Skocz do zawartości

Problem z grzejnikami


boas43

Recommended Posts

Napisano
Witam.
Posiadam domek z lat PRL tzw. "klocek " ,nieocieplony o powierzchni 125 m2 do tego klocka dobudowana jest weranda i drugie małe pomieszczenie .W sumie te pomieszczenia maja około 21-23 m2 .Problem jest z dogrzaniem tych dwóch pomieszczeń .Gdy w innych pomieszczeniach jest temp.22-23 stopnie to tam jest 15 stopni.Grzejniki ledwo co sa letnie a powrót z grzejników jest bardzo zimny.
Zasilanie do tych pomieszczeń jest podciągnięte z pionu który zasila grzejniki z piętra ,a wygląda to tak ,ze nitka ta odbija pod katem 90 stopni w bok i najpierw jest grzejnik od mniejszego pomieszczenia -gdzie jest trochę lepiej(cieplej) a potem jest grzejnik na werandzie - tutaj jest tragedia(zimno) !
Piec posiadam miałowy całodobowy - temperatura na piecu 60 stopni przy -12 na zewnątrz.Pompka przy piecu to LFP 25POr40C, pompa ma ustawiony cały czas tryb III , nowe grzejniki dwupanelowe Kermi dobrze dobrane do wielkości pomieszczeń i zapotrzebowania budynku.Obydwa zaworki sa odkręcone,grzejniki odpowietrzone,przeczyszczone i bóg wie co jeszcze .
Panowie czy mozliwe ,że pompka ma za mała wydajność ?? A może to inna przyczyna jest .
Napisano
witam, być może przyczyna tkwi w samych zaworkach przy grzejnikach,niektóre z nich chamują przepływ wody,zwłaszcza te z dolnej półki cenowej,może zamontowanie dobrego zaworu kulowego rozwiązało by ten problem,mniej estetycznie to wygląda w porównaniu do tych odkręcanych ale jak otwarty to otwarty
Napisano
instalację trzeba wyregulować!
dawniej grzejniki kryzowało się
teraz trzeba odpowiednio ustawić nastawy wstępne na zaworach
jeśli zawory są bez nastaw wstępnych, to można grzejniki przydławić na śrubunkach powrotnych (jeśli mają taką możliwość)
jeśli nie to pozostaje stara metoda - kryzowanie
co do pompy to może być za mała, trzeba policzyć
inna możliwość, to niestaranne wykonanie odgałęzienia (zaślepienie częściowe przekroju, za mała średnica)
NAJLEPIEJ ZAPROŚ DO DOMU F A C H O W C A
Napisano
pompa na pewno nie jest za mała,
problem może być albo tak jak wspomniano wyżej w zaworach,
może trzeba je po prostu otworzyć, zwłaszcza na zaworach odcinających zdarza się, że nie są otwarte do konca (imbus po odkręceniu zaślepki),
albo zbyt małe średnice zasilania i powrotu,
  • 10 miesiące temu...
Napisano
Hmm.
U kuzyna okazało się że przyczyną jest brak ocieplenia budynku oraz rurki grzewcze wbetonowane bez izolacji w sciany.
To powodowało spore straty 'do murów' i grzejnik był zimny.
Moim zdaniem wtedy nie pomoże żadna pompa, a nawet jeśli pomoże to i tak odbije się to na rachunku (za prąd i opał).
Dlatego w takiej sytuacji kuzyn wymienił piony na nowe - ocieplone i pozbiawione problemu straty ciepła do muru.
Nie chcę się wymądrzać ale byćmoże tutaj problem jest analogiczny.

Pozdrawiam.
Napisano
Witam

Temat już trochę stary, ale powiem co zrobiłem.W tym roku postanowiłem przerobić trochę ta instalację i usunąc problem z grzejnikiem.Grezjnik i zawory były dobre - problemem okazała się za duża odległość dla pompy.Tez na poczatku myslałem ,że to nie możliwe, ale jednak.Grzejnik przełozyłem na druga ścianę budynku i połączyłem w inny pion - momentalnie skróciła się droga instalacji c.o. do tego grzejnika o jakies 5 metrów i teraz grzejnik grzeje pełna mocą icon_smile.gif
  • 5 tygodnie temu...
Napisano
Szczerze mówiąc to nigdy bym nie zgadł,że źródłem problemu może być zbyt daleka odległość od pompy,jestem tym zaskoczony. Ale najważniejsze,że problem i kaloryfer grzeje jak należy.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras z drewna to inwestycja na długie lata, ale tylko pod warunkiem regularnej i prawidłowej konserwacji. Najważniejszym momentem w całym roku jest zabezpieczenie drewna przed zimą. To właśnie w tym okresie taras jest narażony na największe obciążenia: wilgoć, stojącą wodę, mróz, częste zmiany temperatury oraz ograniczone nasłonecznienie sprzyjające rozwojowi glonów i grzybów. Jako osoba pracująca na co dzień z produktami Osmo, przedstawiam sprawdzony i skuteczny sposób zabezpieczenia tarasu przed sezonem zimowym. Dlaczego warto zabezpieczać taras przed zimą Niezabezpieczone drewno bardzo szybko traci swoje właściwości. Wnika w nie woda, która zimą zamarza, powodując mikropęknięcia. Drewno szarzeje, staje się szorstkie i podatne na ścieranie oraz biodegradację. Wiosną często okazuje się, że konieczne jest szlifowanie lub nawet wymiana części desek. Oleje tarasowe Osmo działają inaczej niż lakiery. Wnikają głęboko w strukturę drewna, nie tworzą łuszczącej się powłoki i pozwalają drewnu oddychać. Dzięki temu wilgoć nie zostaje zamknięta wewnątrz desek. Krok pierwszy – dokładne czyszczenie tarasu Przed nałożeniem oleju taras musi być idealnie czysty. Stare osady, szarość i naloty biologiczne osłabiają skuteczność impregnacji. Najlepsze efekty daje zastosowanie Osmo Gel 6611 do usuwania starych powłok z  drewna lub specjalistycznego środka czyszczącego do tarasów. Preparat usuwa poszarzałe warstwy drewna, pozostałości starego oleju oraz zabrudzenia biologiczne. Po umyciu taras należy spłukać wodą i pozostawić do całkowitego wyschnięcia na minimum 24–48 godzin. Drewno musi być suche w dotyku i w strukturze. Krok drugi – wybór odpowiedniego oleju Osmo Dobór oleju zależy od rodzaju drewna oraz oczekiwanego efektu wizualnego. Osmo Olej Tarasowy Naturalny nr 007 polecany jest osobom, które chcą zachować naturalny kolor drewna. Chroni przed wodą i ścieraniem. Oleje tarasowe Osmo w wersjach kolorystycznych (takich jak Bangkirai 006, Modrzew 009 Szary 019 ) pozwalają jednocześnie zabezpieczyć i odświeżyć kolor tarasu. Dla tarasów bardzo nasłonecznionych szczególnie polecana jest jako pierwsza warstwa, wersja z filtrem UV 420, która znacznie ogranicza proces szarzenia drewna. Krok trzeci – prawidłowa aplikacja oleju przed zimą Olejowanie powinno odbywać się w odpowiednich warunkach atmosferycznych. Temperatura powietrza i podłoża nie powinna być niższa niż 10 stopni Celsjusza. Nie należy olejować przy zapowiedzi opadów w ciągu kolejnych 24 godzin. Olej nakłada się cienką warstwą przy pomocy wałka, pędzla lub pada do tarasów, zawsze wzdłuż słojów drewna. Nadmiar oleju należy równomiernie rozprowadzić, nie pozostawiając kałuż. Czas schnięcia to około 8–10 godzin do lekkiego użytkowania oraz 24 godziny do pełnej odporności. W przypadku tarasów regularnie konserwowanych zwykle wystarcza jedna warstwa oleju przed zimą. Krok czwarty – zabezpieczenie tarasu na czas zimy Na okres zimowy warto usunąć z tarasu donice i meble stojące bezpośrednio na deskach. Nie należy przykrywać tarasu szczelną folią, ponieważ prowadzi to do gromadzenia się wilgoci pod spodem. Bardzo ważny jest swobodny odpływ wody. Zimą nie wolno skuwać lodu ostrymi narzędziami, ponieważ prowadzi to do mechanicznych uszkodzeń powierzchni. Drewno zabezpieczone olejem Osmo nie chłonie wody, nie pęka, nie łuszczy się i bardzo łatwo odnawia się wiosną jedną warstwą oleju. Jak często olejować taras Tarasy zadaszone wystarczy olejować raz w roku. Tarasy odkryte i silnie nasłonecznione warto zabezpieczać dwa razy w roku – wiosną i przed zimą. Olejowanie jesienne pełni funkcję ochronnej impregnacji na trudny sezon. Najczęstsze błędy popełniane przy konserwacji tarasu Do najczęstszych błędów należą: olejowanie wilgotnego drewna, nakładanie zbyt grubej warstwy oleju, brak wcześniejszego czyszczenia powierzchni, stosowanie lakierów zamiast olejów oraz olejowanie przy zbyt niskiej temperaturze późną jesienią.
    • Na niektóre "damskie" oko wygląda jak "amelinium"  - po co wyprowadzać z błędu?
    • Zapach będzie jak się będą paliły. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Może to korytko jest grubsze. Na pewno jest drogie 10 zł mb.  https://www.ekombig.pl/suche-systemy/394-al-panel-prosty.html
    • Czyli to inox, nierdzewka. A Tytan w skladzie ma kwas fosforowy, który reaguje ze stalą nierdzewną.    https://allegro.pl/kategoria/srodki-czyszczace-srodki-do-lazienek-323418?string=MATMAT TRISOL
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...