredniego użycia na murze z betonu komórkowego. Powierzchnia pod gładź musi być sucha, odpylona i nieprzemarznięta. Gładź nie może też stykać się bezpośrednio z elementami metalowymi, czy stalowymi, chyba, że zostały zabezpieczone przed korozją np. ocynkowane, chromowane czy niklowane. Gips, dzięki regulacji wilgoci, tworzy swoisty mikroklimat, przez co ma też dobre oddziaływanie zdrowotne; posiada również dobre właściwości cieplne i jest ognioodporny. Jest też dobra wiadomość dla ekologów: gips jest czysty ekologicznie, a do jego wytwarzania nie potrzeba dużych nakładów energetycznych (niskie temperatury wypalania). Trzeba jednak pamiętać, że gładź nie jest materiałem wykończeniowym, który można stosować w miejscach takich jak łazienka, o dużym stopniu wilgoci. Nie nadaje się też do stosowania na zewnątrz budynku, ponieważ nie jest odporny na działanie wilgoci, wody czy mrozu. Pod wpływem wody bowiem produkty gipsowe rozmiękają i tracą swoje właściwości.
×