Skocz do zawartości

Stara drewniana podłoga a panele podłogowe


Nornik

Recommended Posts

Napisano
Mam następujący problem ? Podłoga stare deski podłogowe pomalowane(dom jednorodzinny stary) farbą olejną do drewna.nierówności pomiędzy jednym końcem podłogi w szerokości wynoszą 1,5cm do 2 cm - pod regał musiałem podkładać podkładki bo inaczej nie ustawił bym go prosto.
Czy na taką podłogę mogę położyć panele na podkład XPS Plus 6mm czy trzeba najpierw położyć podkład z płyt OSB np.michnosystem ?
Remont mieszkania planuję wiosną i największym problemem są podłogi.Obawiam się że po pewnym czasie w panelach zrobią się szpary tym bardziej że na drodze 15 m od okna jest duży ruch.Ta podłoga ma ok.30-40 lat.
Proszę pomóżcie.
Napisano (edytowany)
najpierw należałoby dokładnie sprawdzić stan desek czy nie ma dziur po kornikach, czy nie są gdzieś spróchniałe. potem kwestia podejścia do tematu zależy od zasobności portfela. osb + michnosystem daje gwarancje idealnie równej podłogi i stabilności ale niesie za sobą koszty. te 1,5-2cm to różnica na jakiej długości podłogi? jeśli na tych 15m to wcale nie jest dużo, można próbować podkładami pod panele (takie zielone wykonane z włókna drzewnego - coś jak płyta pilśniowa) występują w grubościach 5,5; 7mm + pianka. opcja pracochłonna i bywa że miejscami może powstać efekt pływania podłogi (będzie się uginać) z powodu dużej grubości podkładu/pianki. na koniec jeśli panele dobrze ułożone szpary nie powinny powstać. Edytowano przez huhra (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

najpierw należałoby dokładnie sprawdzić stan desek czy nie ma dziur po kornikach, czy nie są gdzieś spróchniałe. potem kwestia podejścia do tematu zależy od zasobności portfela. osb + michnosystem daje gwarancje idealnie równej podłogi i stabilności ale niesie za sobą koszty. te 1,5-2cm to różnica na jakiej długości podłogi? jeśli na tych 15m to wcale nie jest dużo, można próbować podkładami pod panele (takie zielone wykonane z włókna drzewnego - coś jak płyta pilśniowa) występują w grubościach 5,5; 7mm + pianka. opcja pracochłonna i bywa że miejscami może powstać efekt pływania podłogi (będzie się uginać) z powodu dużej grubości podkładu/pianki. na koniec jeśli panele dobrze ułożone szpary nie powinny powstać.


Serdeczne dzięki za poradę a już myślałem że nikt nic nie odpowie.Podłoga ma 5x5x5x5m czyli 25m2.te 1,5-2cm to patrząc od lewego narożnika do środka czyli właśnie jakieś 15m.Wyczytałem na gazeta.forum taką poradę:
1) położyć cienką 1 warstwę płyty OSB lub MPF 10mm sprawdzić poziom i tam gdzie są nierówności podłożyć paski z podkładu a na to drugą warstwę płyt w kierunku przeciwnym do poprzedniej - oczywiście druga warstwa na położony pasek poziomujący.
Nie wiem tylko czy płyty OSB układać bez 3mm odstępów czyli na styk,czy z 3mm odstępami pomiędzy płytami ?
Dylatację pomiędzy ścianą a płytą oczywiście należy zostawić(1cm starczy?) ?
2) Tak jak piszesz aby ułożyć podkład pod panele np.ECO STEICO 7mm + pianka ale boję się czy po ułożeniu paneli nie będą one pękały na łączeniach.Podłoga która jest obecnie choć stara to nie ugina się i nie skrzypi,co najwyżej trochę dudni jak się mocno chodzi.
3) Jak należy ułożyć podkład o którym wspomniałem ?


Napisano
podkład pod panele powinno się układać w karo czyli skośnie co do desek podłogowych.
jeśli dasz osb 10mm i pasek podkładu to należałoby zwrócić uwagę na grubość tego paska, bo jeśli wyjdzie ci np. 7 lub 5,5 to płyta nie złamie się ale chodząc może mieć ruch. chodzi o to że trzeba by dać wtedy 3-4 pasy podkładu 7;5,5;3;2(pianka). czyli stopniowo schodzić.
ewentualnie dać osb 15 będzie już dużo sztywniejsza. zwróć też uwagę na ile możesz/chcesz podnieść tą podłogę (2 płyty, podkład, panel) wyjdzie jakieś 35-40mmm...
1cm od ściany spokojnie wystarczy, odstępy miedzy płytami też nie zaszkodzą. płyty osb chcesz tylko położyć czy też czymś je przytwierdzić?
Napisano
Cytat

podkład pod panele powinno się układać w karo czyli skośnie co do desek podłogowych.
jeśli dasz osb 10mm i pasek podkładu to należałoby zwrócić uwagę na grubość tego paska, bo jeśli wyjdzie ci np. 7 lub 5,5 to płyta nie złamie się ale chodząc może mieć ruch. chodzi o to że trzeba by dać wtedy 3-4 pasy podkładu 7;5,5;3;2(pianka). czyli stopniowo schodzić.
ewentualnie dać osb 15 będzie już dużo sztywniejsza. zwróć też uwagę na ile możesz/chcesz podnieść tą podłogę (2 płyty, podkład, panel) wyjdzie jakieś 35-40mmm...
1cm od ściany spokojnie wystarczy, odstępy miedzy płytami też nie zaszkodzą. płyty osb chcesz tylko położyć czy też czymś je przytwierdzić?


Podłoga z desek która jest schodzi od lewego rogu ściany do środka stopniowo np.przy ścianie w rogu jest ok. 1,8cm - 2cm a im dalej w kierunku przeciwległej ściany i rogu jest mniej.
Wykombinowałem sobie aby dać paski podkładu takie jak piszesz na to płyta OSB i nie wiem czy ją przykręcać - i tu pytanie czy zastosować wkręty regulujące ? Czy koniecznie na tą warstwę płyt układać drugą warstwę OSB 18mm ?
Czy wystarczy jedna warstwa ?
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Podłoga z desek która jest schodzi od lewego rogu ściany do środka stopniowo np.przy ścianie w rogu jest ok. 1,8cm - 2cm a im dalej w kierunku przeciwległej ściany i rogu jest mniej.
Wykombinowałem sobie aby dać paski podkładu takie jak piszesz na to płyta OSB i nie wiem czy ją przykręcać - i tu pytanie czy zastosować wkręty regulujące ? Czy koniecznie na tą warstwę płyt układać drugą warstwę OSB 18mm ?
Czy wystarczy jedna warstwa ?


Nie przesadzaj bo jak zaczniesz prostować takim sposobem to wyjdą Ci schody,to nie wylewka samopoziomująca.
Do paneli dopuszczalne są nierówności dochodzące do 3 mm na długości 1m . Zwróć uwagę aby powierzchnia była równa ,zresztą jak położysz płytę osb to będziesz miał równo jak na stole.Ta nierówność około 2 cm to przy takie powierzchni podłogi rozejdzie się ja setka wódki po kościach i śladu nie będzie widać icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Nie przesadzaj bo jak zaczniesz prostować takim sposobem to wyjdą Ci schody,to nie wylewka samopoziomująca.
Do paneli dopuszczalne są nierówności dochodzące do 3 mm na długości 1m . Zwróć uwagę aby powierzchnia była równa ,zresztą jak położysz płytę osb to będziesz miał równo jak na stole.Ta nierówność około 2 cm to przy takie powierzchni podłogi rozejdzie się ja setka wódki po kościach i śladu nie będzie widać icon_biggrin.gif


Bardzo,bardzo dziękuję uspokoiłem się bo gdybym nie liczył się z kasą to zawołałbym ekipę i po sprawie , ale niestety remont całego mieszkania pochłonie dużą część moich oszczędności dlatego wszystko chcę zrobić sam.
Właśnie najgorszy "ból głowy" miałem z podłogą - no ale dzięki Wam mam rozwiązanie.
Serdeczne dzięki.
Gość mhtyl
Napisano
A napisz jeszcze jaka ta podłoga ma wymiar.
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Napisał


Człowiek stary ,ślepy i nie moglem znaleźć a wiem ,że wcześnie o niej czytałem a potem zwątpiłem bo coś mi się zwidziało,że ja o podłodze w innym temacie czytałem. Tak to jest jak się za dużo czyta na raz icon_biggrin.gif
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Minęło już trochę czasu,więc może napiszesz jak teraz wygląda sprawa podłogi,udało Ci się położyć panele? Czekamy na Twoja odpowiedź oraz takze na zdjęcia:)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...