Skocz do zawartości

ściana osłonowa - warto?


Jacek K.

Recommended Posts

Napisano
Jestem pierwszy raz na forum i jeszcze nie wybudowałem domu (robię kosztorys).

Chcę pokryć od wewnątrz ściany tzw. ścianą osłonową, czyli przy gołej ścianie z gazobetonu dać profile UW na suficie i posadzce, między nimi wstawić pionowe profile, między te z kolei wełna 5 cm i na wierzch folię paroizolacyjną. Na to wszystko płyty G-K. Coś jak w domach szkieletowych. Moje pytania:
1. czy warto się w to bawić? Zaletą jest przestrzeń na instalacje (prąd, skrętka UTP, zasilanie grzejników), które można w razie czego dosyć łatwo rozbudować. Również wzrasta izolacyjność termiczna ścian zewn. oraz akustyczna działowych (tego nigdy za wiele). Wady oprócz ceny - jakie???
2. Jaki będzie komfort (mikroklimat) w pomieszczeniach? Słyszałem, że gipsy mocno wysuszają powietrze, a zimą wysuszać je będzie "do zera" rekuperator. Jak sobie z tym poradzić?
3. Dać dwie płyty czy jedną na ruszt?

Jak ktoś coś takiego zrobił sobie w domu niech da znać. Interesuję mnie zwłaszcza wrażenie po okresie grzewczym.
Napisano
Warto, takie rozwiązanie na pewno porawi własności cieplne ściany - zwiększyłbym maksymalnie grubość wełny mineralnej. Sprawna wentylacja mechaniczna (z rekuperatorem jak najbardziej) jest konieczna. Dwie płyty zawsze lepiej niż jedna, można też postawić ściankę np. z klinkieru lub z cegieł silikatowych. icon_mrgreen.gif
Napisano
Cytat

można też postawić ściankę np. z klinkieru lub z cegieł silikatowych. Mr. Green


TYLKO PO CO ????
klinkier od srdka??

rozwiązanie nie głupie.
Ale jak już napisałeś - konieczna dobra wentylacja.
Można pomyśleć o jakim nawilżaczu?
Tu więcej pewnie ci podpowie Pan T.B. - on jest wielkim zwolennikiem izolacji od środka i pewnie ma spore doświadczene ?!!

Co do dwóch płyt - to myślę, że nie ma takiej potrzeby - chyba, że w miejscach gdzie będziesz wieszać szafki.

Wady
- dodatkowa wada to zmniejszenie powierzchni.
Napisano
Nie rozmawiamy tu o zmniejszeni powierzchni użytkowej, te rozwiązania - klinkier, silikaty to rozwiązania dla ludzi z otwartym umysłem i fantazją oraz poczuciem estetyki, dla których ściana to niekoniecznie biała, gładka powierzchnia, po której "ślizga" się wzrok. icon_mrgreen.gif
Napisano
Szanowny Panie Sławku, nie tyle ja jestem zwolennikiem izolowania od środka co fizyka i systemy ogrzewania wymuszają takie rozwiązania. Sciana osadzona na fundamencie jest odbiornikiem ciepła, umieszczanie izolacji termicznej za notorycznym odbiornikiem świadczy o nieznajomości fizyki (nieprawdą jest, że zimno wchodzi) . Dodatkową sprawą jest niemożliwość zabezpieczenia (podobnie jak w dachu czy ścianie w szkielecie) filią przed wnikaniem ciepłego powietrza w przegrodę termiczną. Współczesne systemy ogrzewania posiadają automatykę odpowiadającą za stabilizację temperatury w pokoju, nie występuje więc "nadprodukcja ciepła" dalatego też ściana starego typu nie pełni już roli akumulatora, jest wyłącznie odbiornikiem.
Chętnie wyślę Panu nowe katalogi Xella (oni już się przekonali) Proszę też porównać grubości izolacji i sposoby izolowania na stronach tej samej firmy www.isover.pl i www.isover.se
Napisano
W budownictwie pasywnym często wykorzystuje się ściany ceramiczne jako akumulatory ciepła - ściana taka w ciągu dnia nagrzewa się od słońca, a wieczorem i w nocy oddaje ciepło. Taka ściana musi być jednak wystawiona na działanie promieniowania słonecznego. Warto niektóre pomysły z budownictwa pasywnego wykorzystać przy budowie domów energooszczędnych. icon_mrgreen.gif
Napisano
Cytat

Szanowny Panie Sławku, nie tyle ja jestem zwolennikiem izolowania od środka co fizyka i systemy ogrzewania wymuszają takie rozwiązania. Sciana osadzona na fundamencie jest odbiornikiem ciepła, umieszczanie izolacji termicznej za notorycznym odbiornikiem świadczy o nieznajomości fizyki (nieprawdą jest, że zimno wchodzi) . Dodatkową sprawą jest niemożliwość zabezpieczenia (podobnie jak w dachu czy ścianie w szkielecie) filią przed wnikaniem ciepłego powietrza w przegrodę termiczną. Współczesne systemy ogrzewania posiadają automatykę odpowiadającą za stabilizację temperatury w pokoju, nie występuje więc "nadprodukcja ciepła" dalatego też ściana starego typu nie pełni już roli akumulatora, jest wyłącznie odbiornikiem.
Chętnie wyślę Panu nowe katalogi Xella (oni już się przekonali) Proszę też porównać grubości izolacji i sposoby izolowania na stronach tej samej firmy  www.isover.pl  i www.isover.se



Myślę, że kolega mial na myśli ścianę postawioną od wewnątrz pomieszczenia. Ja dodam, że jeśli się ma kominek, to nadprodukcja ciepła występuje i taką ścianę/akumulator można postawić jak najbardziej na przeciw niego.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Drewniane bramy garażowe jak i ogrodzeniowe, to elementy, które nie tylko pełnią funkcję użytkową, ale również znacząco wpływają na estetykę domu. Aby cieszyć się pięknym wyglądem drewna przez wiele lat, warto zadbać o odpowiednią ochronę powierzchni. Jako ekspert w pracach wykończeniowych, polecam produkty firmy Osmo, a w szczególności lazury olejne. Dlaczego? Ochrona drewna od środka – lazury Osmo wnikają głęboko w strukturę drewna, zabezpieczając je przed wilgocią, promieniowaniem UV oraz pękaniem. Trwałość i odporność na warunki atmosferyczne – produkty Osmo zapewniają długotrwałą ochronę, nawet przy dużym nasłonecznieniu czy opadach deszczu. Łatwość aplikacji – lazury olejne Osmo nakłada się łatwo pędzlem, wałkiem lub natryskowo. Pozwalają na równomierne wykończenie i naturalny wygląd drewna. Piękny efekt dekoracyjny – dostępne w szerokiej gamie kolorów, umożliwiają zachowanie naturalnej faktury drewna lub nadanie mu wyrazistego odcienia. Jak malować drewniane bramy lazurą Osmo? Przed malowaniem dokładnie oczyść powierzchnię drewna, usuń kurz, zabrudzenia i stare powłoki, jeśli są uszkodzone. Nałóż pierwszą cienką warstwę lazury pędzlem wzdłuż słojów drewna. Po wyschnięciu (zwykle kilka godzin) można nałożyć drugą warstwę, aby wzmocnić ochronę i kolor. Przy konserwacji wystarczy czasem tylko odświeżyć wierzchnią warstwę, nie trzeba szlifować całej powierzchni.  
    • Wątpię w możliwość takiej ingerencji w elewację budynku z lat pięćdziesiątych...   Czekam na spełnienie mojej prośby   
    • Opanujmy emocje. Proszę!   Były do tej pory zloty forumowiczów w najróżniejszych miejscach. Często odległe, czasem bliżej. Nie pamiętam takich w okolicach Gdańska, ale często w Beskidzie zimowe, często pod Warszawą te letnie. Raz miałem bliżej raz dalej. Pamiętam jak daleko mieli niektórzy, pędzący pół Polski znad morza. To nie problem przecież.   Zdarzają się tak rzadko ostatnio (chociażby przez pieprzoną pandemię) że nie warto się naparzać z chętnymi do wzięcia w nich udziału. Ja tam z przyjemnością spotkam się z wszystkimi starymi uczestnikami, a jeszcze bardziej z tymi którzy będą po raz pierwszy. Nie róbmy sobie wstrętnie.    
    • Ptasia kupa niestety nie nadaje się jako hydroizolacja.   Ten beton trzeba skuć, oczyścić z wszystkich warstw aż  do konstrukcyjnej płyty.  Zrobić hydroizolacje "na taśmach". Zaślepić całkowicie styropianem wnękę z lewej strony, to miejsce upierdliwe, przedłużyć parapet aż do/za barierki. Za te barierki trzeba odprowadzić wodę.  Na płycie może uda  się ułożyć jakąś minimalną izolację cieplną.    Potrzebny dobry fachowiec od hydroizolacji.   Ze zdjęć nie widać też żadnych obróbek blacharskich. Czy jest możliwość pozbyć się tej betonowej balustrady? Ona bardzo utrudni  prace, będzie generować nieszczelności.    Na bank można tam kręcić "Usterkę".      
    • Nie jesteś moim problemem, spij spokojnie. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...