Skocz do zawartości

Przebudowa istniejacego budynku ... pytania !


Recommended Posts

Napisano
Witam

Niedługo stanę się właścicielem budynku jednorodzinnego w którym to chciałbym dokonać delikatnych przeróbek tj:

- chciałbym kilka okien zamurować
- wykuć w ścianie zewnętrznej drzwi wychodzące na taras
- wykuć kilka okien w piwnicy
- ocieplic budynek

Czy do tych prac wymagane jest jakieś zezwolenie,jeżeli tak to prosze powiedzieć krok po kroku co jest potrzebne i gdzie sie udac z tymi papierami/pozwoleniami
Napisano
Nie wiem czy coś się nie zmieniło, ale jeszcze niedawno było tak, że zmiana wielkości otworów w istniejącym domu, nie była kwalifikowana jako remont (nie stanowiła odtworzenia stanu pierwotnego). Tylko wówczas prace można wykonywać na podstawie zgłoszenia. Zmiana wielkości otworów okiennych, czy też drzwiowych w starym domu jest traktowana jak przebudowa obiektu! A to wiąże się z koniecznością uzyskania pozwolenia na budowę.

Ale jeszcze raz powtarzam. Nie mam pewności, czy przepisy się nie zmieniły, bo nie śledzę ich na bieżąco. Pozdrawiam.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Nie ingerujesz w konstrukcje nosna budynku, wiec nie potrzebujesz zezwolenia. Z drugiej strony wszystko zalezy od wielkosci okien oraz proporcji otworów do scian. Powiedzmy, ze chcesz miec w piwnicy trzy okna o szerokosci 1,5 - 2 m i wysokosci 50 cm w scianie o dlugosci 7m. Masz taki kaprys. Wtedy jest to juz inna bajka.
Pozdrawiam
Napisano
Przewidywany zakres zmian wymaga uzyskania pozwolenia na budowę. Trzeba więc wystąpić o wydanie warunków zabudowy (przebudowy) lub porównać je z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego. Konieczny też będzie projekt przebudowy.
Napisano
Dzień dobry. Jestem właścicielką drewnianego domu z roku 1921. Dom w połowie jest mieszkalny, a druga część to zabudowanie gospodarcze. Chcę część gospodarczą z drewnianej zamienić na murowaną (prawie jak Kazimierz Wielki) icon_wink.gif oraz zmienić dach na nowy, bo szkodniki zżarły krokwie. Poradźcie od czego zacząć załatwianie formalności. Z góry dziękuję. icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam,   Przebudowałem poddasze na mieszkanie użytkowe. Problem polega na kiepskim ciśnieniu wody szczególnie ciepłej, które dodatkowo spada gdy ktoś piętro niżej również korzysta z ciepłej wody.    W łazience na poddaszu zamontowany jest przepływowy podgrzewacz wody Kospel PPE3. Budynek jest zasilany wodą ze studni zwykłej z hydroforem w piwnicy. Rury są od początku budowy budynku, a sam budynek z lat 90. Na dolnym piętrze ciśnienie jest ok. Na górne piętro rury zasilające wodę (PEX) zostały połączone ze starymi pod samym stropem.   Co można zrobić żeby poprawić ciśnienie wody na piętrze ? Jakieś urządzenie wspomagające ? Przepływomierz posiada zworki, którymi można zwiększyć moc - czy to może zmienić sytuacje ? Domyślam się, że padną sugestie odnośnie starej instalacji, ale jednak na dole ciśnienie wody jest ok. Proszę o pomoc.     
    • Tak to strop bez wylewki bo starą skułem. Chodzi o to, że w jej miejsce będzie nowa, typowo 6-7 cm gruba do ogrzewania podłogowego. Zamiast styropianu jak poprzednio styrobeton bo zauwżyłem że poprzednia wylewka miała normalnie 5cm ale środkiem zaledwie 3. Trudno byłoby styropianem wyrównać.   A jakie zwykle sa metody naprawy takich pekniec? Strop wyglada na lany nie widze nigdzie dyltacji   dziękuję za odpowiedź 
    • Przede wszystkim jaki tam jest rodzaj stropu i jakie tam dojdą nowe obciążenia. Bo nie rozumiem co znaczy "będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki." Będzie tam nowa wylewka? W takim razie jak gruba? Tylko jako warstwa wyrównująca, zespolona ze starą wylewką, czy od niej oddzielona styropianem lub folią? Bo mi to raczej wygląda na strop bez zrobionej wylewki.  Skoro jest tam gdzieś wykuta dziura w betonie to trzeba ją oczyścić i wypełnić masą naprawczą do betonu. Gruntowanie na pewno nie zaszkodzi.  Natomiast co do pęknięć to powinien to obejrzeć konstruktor na miejscu. Bez tego można sobie gdybać, nie wiedząc nawet jakie tam są warstwy i jak głęboko sięgają pęknięcia. To również rzecz dla konstruktora, żeby ocenić czy nowe obciążenia nie będą zbyt duże.
    • Skoro zamiast wylewki będzie płyta systemowa i suchy jastrych to moc grzewcza podłogówki będzie jeszcze niższa, bo tu rurki nie są bezpośrednio otulone wylewką. Czyli będziemy mieli efekt ciepłej podłogi, ale do efektywnego ogrzewania takiej łazienki będzie to o wiele za mało. Naprawdę nie wiem, czy na tak małej powierzchni warto robić podłogówkę wodną zamiast elektrycznej. Wszystko się znacznie bardziej komplikuje. Zużycie prądu nie musi zaś wcale być duże, bo ogrzewanie podłogowe nie musi działać stale. Zasadniczą moc grzewczą i tak powinien tam zapewniać grzejnik.   W łazience zdecydowanie lepiej zastosować płyty cementowo-włóknowe niż gipsowo-włóknowe, bo są znacznie mniej wrażliwe na działanie wilgoci.    Jaki tam jest rodzaj stropu? Być może legary dałoby się usunąć, ułożyć tam izolację cieplną i suchy jastrych z płyt cementowo-włóknowych?
    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...