Skocz do zawartości

koszty c.o.


Gość

Recommended Posts

Napisano
Mam pytanie a propos instalacji centralnego ogrzewania. Otóż mam do wykończenia mały domek 81 m2 i w tej chwili chcę zrobić centralne ogrzewanie. Moje pytanie dotyczy tego, czy mogę wymagać od instalatora, który przyjdzie obejrzeć budowę aby podał mi kosztorys (chociaż orientacyjny)? Bo zauważyłam, że nie są oni zbyt chętni do tego. Czy może za coś takiego wziąć on pieniądze? Chodzi mi o to,że nie chciałabym "w ciemno" kogoś zatrudniać, tylko z góry byc przygotowana na jakąś sumę orientacyjną.
A może ktoś wie ile orientacyjnie kosztuje sama robocizna? (przy 10 grzejnikach, piwnica, parter i piętro, miedź, bez wkuwania rur w ścianę).
Będe wdzięczna za pomoc icon_smile.gif Pozdrawiam...
Napisano
7 - 8 tyś. zł grzejniki stalowe płytowo-konwektorowe PURMO, KERMI lub podobne, zasilane od dołu, z wbudowaną wkładką zaworową, z głowicą termostatyczną. icon_mrgreen.gif
Napisano
hmm... a to 7-8 tys zł to koszt....? robocizny tylko? czy może czegos innego??
Napisano
Podane koszty obejmują:

- materiały: rury i złączki z PP lub Cu, grzejniki (10 szt.) płytowo-konwektorowe z wkładką zaworową zasilane od dołu, podwójny blok przyłączeniowy do grzejników zasilanych od dołu kątowy (podejście ze ściany), złączki zaciskowe na rurę, głowice termostatyczne (10 szt.)
- robocizna: rozprowadzenie rur w posadzce i bruzdach ściennych (wraz z kuciem) wykonanie podejść pod grzejniki, montaż grzejników, próbę szczelności
icon_mrgreen.gif
Napisano
AHA, jeśli chodzi o wyceny i przygotowanie oferty, to przynajmniej w moim przypadku odbywa się to całkowicie bezpłatnie, chociaż w większości przypadków na sporządzeniu oferty współpraca kończy się.icon_mrgreen.gif
  • 3 lata temu...
Napisano
podanie kosztorysu to nie łaska tylko wymóg - przynajmniej w cywilizowanym świecie. fachowiec nie powinien mieć żadnych problemów z wyliczenie ilości potrzebnych materiałów więc chodzi tylko i wyłącznie o jego dobrą (lub) złą wolę
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
  Cytat

A jak nie ma kosztorysu, to należy pożegnać potencjalnego wykonawcę i rozejrzeć się za nowym!!!

Rozwiń  


Sam prowadzę firmę EKOEMITER na mazowszu i zawsze wykonuję kosztorysy. Tak aby klienci wiedzieli jakie są koszty instalacji np: pomp ciepła , kotłów, kolektorów słonecznych i c.o.
Nie wyobrażam sobie aby było inaczej. Podpisuję również z klientami umowy na daną inwestycję jest to bezpieczna forma dla obu stron. Zależy nam na dobrze wykonanej pracy a przede wszystkim na zadowoleniu klienta, nie kierujemy się tylko i wyłącznie zyskiem.
www.ekoemiter.com.pl
icon_smile.gif

DSC01446.jpg

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To wygląda na to, że nie jest to garaż wolnostojący, jak wyglądałoby z treści pierwszego postu, tylko związany z budynkiem mieszkalnym... Czy może nie? Może jakiś szkic, czy fotka...
    • Jeżeli ostatecznemu wypoziomowaniu ścian fundamentowych ma służyć tylko różnica w grubości pierwszej warstwie zaprawy to faktycznie różnica nie powinna być większa niż ok. 1 cm. Po prostu, jeżeli będzie większa to trudno będzie zrobić korektę tylko w tej warstwie. Ale w praktyce można nieco korygować także zmieniając grubość warstwy zaprawy w kolejnych warstwach bloczków. W efekcie dramatu nie będzie niezależnie od tego czy trzeba będzie skorygować różnicę 1 cm, czy np. 4 cm. Da się natomiast poprawić nawet znacznie większą różnicę. Tylko ostatecznie po co się męczyć? im dokładniej będą wykonane same ławy, tym łatwiej i szybciej będzie można na nich wymurować ściany fundamentowe.  Podobnie będzie ze wszystkimi innymi pracami na budowie. Dla przykładu, niedokładności w murowaniu ścian w części nadziemnej da się skorygować grubością tynku. Ale ostatecznie każda taka niedoróbka i niedokładność to jednak pewien kłopot. 
    • Z opisu wnioskuję, że prawdopodobnie odkopanie ścian fundamentowych nie spowoduje zagrożenia. Jednak z naciskiem właśnie na prawdopodobnie. Nie będąc na miejscu i nie znając szczegółów nie mogę tego powiedzieć z całkowitą pewnością. Dlatego pomimo wszystko bezpieczniej będzie odkopywać każdą ścianę stopniowo, jako 2 lub 3 odcinki.  Natomiast odkopywanie fundamentu od strony wewnętrznej (od garażu) nie ma sensu. Natomiast co do wieńca to skoro go nie zrobiono, to teraz już się go i tak nie doda. 
    • Dzień dobry,   Zastosowanie odpowiedniego podkładu pod blachę jest kluczowym elementem prawidłowego wykonania dachu, nawet w przypadku pełnego deskowania. Warstwa ta pełni rolę dodatkowego zabezpieczenia konstrukcji dachowej oraz samego pokrycia. Brak membrany lub folii pod blachą może prowadzić do poważnych konsekwencji dla całej konstrukcji dachu. Wilgoć, która dostaje się pod pokrycie blaszane, nie mając możliwości odprowadzenia, powoduje stopniowe zawilgocenie elementów drewnianych. Z czasem prowadzi to do degradacji drewna, rozwoju grzybów i pleśni, a w konsekwencji do osłabienia całej konstrukcji nośnej dachu.   Kondensacja pary wodnej, która tworzy się na spodniej stronie blachy, bez odpowiedniej warstwy rozdzielającej przyspiesza procesy korozyjne. Nawet najlepsze zabezpieczenia antykorozyjne blachy mogą nie wytrzymać stałego kontaktu z wilgocią gromadzącą się między pokryciem a deskowaniem. Ponadto, podkład dachowy zapewnia dodatkową ochronę przed przeciekami w miejscach łączeń arkuszy blachy lub w przypadku uszkodzeń mechanicznych pokrycia. Stanowi on swoistą warstwę awaryjną, która zabezpiecza konstrukcję dachu przed wodą w sytuacjach krytycznych.   Profesjonalne wykonanie dachu z zastosowaniem odpowiedniego podkładu zwiększa również izolacyjność termiczną całej konstrukcji i ogranicza hałas powodowany przez deszcz czy grad uderzający w blachę. Jest to istotne zwłaszcza w przypadku pomieszczeń użytkowych znajdujących się bezpośrednio pod dachem. Inwestycja w wysokiej jakości membranę dachową  to stosunkowo niewielki wydatek w porównaniu do kosztów naprawy szkód spowodowanych przez zawilgocenie konstrukcji czy wymianę skorodowanego pokrycia. Nawet w przypadku dachów o pełnym deskowaniu, warstwa ta stanowi niezbędne zabezpieczenie trwałości całej konstrukcji.   ____________________________ Łata okapowa wentylacyjna https://pruszynski.com.pl/produkt/akcesoria/typowe-obrobki-blacharskie/lata-okapowa-wentylacyjna/  
    • Ja używam Rigips Vario i taśmy papierowej Tuff Tape, jak będziesz miał problem ze znalezieniem daj znać. Rigips Vario do wypełnienia, a taśmę kleję na Rigips Premium Light. Pierwsza jest sucha, druga gotowa, rewelacyjnie się na jednej i drugiej pracuje. Po wypełnieniu czekasz przynajmniej dobę, chyba że jeszcze będzie widać że nie wyschło, więc musi wyschnąć w 100% bo inaczej spęka. Taśmy ślizgowej przy połączeniu ściana - GK się nie zaleca, ponieważ zupełnie inaczej pracuje jedna i druga powierzchnia, stąd taśma Tuff Tape, która doskonale łączy to połączenie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...