Skocz do zawartości

Ile płacicie za piach do fundamentów


Recommended Posts

  Cytat

?????
pierwsze słyszę .... :scratching:

Rozwiń  



Ale co pierwsze słyszysz? Chyba to nie jest nietypowe, ze fundament się zasypuje piachem i utwierdza warstwa po warstwie? Ziemia zmienia swoją objętość pod wpływem wilgoci i może to spowodować pęknięcia płyty dlatego się stosuje piach. Ja mam podłoże gliniste swoiste i to chyba tez na to wpływa
Link do komentarza
  Cytat

Mam pytanie ile płacicie za piach do wypełnienia fundamentów. Mam ofertę 900zl za wanienkę 25 ton. Wydaje mi się kosmiczna. Piach przyzwoity a kierownik powiedział ze na moim podłożu to wazne?

Proszę o opinie

Rozwiń  

Jak cna kosmiczna to policz sobie ile wychodzi tona - 36 zł i teraz zadaj sobie pytanie czy za 36 zł ładowałabyś tą tonę ręcznie? o cenie materiału już nie wspomnę i transporcie.
Cena dobra a sprecyzuj do czego ten piach ma być,czy do podsypania pod przyszłym fundamentem czy do wypełnienia podsypki między ścianami fundamentowymi pod posadzkę ślepą.
Link do komentarza
  Cytat

Jak cna kosmiczna to policz sobie ile wychodzi tona - 36 zł i teraz zadaj sobie pytanie czy za 36 zł ładowałabyś tą tonę ręcznie? o cenie materiału już nie wspomnę i transporcie.
Cena dobra a sprecyzuj do czego ten piach ma być,czy do podsypania pod przyszłym fundamentem czy do wypełnienia podsypki między ścianami fundamentowymi pod posadzkę ślepą.

Rozwiń  



Może trochę źle się wyraziłem chodzi o wypełnienie podsypki miedzy ścianami fundamentowymi pod płytę? Ławy już są wysłane i postawione ściany fundamentowym z bolączką i izolacja wykonana. Teraz trzeba czymś wnętrze wypełnić. Dlatego piach. Niestety potrzebuje dużo bo obrysem fundamentów duży. Edytowano przez Claudio (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  Cytat

Może trochę źle się wyraziłem chodzi o wypełnienie podsypki miedzy ścianami fundamentowymi pod płytę? Ławy już są wysłane i postawione ściany fundamentowym z bolączką i izolacja wykonana. Teraz trzeba czymś wnętrze wypełnić. Dlatego piach. Niestety potrzebuje dużo bo obrysem fundamentów duży.

Rozwiń  

Co mogę Ci doradzić to to,że nie każdy "piach" nadaje się do wypełnienia wewnątrz ścian fundamentowych oraz pamiętaj o dobrym zagęszczeniu piasku żebyś potem nie zadawał pytania jak ślepa Ci popęka.
Link do komentarza
  Cytat

Co mogę Ci doradzić to to,że nie każdy "piach" nadaje się do wypełnienia wewnątrz ścian fundamentowych oraz pamiętaj o dobrym zagęszczeniu piasku żebyś potem nie zadawał pytania jak ślepa Ci popęka.

Rozwiń  



No właśnie wiem bo mogłem kupic tańszy piach ale facet przywiózł koloru brązowego i mówił ze to doby piach więc go odeslalem żeby sobie to zabrał. Dlatego chyba nie pozostaje nic innego tylko płacić slono za piach....ale dobry

A nawiązując do zagęszczanie to napisz coś wiecej

Dzięki
Link do komentarza
  Cytat

No właśnie wiem bo mogłem kupic tańszy piach ale facet przywiózł koloru brązowego i mówił ze to doby piach więc go odeslalem żeby sobie to zabrał. Dlatego chyba nie pozostaje nic innego tylko płacić slono za piach....ale dobry

A nawiązując do zagęszczanie to napisz coś wiecej

Dzięki

Rozwiń  

Nie kolor piasku jest odpowiedzialny za jego jakość.
A co do zagęszczania to filozofii nie ma.Sypiesz warstwę około 20-30 cm po całości i ubijasz,przy ścianach zewnętrznych musisz uważać i za mocno i nie cisnąć zagęszczarka abyś murów nie wypchnąć. Jeżeli jest piasek sypki to po rozsypaniu warstwy można go polać wodą aby przy zagęszczaniu nie "mielił". I tak warstwa po warstwie aż do danej wysokości.
Link do komentarza
  Cytat

Nie kolor piasku jest odpowiedzialny za jego jakość.
A co do zagęszczania to filozofii nie ma.Sypiesz warstwę około 20-30 cm po całości i ubijasz,przy ścianach zewnętrznych musisz uważać i za mocno i nie cisnąć zagęszczarka abyś murów nie wypchnąć. Jeżeli jest piasek sypki to po rozsypaniu warstwy można go polać wodą aby przy zagęszczaniu nie "mielił". I tak warstwa po warstwie aż do danej wysokości.

Rozwiń  



Rozumiem a czy jest jakiś sposób na sprawdzenie stopnia zagęszczenie. Innymi słowy jak stwierdzić czy wystarczająco zagescilem???

Drugie pytanie. Jakie urządzenie użyć? Skoczka czy stopę? Co radzicie?
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Nasze zalecenia dotyczące montażu blachy trapezowej TP-26 SUPER: MONTAŻ - Konstukcja wsporcza z łat drewnianych 40×50 mm, 40×60 mm, 32×100 mm montowanych w maksymalnym rozstawie 350 mm mierzonym od tych samych krawędzi. - Należy sprawdzić i jeżeli to konieczne przeprowadzić jej niwelację zapewniającą kąty proste na połaci oraz jej równą płaszczyznę. - W części okapowej rekomendowane jest użycie pasa nadrynnowego zaciągowego jako elementu nośnego do montażu arkuszy. Arkusze należy przygotować, wykonując w ich części startowej tzw. zaciąg, element zaczepowy o pas. - Mocowanie arkuszy w górę fali w rozstawie wkrętów maksymalnie co 700 mm, za pomocą wkrętów samowiercących typu TORX 4,8 x 60 mm w kolorze pokrycia. Należy zwrócić uwagę na siłę dokręcenia wkrętów, powinna zapewnić odpowiednie przyleganie arkusza do podkonstrukcji bez wgniecenia górnej części fali. Należy odpowiednio wyregulować siłę dokręcenia wkrętów używając do tego np. sprzęgła wkrętarki. - Zaleca się wykonanie wlotowej szczeliny wentylacyjnej okapu o przekroju min. 200 cm2 /1mb oraz w celu jej zabezpieczenia przed owadami i gryzoniami wykonanie specjalnej obróbki z blachy perforowanej. - Zalecana wylotowa szczelina wentylacyjna powinna mieć przekrój czterokrotnie mniejszy od wlotowej, licząc na jedną stronę połaci ( 50 cm2 /1mb). Zapewnia ją pozostawienie 60 mm szczeliny pomiędzy arkuszami przeciwległych połaci w kalenicy oraz obustronny montaż listwy podkalenicowej, w której specjalnie zaprojektowania perforacja zapewnia optymalny przepływ powietrza, chroniąc kalenicę przed wdmuchiwaniem wody opadowej i śniegu. Listwa podkalenicowa do TP26 SUPER jest także elementem nośnym do montażu obróbki kalenicy np. PROSTA PLUS. CIĘCIE - Do cięcia blach należy używać nożyc elektrycznych z głowicą rotującą. Po zakończeniu montażu bezwzględnie oczyścić powierzchnię z opiłków, wkrętów itp. W przypadku uszkodzenia powierzchni należy jak najszybciej wykonać niezbędny (punktowy) retusz, przy zastosowaniu lakieru odpowiedniego z oryginalnym kolorem blach. - W przypadku użycia szlifierki kątowej do cięcia blach powlekanych lub innych materiałów będących w zasięgu powstającego na skutek cięcia strumienia gorących opiłków, następuje utrata gwarancji. Reklamacje nie będą uwzględniane. __________________________ Blacha trapezowa TP-26 SUPER https://pruszynski.com.pl/produkt/blachy-trapezowe/blacha-trapezowa-na-dach/tp26super-blacha-trapezowa-na-dach/
    • Przy kolejnych porządkach tak zrobię, ale mimo to i tak stoi już parę lat. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Komentarz dodany przez Henryk: Jedyny na rynku legalny zestaw do przeróbki szamba. Warunek - trzeba mieć szczelne szambo. Procedura tak jak przy oczyszczalni. Montaż - 1 dzień. W końcu nie śmierdzi, a oczyszczone ścieki wykorzystuje do nawadniania iglaków...
    • To konieczność. Też próbowałem tylko wsuwać, ale wtedy nawet jak się człowiek oprze przypadkowo ręką o taki regał, to się mogą wysunąć. I półki wtedy lecą. Chociaż zaginanie nie jest łatwe. Najlepiej najpierw pod języczek wsuwać ostrze noża i lekko go ugiąć tak, aby później móc złapać koniec małymi kleszczykami i zagiąć już co najmniej o kąt prosty, a najlepiej jeszcze bardziej. Wtedy całość się trzyma, można regał przesuwać, przenosić i nic się nie dzieje.
    • Cenna uwaga, bo ja tych blach nie pozaginałem. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...