Skocz do zawartości

Dom z keramzytu


Recommended Posts

Napisano
Każdy z tych materiałów może "postać" na mrozie jak jest suchy i każdy się rozleci jak jest mokry. I bardziej powinno się pisać nieizolacyjność tych materiałów jest podobna.
Jak czytam wywody na forumbudowlanym doradcy budolanego, który mówi, że ściana nie powinna być izolowana (tylko jednowarstwowa) bo wtedy będzie cała ciepła i punkt rosy będzie za ścianą, a jak już ociepłać to wełną, woda wtedy gromadzi się w wełnie i odparowywuje. Dodaje jeszcze z pełnym przekonaniem, że wełna mokra czy sucha ma identyczne własciwości izolacyjne, to nie dziwię się, że takie ataki wywołuje pisanie o fizyce izolacji. A to, że taki dom zużywa 200 kWh/m2na rok to dobrze opchnie się pacjentowi piec gazowy , lub ciepłą pompe. A 40 kWh/m2 rocznie a K<0.12 W/m2?K w podłodze ścianie dachu czy skuteczna ,zdrowa wentylacja, to niegodne fachowca,lub tak się nie da.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Ciekawi mnie ten wątek bo wybudowałem dom z tych pustaków z Mszczonowa. Kubatura jakieś 860 m. To co prawda pierwszy sezon, Ale rachunki były ok 300 zł poza dwoma m-cami gdzie było mroźno i średnia była 550 zł. Ogrzewam gazem. Pustaki w dotyku są ciepłe. Myslę, że drugi sezon nie powinien byc gorszy. Co miało wyschnąc to wyschło.
Zaznaczam, że nie widzę efektów tego o czym pisze panTB.Wg tego co muwi powinieniem pójść z torbami.
  • 1 rok temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ostatnio wchodzę na poddaszę pod wieczór, a nagle się zachmurzyło, drzwi na przestrzał otwarte. Ubieram podkoszulek i nie wiem o co chodzi, bo podkoszulek mokry. Patrzę na higrometr, a tu 89%. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Dobrze, ze się w końcu dowiedziałeś. Przecież mrówki mają "mszycowe" farmy (albo fermy) i nie dadzą ich tknąć, bo mają darmową spadź, żarelko do oporu. Ja od dawna kleję lepem pnie wszystkich drzew i co się tylko da. To taka taśma, dwustronnie klejona. Jedna strona klei do drzewa (korę pnia trzeba w tym miejscu delikatnie zrównać, żeby szparami nie przechodziły pod spodem) i dookoła pociągnąć pasek, taki na 5 centymetrów. A wtedy warstwy wierzchniej żadna mrówka nie przejdzie. I po zawodach. Na rok jest spokój.     Nie skłaniaj się. Mnie schły gałązki wiśnio-czereśni. Wyszukałem gdzieś, ze to szkodnik, którego larwy żyją pod warstwą kory i stamtąd szkodzą. I ze walka z nimi jest bardzo trudna. Wiec drzewka poszły pod siekierę i mam spokój. U Ciebie też może być coś, co mieszka w ukryciu.  
    • Są układy do sterowania żyrandolem na dwóch przewodach + PE oddzielny (nawet w sklepie AVT są), więc nie ma problemu. 
    • Zrobiłem dziś doświadczenie ekologiczne. Zabrałem z Katalpy dwie żywotne larwy biedronki i przeniosłem na słoneczniki zaatakowane mszycami. W momencie zaczęły mszyce pożerać. Dwie minuty. Mrówki które o mszyce dbają, w momencie je zaatakowały. Tak agresywnie, że larwy biedronki okaleczone odpadły z rośliny jedna po drugiej. Wniosek? Tępić mrówki! Tępić! Nie ma z nich w ogrodzie pożytku.
    • Jeżeli autora pytania to interesuje to można z tego zrobić układ w którym:  - lampy I i II będą zapalane i gaszone wspólnie (obie równocześnie) z każdego z trzech miejsc A, B, C; - lampa III będzie zapalana i gaszona niezależnie od lamp I oraz II z każdego z tych trzech miejsc.  To by wymagało zastosowania dwóch podwójnych łączników schodowych oraz podwójnego łącznika krzyżowego.  Jeżeli jest tym zainteresowanie to rozrysuję i opiszę układ połączeń.  Próbowałem jeszcze rozrysować układ z z potrójnymi łącznikami schodowymi i krzyżowymi, z lampami I i II zapalanymi i gaszonymi osobno, ale tu coś mi żył przewodów brakuje.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...